De siffrorna stämmer inte. Den som vill får gärna komma med andra siffror så får jag chans att skjuta ner nästa ballong.Per-Erik Odh wrote: ↑15 Dec 2023, 13:25 Att publiktappet slagit hårt, det vet vi. Men i senaste avsnittet av SLA podden säger de att SIK budgeterat 1500 pers per match i grundserien. Det var tufft eller helt vansinnigt budgeterat om den uppgiften stämmer.
Vad har de i så fall budgeterat i Allettan?
Jag bara vägrar att tro på siffran SLA nämner för det finns ingen rim och reson i att våga budgetera en sådan publiksiffra!
Bloggar / Poddar
-
- Reactions:
Re: Bloggar / Poddar
-
- Reactions:
3.000 ? (hjälp)…..
-
- Reactions:
Juha räkna till tio! Förstår att du blir irriterad men att be någon att dra åt helvete tycker inte jag är okej! Jag har också hört en summa i närheten av den du angav så David lär ha fått fel uppgifter så rätt till dig men snälla tagga ner lite tack! Trevlig helgJuha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:55Gör alla en tjänst och bara dra åt helvete härifrån med svansen mellan benen. Du tillför ingenting, förutom faktafel. Och säg upp bekantskapen med din "kontakt" på Kultur & Fritid, verkar inte vara någon att lita på.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:35Den summan stämmer inte alls, sluta hitta på..Juha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:26Räcker det inte med att du och dina uppgifter är synade.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:15Jaha du...Juha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 20:20Klart du plockar fram fakta. Tråkigt att siffrorna är direkt fel som jag sa från första början. Ledsen och behöva skjuta ner din hittepåballong med siffror då jag varit i kontakt med IFK Skövdes klubbchef.David Johansson wrote: ↑12 Dec 2023, 22:12
Jasså, de Stämmer inte ??? Har under dagen fått bekräftat från kommunen att siffrorna stämmer..
AIK ligger på runt 20 000
IFK Handboll på Runt 45 000
IFK Fotboll på runt 4900
Kan tillägga att SIK i år 2023 ligger på 11 100 kr vilket kommer att höjas till 11300 nästa år
Källa Skövde Kommun
Jag skriver ALDRIG något utan belägg för saker. Jag plockar fram fakta![]()
Vad sade han att de hade i Hallhyra för deras hemmamatcher??
Nu har du chansen att svara, Svarar du inte bevisar det att du själv hittar på..
22350kr/match.
Varsågod. Mic drop.Du hade chansen att slå hål på vad du påstår mina felaktigheter, men du kan inte ens återge rätt summa..
![]()
![]()

-
- Reactions:
peter johansson wrote: ↑15 Dec 2023, 17:25Juha räkna till tio! Förstår att du blir irriterad men att be någon att dra åt helvete tycker inte jag är okej! Jag har också hört en summa i närheten av den du angav så David lär ha fått fel uppgifter så rätt till dig men snälla tagga ner lite tack! Trevlig helgJuha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:55Gör alla en tjänst och bara dra åt helvete härifrån med svansen mellan benen. Du tillför ingenting, förutom faktafel. Och säg upp bekantskapen med din "kontakt" på Kultur & Fritid, verkar inte vara någon att lita på.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:35Den summan stämmer inte alls, sluta hitta på..Juha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:26Räcker det inte med att du och dina uppgifter är synade.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:15Jaha du...Juha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 20:20
Klart du plockar fram fakta. Tråkigt att siffrorna är direkt fel som jag sa från första början. Ledsen och behöva skjuta ner din hittepåballong med siffror då jag varit i kontakt med IFK Skövdes klubbchef.
Nu har du chansen att svara, Svarar du inte bevisar det att du själv hittar på..
22350kr/match.
Varsågod. Mic drop.Du hade chansen att slå hål på vad du påstår mina felaktigheter, men du kan inte ens återge rätt summa..
![]()
![]()
![]()
Jag räknade till 2000 innan jag skrev. Det är precis såna här troll som skriver siffror utan egentlig fakta till höger och vänster som folk till slut tror på. Att sen skriva på andra forum att JAG är den som far med osanning är än mer osmakligt.
Förstår inte den här "stryka-medhårs-mentaliteten" alls.
Ska bara tippa på forumet framöver och heja på alla lag i serien och gratulera andra lag till det ena och andra så blir alla nöjda. Det är väl så ett lags riktiga supporters ska vara.
-
- Reactions:
Hej och hå! Kom igen nu Juha! Ett tips i all välmening kan väl vara att inte sänka sig till nivån på ett forum på annan plats.Juha Ojajärvi wrote: ↑15 Dec 2023, 17:54peter johansson wrote: ↑15 Dec 2023, 17:25Juha räkna till tio! Förstår att du blir irriterad men att be någon att dra åt helvete tycker inte jag är okej! Jag har också hört en summa i närheten av den du angav så David lär ha fått fel uppgifter så rätt till dig men snälla tagga ner lite tack! Trevlig helgJuha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:55Gör alla en tjänst och bara dra åt helvete härifrån med svansen mellan benen. Du tillför ingenting, förutom faktafel. Och säg upp bekantskapen med din "kontakt" på Kultur & Fritid, verkar inte vara någon att lita på.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:35Den summan stämmer inte alls, sluta hitta på..Juha Ojajärvi wrote: ↑14 Dec 2023, 21:26Räcker det inte med att du och dina uppgifter är synade.David Johansson wrote: ↑14 Dec 2023, 21:15
Jaha du...
22350kr/match.
![]()
![]()
![]()
Jag räknade till 2000 innan jag skrev. Det är precis såna här troll som skriver siffror utan egentlig fakta till höger och vänster som folk till slut tror på. Att sen skriva på andra forum att JAG är den som far med osanning är än mer osmakligt.
Förstår inte den här "stryka-medhårs-mentaliteten" alls.
Ska bara tippa på forumet framöver och heja på alla lag i serien och gratulera andra lag till det ena och andra så blir alla nöjda. Det är väl så ett lags riktiga supporters ska vara.![]()

Last edited by Göran Strid on 15 Dec 2023, 18:12, edited 2 times in total.
-
- Reactions:
Men det är ju precis det som efterfrågas mer eller mindre.Göran Strid wrote: ↑15 Dec 2023, 18:03
Hej och hå! Kom igen nu Juha! Ett tips i all välmening kan väl vara att inte sänka sig till nivån på ett forum på annan plats.![]()
-
- Reactions:
Inte alls Juha och det vet du!Juha Ojajärvi wrote: ↑15 Dec 2023, 18:08Men det är ju precis det som efterfrågas mer eller mindre.Göran Strid wrote: ↑15 Dec 2023, 18:03
Hej och hå! Kom igen nu Juha! Ett tips i all välmening kan väl vara att inte sänka sig till nivån på ett forum på annan plats.![]()
-
- Reactions:
Ryggdunks-vm... Blir absolut ett ämne i nästa podcast.
-
- Reactions:
Tja, vilket är bäst? Ryggdunks-vm eller kastaskit-vm? Det första, tycker jag. Det kan vi alla behöva i dessa tider. Tänk om den förhoppningen kunde gälla även en viss gästbok, men det är att hoppas för mycket.
-
- Reactions:
Jag tror jag har läst från SLA (faktiskt) att Lundström eller ordförande sa att man har budgeterat 1200-1300 pers per matchMarcus Lundgren wrote: ↑15 Dec 2023, 13:55Vad som är sant eller inte vet jag inte, och jag orkar inte heller leta upp alla citat i olika tidningar osv. men sa inte Lundström (tror jag?) i någon av dessa att de hade budgeterat med mindre folk än förra säsongen, men inte så här mycket mindre?Per-Erik Odh wrote: ↑15 Dec 2023, 13:25 Att publiktappet slagit hårt, det vet vi. Men i senaste avsnittet av SLA podden säger de att SIK budgeterat 1500 pers per match i grundserien. Det var tufft eller helt vansinnigt budgeterat om den uppgiften stämmer.
Vad har de i så fall budgeterat i Allettan?
Jag bara vägrar att tro på siffran SLA nämner för det finns ingen rim och reson i att våga budgetera en sådan publiksiffra!
Efter förra årets siffror kan jag ändå förstå att man hade högre budgetering än vad det faktiskt blev hittills i år.
-
- Reactions:
Erik Oscarson säger såhär till SLA:
"Vi hade räknat med ett publiksnitt på någonstans mellan 1 200 och 1 500, men det går inte att föreställa sig att man ska tappa nästan 500 personer per match."
https://www.sla.se/2023/12/10/spelar-fo ... era-cf68c/
"Vi hade räknat med ett publiksnitt på någonstans mellan 1 200 och 1 500, men det går inte att föreställa sig att man ska tappa nästan 500 personer per match."
https://www.sla.se/2023/12/10/spelar-fo ... era-cf68c/
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Ett alldeles utmärkt avsnitt såhär på fredagskvällen! Tack för "det stora julavsnittet".
Bengt som gäst var ju ett fenomenalt drag att bjuda in
, udda, en aning oväntat och väldigt roligt. Gäst nr 2 gick heller inte av för hackor.
Slutklämmen på avsnittet skulle fått självaste Karin Boye att bli grön av avund. God Jul 1957åSIKter-redaktionen.
Bengt som gäst var ju ett fenomenalt drag att bjuda in

Slutklämmen på avsnittet skulle fått självaste Karin Boye att bli grön av avund. God Jul 1957åSIKter-redaktionen.
-
- Reactions:
Tack för det! God jul...Kristian Eriksson wrote: ↑22 Dec 2023, 20:09 Ett alldeles utmärkt avsnitt såhär på fredagskvällen! Tack för "det stora julavsnittet".
Bengt som gäst var ju ett fenomenalt drag att bjuda in, udda, en aning oväntat och väldigt roligt. Gäst nr 2 gick heller inte av för hackor.
Nu tar vi spjärn mot ett (i mina drömmar) ett fullsatt Hovet och 3p.
-
- Reactions:
Toppenbra avsnitt med mycket både roliga och intressanta gäster. Snyggt jobbat och man ser redan fram emot nästa avsnitt 
. God Jul 1957åsikter och tack för fin underhållning 

- Per-Erik Odh
- Reactions:
I gårdagens avsnitt av Trashtalk snackar Mjörnberg med Anders Lundström. Tyvärr är det ett patronavsnitt så det är bara betalande prenumeranter som kan lyssna.
Någon patron som kan lämna en liten redogörelse?
Någon patron som kan lämna en liten redogörelse?
/Perka