Anton Strålman
-
- Reactions:
Re: Anton Strålman
Anton får lämna Florida Panthers och är klar för Arizona Coyotes.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... na-coyotes
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... na-coyotes
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Hamnade av en slump på Skaraborgspodden och har hittat några lyssningsvärda avsnitt. Det senaste jag lyssnade på var det Anton som intervjuades och det kan jag varmt rekommendera för oss SIK nördar
Att NHL egentligen är en sjuk marknad med en massa livegna spelare vet man men när man hör Anton berätta om hur man som spelare kan kastas fram och tillbaka precis hur som helst och vad det får för konsekvenser är det nästan så man blir lite illamående. Obs att det är inte Anton som klagar här.

Att NHL egentligen är en sjuk marknad med en massa livegna spelare vet man men när man hör Anton berätta om hur man som spelare kan kastas fram och tillbaka precis hur som helst och vad det får för konsekvenser är det nästan så man blir lite illamående. Obs att det är inte Anton som klagar här.
/Perka
-
- Reactions:
Vad hette avsnittet??
- Per-Erik Odh
- Reactions:
-
- Reactions:
Ok, kollar det
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Om man ändå är inne på ämnet lokala poddar. SLA podden och avsnittet där Max Friberg gästar går inte heller av för hackor

/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Enligt dagens SLA är Anton väldigt närma en påskrift med HV. Klubbens sportchef Kent "Nubben" Norberg säger att han både hoppas och tror att kontraktet blir klart i helgen.
/Perka
-
- Reactions:
Då var det klart att Anton spelar i HV 71 2023/24.Per-Erik Odh wrote: ↑15 Jul 2023, 08:19 Enligt dagens SLA är Anton väldigt närma en påskrift med HV. Klubbens sportchef Kent "Nubben" Norberg säger att han både hoppas och tror att kontraktet blir klart i helgen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-for-hv71
-
- Reactions:
Anton gör debut för Tibro IK som senior den 26/1 - 25 när man möter Töreboda i Alltrean. Allt enligt SLA.
2025-01-26 16:00
Tibro IK - Töreboda HF
2025-01-26 16:00
Tibro IK - Töreboda HF
-
- Reactions:
Matchen var ju inget vidare(typ div.3 klass
), kul med mkt folk och rejäl summa på 50/50, ca 31.000:- till vinnaren och klubben!
Slutade 2-1 till Tibro!
Slutade 2-1 till Tibro!
Silly season is just another season!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det var som du skriver, en div 3 match. Jag tyckte Töreboda egentligen var bättre men kul att Tibro vann. Töreboda låg på som satan efter Tibros 2-1 och hemmakeepern var riktigt bra i tredje. Det blev en väldigt spännande match eftersom den var så jämn med riktigt rafflande sista tioNiklas Hjalmarsson wrote: ↑26 Jan 2025, 20:03 Matchen var ju inget vidare(typ div.3 klass), kul med mkt folk och rejäl summa på 50/50, ca 31.000:- till vinnaren och klubben!
Slutade 2-1 till Tibro!

Strålman behövde inte förta sig utan han var inne och gjorde det mesta bara rätt. Jättekul att se hans avskedsföreställning ihop med detta för Tibros del jättefina arrangemang. Kul också att se alla gamla SIKare som spelar i Tibro

Jag stod vid sargen i rundeln och det var precis rätt plats med tanke på slutsekunderna som verkligen visade att hatet mellan Skövde och Mariestad är djupt rotat

Henriksson och Engqvist kämpar och Henke gör en Henke, faller rätt lätt. Han ligger där på rygg med Engqvist stående ovanför sig och jublar triumferande, gapskrattar åt Engqvist när han ser domarens arm fara upp i luften. Han klarar helt enkelt inte att hålla igen utan retar motståndaren rejält och det som bara skulle vart en tvåa på Engqvist blir ytterligare en tvåa på Henke för osportsligt uppträdande. Allt det precis under snoken på mig så det blev ett redigt garv utanför sargen också

/Perka
- Lars Hildegard
- Reactions:
Jag slant på emojisarna och det blev en tumme ner. Skulle varit enPer-Erik Odh wrote: ↑27 Jan 2025, 14:01 Jag stod vid sargen i rundeln och det var precis rätt plats med tanke på slutsekunderna som verkligen visade att hatet mellan Skövde och Mariestad är djupt rotat![]()
Henriksson och Engqvist kämpar och Henke gör en Henke, faller rätt lätt. Han ligger där på rygg med Engqvist stående ovanför sig och jublar triumferande, gapskrattar åt Engqvist när han ser domarens arm fara upp i luften. Han klarar helt enkelt inte att hålla igen utan retar motståndaren rejält och det som bara skulle vart en tvåa på Engqvist blir ytterligare en tvåa på Henke för osportsligt uppträdande. Allt det precis under snoken på mig så det blev ett redigt garv utanför sargen också![]()

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Diggar man Strålman så kan jag rekomendera dagens avsnitt av SLA sportpodd. Handlar bara om Anton
https://www.sla.se/2025/01/31/nytt-avsn ... dag-dfba9/

https://www.sla.se/2025/01/31/nytt-avsn ... dag-dfba9/
/Perka