Allettan 2016/17

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Jani Eriksson
Reactions:

Re: Allettan 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Ser ut som de gav fin effekt att sparka tränaren i Vimmerby.. Idag ser de ut att bli andra vinsten i rad för dom.. Vilket är lite sämre för oss.. :P
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Jani Janpah Pahankala wrote:Ser ut som de gav fin effekt att sparka tränaren i Vimmerby.. Idag ser de ut att bli andra vinsten i rad för dom.. Vilket är lite sämre för oss.. :P
Kanske det, men det är flera intressanta resultat verkar det som...håller fast vid att 22-23 poäng kommer räcka. 8-)
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Hmmmm då jag vet att ni alla är medvetna om att bois förlorade idag kommer jag ändå skriva det på våran hemsida så som dom duktiga boisare är på där uppe i norr gör när det går dåligt för SIK. bois-Lindlöven 1-4 :D
Skadeglädje kan gå åt två håll :lol:
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Tobias Thurén wrote:Hmmmm då jag vet att ni alla är medvetna om att bois förlorade idag kommer jag ändå skriva det på våran hemsida så som dom duktiga boisare är på där uppe i norr gör när det går dåligt för SIK. bois-Lindlöven 1-4 :D
Lindlöven vinner rättvist matchen. Man styr ut Mariestad så dom får dåliga lägen. Lindlöven gör sina mål i psykologiska lägen. Arvid Ljung kan inte lastas för dom 3 målen som han släpper in.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Hmmmm då jag vet att ni alla är medvetna om att bois förlorade idag kommer jag ändå skriva det på våran hemsida så som dom duktiga boisare är på där uppe i norr gör när det går dåligt för SIK. bois-Lindlöven 1-4 :D
Lindlöven vinner rättvist matchen. Man styr ut Mariestad så dom får dåliga lägen. Lindlöven gör sina mål i psykologiska lägen. Arvid Ljung kan inte lastas för dom 3 målen som han släpper in.
Bara att hålla med där Gunwald!
Silly season is just another season!
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Nja nu var det ju faktiskt så att bois bara gick på halvfart och var inte motiverade. Lindlöven ställde ju upp med värsta köttmuren! Och tillråga på allt blev det varm i hallen med tanke på alla bois supportrar som kom idag nu på enkronan, isen blev ju för helvete mjuk och det blev stora snövallar både här och där ;)
David Johansson
Reactions:

Post by David Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Bara att hålla med där Gunwald!
De spelar Tillknäppt i mittzon, samma matchbild som när vi mötte dem uppe i Lindesberg, Känns som att de styr ut bois emot Kanterna, man står upp bra framför mål, bois behärskar inte detta spelet

Dessutom alldeles för mycket Kladdande med Pucken... Sedan får bois ett straffslag i början på andra , Fattar inte varför alla straffskyttar skall dribbla in i mål... Skjut a la Fredrik Pettersson

Men alla kan slå alla i denna serien, Detta är uppenbart
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla nöjd med femteplatsen och fjorton poäng efter halva serien.
Kan det räcka med två segrar till för att klara sig vidare till Play off? Jag tror det.
Borlänge skulle då behöva fem segrar på andra halvan för att ta sig förbi. Naturligtvis inte omöjligt men mindre troligt för ett lag som börjat hacka.
Två segrar till och vi är hemma!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Så jävla nöjd med femteplatsen och fjorton poäng efter halva serien.
Kan det räcka med två segrar till för att klara sig vidare till Play off? Jag tror det.
Borlänge skulle då behöva fem segrar på andra halvan för att ta sig förbi. Naturligtvis inte omöjligt men mindre troligt för ett lag som börjat hacka.
Två segrar till och vi är hemma!
Håller med! två segrar till kan mycket väl räcka och det känns inte som en omöjlighet ;)
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Vad räcker för att spela play off? Jag tror fortfarande på att det är 22/23 poäng som behövs, det vill säga minst en trepoängare till och dessutom två/tre poäng till inför de sju omgångar som åtestår. Det kommer laget klara som det nu ser ut på isen. Det kan nog blir några poäng till och just nu tror jag på en placering på 6-7 någonstans och det är riktigt bra.

Om så vore, så finns det flera som missat vad man kunde åstadkomma, inklusive mig själv som tippade på plats åtta med kamp in på målsnöret. De verkliga experterna har tippat Skövde som dyngsist eller möjligen en niondeplats. Jag lyssnade på KH:s podd, där experter från aktuell förening uttalade sig i halvtid om hur det hela varit och hur det slutar. Med få undantag i några få meningar sågades Skövde och lagets spel längs med fotknölarna och förvåningen var överlag stor att man tagit så många poäng om man gjort, där inget spel finns och det är bara puck i sarg och ut. Någon trodde av barmhärtighet att man kanske kan komma åtta, men laget skulle enligt övriga ta max två segrar till och det skall som sagt inte räcka. Intressant att notera den framförda skillnaden till bois och övriga lags fördel. Jag för min del tror inte att den skillnaden är betydligt överdriven, rent av missvisande. Under allettan har jag sett ett stort antal highlights från både södra och norra serien och med det som måttstock, så hävdar sig Skövde synnerligen väl vad gäller både tempo, finess och kreativitet.

Med Lindmark tillbaka och en förstafemma och målvakt som presterar på toppnivå, så tror jag verkligen på en positiv fortsättning, inte minst om nu pp verkar ha kommit igång på allvar. Matchen nu på söndag kväll mot Borlänge blir en verklig värdemätare. Ett hemmalag som slåss för sin överlevnad mot playoff mot ett lag med självförtroende och riktigt bra spel kommer visa hur vinden blåser för de två lagen. En pinne på söndag och det återstår bara fyra pinnar till play off! :)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Jag lyssnar inte på KHs podd men jag blir förvånad om experter från förorten sågar Skövdes spel och snackar om sarg ut. Som nagelbitande supporter känns det nog mer som att man rätt ofta skulle vilja se betydligt mer sarg ut istället för alla försök att spela sig ut som istället resulterar i att man inte får ut pucken.
Jaja, om det nu är så har ju säkert boisarna rätt eftersom det finns så otroligt många experter där i hockeyrocknrollstaden. Det är ju liksom inte första gången man inte känner igen sig i det man sett och det som beskrivs där borta :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Göran Strid wrote:Vad räcker för att spela play off? Jag tror fortfarande på att det är 22/23 poäng som behövs, det vill säga minst en trepoängare till och dessutom två/tre poäng till inför de sju omgångar som åtestår. Det kommer laget klara som det nu ser ut på isen. Det kan nog blir några poäng till och just nu tror jag på en placering på 6-7 någonstans och det är riktigt bra.

Om så vore, så finns det flera som missat vad man kunde åstadkomma, inklusive mig själv som tippade på plats åtta med kamp in på målsnöret. De verkliga experterna har tippat Skövde som dyngsist eller möjligen en niondeplats. Jag lyssnade på KH:s podd, där experter från aktuell förening uttalade sig i halvtid om hur det hela varit och hur det slutar. Med få undantag i några få meningar sågades Skövde och lagets spel längs med fotknölarna och förvåningen var överlag stor att man tagit så många poäng om man gjort, där inget spel finns och det är bara puck i sarg och ut. Någon trodde av barmhärtighet att man kanske kan komma åtta, men laget skulle enligt övriga ta max två segrar till och det skall som sagt inte räcka. Intressant att notera den framförda skillnaden till bois och övriga lags fördel. Jag för min del tror inte att den skillnaden är betydligt överdriven, rent av missvisande. Under allettan har jag sett ett stort antal highlights från både södra och norra serien och med det som måttstock, så hävdar sig Skövde synnerligen väl vad gäller både tempo, finess och kreativitet.

Med Lindmark tillbaka och en förstafemma och målvakt som presterar på toppnivå, så tror jag verkligen på en positiv fortsättning, inte minst om nu pp verkar ha kommit igång på allvar. Matchen nu på söndag kväll mot Borlänge blir en verklig värdemätare. Ett hemmalag som slåss för sin överlevnad mot playoff mot ett lag med självförtroende och riktigt bra spel kommer visa hur vinden blåser för de två lagen. En pinne på söndag och det återstår bara fyra pinnar till play off! :)
Jag tror det kan räcka med 20p. Framför allt om vi vinner på söndag för då är det 10p dom ska ta in och det vette fan om Borlänge gör..
Marcus Lundgren
Reactions:

Per-Erik Odh wrote:Jag lyssnar inte på KHs podd men jag blir förvånad om experter från förorten sågar Skövdes spel och snackar om sarg ut. Som nagelbitande supporter känns det nog mer som att man rätt ofta skulle vilja se betydligt mer sarg ut istället för alla försök att spela sig ut som istället resulterar i att man inte får ut pucken.
Jaja, om det nu är så har ju säkert boisarna rätt eftersom det finns så otroligt många experter där i hockeyrocknrollstaden. Det är ju liksom inte första gången man inte känner igen sig i det man sett och det som beskrivs där borta :D
Har inte heller hört podden, men de som säger att Skövde spelar på det sättet kan inte sett många matcher det senaste. Åtminstonde inte utan att kollat med färgade glasögon på!
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote:
Göran Strid wrote:Vad räcker för att spela play off? Jag tror fortfarande på att det är 22/23 poäng som behövs, det vill säga minst en trepoängare till och dessutom två/tre poäng till inför de sju omgångar som åtestår. Det kommer laget klara som det nu ser ut på isen. Det kan nog blir några poäng till och just nu tror jag på en placering på 6-7 någonstans och det är riktigt bra...
... Matchen nu på söndag kväll mot Borlänge blir en verklig värdemätare. Ett hemmalag som slåss för sin överlevnad mot playoff mot ett lag med självförtroende och riktigt bra spel kommer visa hur vinden blåser för de två lagen. En pinne på söndag och det återstår bara fyra pinnar till play off! :)
Jag tror det kan räcka med 20p. Framför allt om vi vinner på söndag för då är det 10p dom ska ta in och det vette fan om Borlänge gör..
20 poäng, tror jag också kommer räcka vid vinst på söndag! Det kan i så fall bli att Borlänge till och med ska ta in 11 poäng mht eventuell målskillnad. Och det skall i så fall tas in på återstående sex omgångar och det kommer inte att gå.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Mariestad har börjat dagens match mot Troja bra. Leder med 2 - 0 efter 1:a. Även Kristianstad ligger under men med 1-2 mot Nybro.
Post Reply