Krister Holm wrote:Hade jag skrivit så här om jag var enögd?
"bois går alltså in i den tredje perioden med en 3-1-ledning och om man inte hade domare Röhr på sin sida vid situationen med matchstraffet så har man domaren på sin sida i inledningen av den tredje. Hampus Olsson i KRIF tappar sin klubba och en Boisare kliver på den och snubblar och KRIFaren åker ut två minuter för tripping."
Det finns ett uttryck som heter "Att läsa som Fan läser bibeln". Det innebär att man snedvrider en text, tex enbart läser det man vill läsa i en text för att försöka få det att stämma med sin egen verklighetsuppfattning (vanligt i rasistsammanhang tex) och just så läser du min text. Och det, om något, är enögt!
Nu får du väl ändå lugna ned dig KH, du är ju ändå en intelligent människa som borde kunna läsa vad som står och sedan förstå det!
Jag tar det från början KH där jag skriver följande:
Per-Erik Odh wrote:Jag har inte sett gårdagens match mellan förorten och Kallinge så egentligen skall jag inte uttala mig men jag kan ta mig tusan inte låta bli.
Vi vet ju hur det brukar tjattras om huvudtacklingar från deras håll när det är Skövde som är den felande parten. Nu när de mötte Kallinge igår blev Tobias Björklund utvisad fem minuter för "Checing to the head". Han fick visst "game missconduct" också.
I vilket fall, jag är nyfiken på vad boisarna säger om situation och som sagt var, utan att ha sett det så kanske jag är orättvis men visst faan finns det fog för att hävda deras enögdhet!
Det enda som skrivit, vad jag ser, efter att en boisare tacklar mot huvudet på en motståndare, är följande på deras hemsida:
ett horribelt dömt matchtsraff på bois Tobias Björklund
Jag måste säga att jag är nyfiken på den situationen?
Inte ett dugg konstigt och hur en del av er, ingen speciell nämnd, fungerar är ju fakta och inte något hittepå från mig.
Niklas Hjalmarsson frågar mig sedan om jag anser att det är ”checking to the head”? Jag svarar ordagrant:
Per-Erik Odh wrote:….
…..
Ja han siktar ju väldigt högt och där någonstans sitter ju huvudet. Inte snyggt någonstans……
..
Det råder enligt mig ingen tvekan om att Björklund satsar rätt hårt och rätt högt så om det tar över struphuvudet istället för huvudet ovanför gör ju inte saken det minsta bättre. Ett slag mot struphuvudet kan betydligt snabbare än klubban på hakan eller munnen utveckla sig till ett livshotande akut tillstånd om andningsvägar svullnar igen. Det jag skriver att det tar väldigt högt och inte är snyggt någonstans är fakta.
Du försvarar Björklund efter att du sett situationen högupplöst ett antal gånger och konstaterat att klubban inte tar i huvudet. Jag poängterar då att det som skrivits på Mariestads hemsida, av en anonym skribent bör påpekas eftersom vem som är skribenten inte angets, ”horribelt dömd matchstraff” och då hävdar du att ja, det var en horribelt dömd matchstraff!
Hur i helvete kan du tycka att den är horribel när situationen är livsfarlig? Det är ju bara så dumt!
Om Björklund hade trippat motståndaren och fått matchstraff för ”checking to the head”, då hade det varit lite mer korrekt att kalla det horribelt men att sänka hur domaren dömde situationen till horribel är vare sig du vill det eller inte väldigt, väldigt enögt och då och där använder jag ordet enögt för första gången.
Då börjar du blanda in en annan situation som är helt ovidkommande som ett bevis för att du inte är enögd. Jag bara undrar, vad faan är det du håller på med? Det har inte något med händelsen vi pratar om att göra!
Här får vi förresten reda på att det är du som skrivit referatet, något man inte kunde veta tidigare.
Och sedan kommer du med ett sånt jävla bottenapp så det inte är sant och det tycker jag du skall lägga ned snabbare än kvickt. Det är så oerhört låg retorik att försöka likna mina åsikter vid rasism! Det botten nappet är du ta mig faan skyldig mig en ursäkt för! Den argumentationen har jag sett massor av gånger och den är så låg, så låg när man försöker förminska sin motståndare genom att försöka sammankoppla hans åsikter med något som är så fult att mängder av människor reflexmässigt tycker att då måste han ha fel! Du kan tusan så mycket bättre än så KH!
Och ja, jag vet att du anstränger dig oerhört för att vara något sånär neutral i det du skriver men ibland är du rätt enögd.
Vare sig du tror det eller inte så är det så att relativt sett är det faktiskt fler boisare som är enögda en den generelle supportern! Det var väl det som jag beskriver i min sista mening där som jag var inne kring i mitt inledande inlägg föresten. Något som den som du brukar beskriva det som "neutrala och främste hockeyexperten i division ett" också vart inne på