Tidningsartiklar & Övrig media
-
- Reactions:
Re: Tidningsartiklar
På hockeyettan siten kan man läsa vad Mjörnberg tycker om både Elias Andersson och Fritz , kul läsning 
-
- Reactions:
Och i Aftonbladet lovordar Mjörnberg Skövde och tippar laget som tvåa efter megafavoriten Mariestad.Anders Edman wrote: ↑24 May 2023, 13:58 På hockeyettan siten kan man läsa vad Mjörnberg tycker om både Elias Andersson och Fritz , kul läsning![]()
-
- Reactions:
Det va ju väldigt intressant skrivet av Mjörnberg gällande Siken. Detta med tanke på att lagbygget på långa vägar är klart ! Men han kanske vet mer samt att våran nya tränarkonstellation väger tungt i sammanhanget. Tilläggas bör att jag ej läst artikeln ännu.
-
- Reactions:
I dagens SLA finns det som brukligt inför helgens seriestart 3 sidor om SIK och serien överlag att ögna igenom.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:
"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
/Perka
-
- Reactions:
Reagerade också på de.. SkitsnackPer-Erik Odh wrote: ↑09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:
-
- Reactions:
Helt sant, tyvärr likadant nästan överallt!Per-Erik Odh wrote: ↑09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Kommer osökt att tänka på mina besök i gamla Victoriahallen i Nybro. En större upplevelse var publiken än själva matchen. En skränande publikhop på 2000, som vrålade så fort en Nybro-spelare tacklades - och ve och fasa - ramlade omkull. För att inte tala om när motståndaren gjorde mål eller en Nybrospelare blev utvisad. God uthållighet visade man också för det höll på i 60 minuter.Niklas Hjalmarsson wrote: ↑09 Nov 2023, 16:54Helt sant, tyvärr likadant nästan överallt!Per-Erik Odh wrote: ↑09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:
-
- Reactions:
Den häftigaste hemmapubliken som jag upplevt var i Nittorp i en match mot SIK. Detta var minst 25 år sedan och jag blev ditbjuden av en såverksägare som bidragit till deras hallbygge. Jag blev sittande på den viktigaste hemma bänken där tydligen de viktigaste sponsorerna satt. Jag förstod snabbt att jag inte fick visa att jag var Skövdebo för publiken hatade verkligen SIK. Spelade ingen roll vem som gjorde vad på isen så vrålade publiken så snart en Skövde spelare hade pucken
-
- Reactions:
Tror att undertecknad "SIKare" har blandat ihop supporterklubben och vanliga åskådare.Per-Erik Odh wrote: ↑09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:
-
- Reactions:
Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Ja det är faktiskt lite förvånande.Anders Edman wrote: ↑10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
Hittills i grundserien har vi ett snitt på 1179 åskådare och då har vi redan haft hemmaderbyt. Förra årets grundserie hade vi ett snitt på 1515 åskådare. I och med att hemmasnittet kommer sjunka ytterligare under grundserien så behövs det ju inte någon raketforskare för att inse att det är dåliga publiksiffror. Naturligtvis ger det ett stort inkomstbortfall också!
I Allettan förra säsongen snittade vi 1069 åskådare. Jag tänker att vi kanske kan ta igen en del av publiktappet under Allettan förutsatt att vi vänder vår Allettetrend och vinner många matcher?
/Perka
-
- Reactions:
Publikbortfallet är en genomgående trend. Jag tror det beror på läget i Svedala just nu. Man håller i slantarna och prioriterar bort det som är mindre nödvändigt.Per-Erik Odh wrote: ↑10 Nov 2023, 18:34Ja det är faktiskt lite förvånande.Anders Edman wrote: ↑10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
Hittills i grundserien har vi ett snitt på 1179 åskådare och då har vi redan haft hemmaderbyt. Förra årets grundserie hade vi ett snitt på 1515 åskådare. I och med att hemmasnittet kommer sjunka ytterligare under grundserien så behövs det ju inte någon raketforskare för att inse att det är dåliga publiksiffror. Naturligtvis ger det ett stort inkomstbortfall också!
I Allettan förra säsongen snittade vi 1069 åskådare. Jag tänker att vi kanske kan ta igen en del av publiktappet under Allettan förutsatt att vi vänder vår Allettetrend och vinner många matcher?
-
- Reactions:
Fast...IFK Skövde har hittills bättre snitt om man jämför med några år bakåt.Göran Strid wrote: ↑10 Nov 2023, 18:38Publikbortfallet är en genomgående trend. Jag tror det beror på läget i Svedala just nu. Man håller i slantarna och prioriterar bort det som är mindre nödvändigt.Per-Erik Odh wrote: ↑10 Nov 2023, 18:34Ja det är faktiskt lite förvånande.Anders Edman wrote: ↑10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
-
- Reactions:
Nu konkurerar Skövde AIK inte qlängre om hemmapubliken. Grattis till fortsatt superettanspel nästa säsong AIK.