(HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishal

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings I

Post by Anders Åstebro »

Tobias Thurén wrote:
Anders Åstebro wrote:
Tobias Thurén wrote:
Anders Åstebro wrote:
Tobias Thurén wrote:Hmm... sura hemma och lind borta. Ingen av de lagen har nåt att spela för, Mao 6 lätta poäng?Fast tycker faktiskt att om nu SIK klarar av att gå till po eller inte är ganska ointressant. Två matcher mer eller mindre denna säsong spelar ingen större roll. SIK är inte bättre i år och det har ju varit konstaterat ganska länge nu. Nä bara att säga som man sagt i såååå många år "bara att ladda om till nästa säsong"
Kanske är det så eller så kanske det inte är på så vis Tobias.
Nä just det!! Dom mörkar formen!! Härligt!!Allsvenskan here we come!!
Du har en go humor Tobias--- :D
Är allt annat än humoristisk just nu! Mer deprimerad,ironisk,apatisk och förbannad vid vetskapen om att SIK inte är och kommer aldrig bli bättre än detta!!
Det där Tobias---lät fruktansvärt deprimerande... :(
Men man får se sanningen i vitögat.
SIK är precis så bra/dåliga, beroende på hur man ser det, som de är denna säsong och kanske nästa också.
Vi har det lag vi förtjänar och har möjlighet till.
Något annat kan man inte förvänta sig..
Jo, kanske kan man det ibland....att de på isen gör sitt jobb i varje match....
Nu är detta div1....västra...så man kan skall inte förvänta sig så mycket.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5353
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings I

Post by Per-Erik Odh »

Helvete vad ni lipar! Tur att det inte är er man ska förlita sig på de återstående omgångarna :D
Det är en lagsport detta och i alla lagsporter varvar alla lag bra och mindre bra prestationer. Det ligger i sakens natur.
Är glaset halvfullt eller halvtomt när Skövde ligger två poäng ovan strecket med två matcher kvar?
Jag är övertygad om att killarna i laget ser möjligheterna för utan att se det är det svårt att vinna matcher.

Vi har ju fortfarande matchboll. Ryck upp er :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings I

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Helvete vad ni lipar! Tur att det inte är er man ska förlita sig på de återstående omgångarna :D
Det är en lagsport detta och i alla lagsporter varvar alla lag bra och mindre bra prestationer. Det ligger i sakens natur.
Är glaset halvfullt eller halvtomt när Skövde ligger två poäng ovan strecket med två matcher kvar?
Jag är övertygad om att killarna i laget ser möjligheterna för utan att se det är det svårt att vinna matcher.

Vi har ju fortfarande matchboll. Ryck upp er :D
Lipar?!?!
Så det är å du ser det Perka?!?
Nej, jag vill kalla det mer att somliga av oss är "pragmatiska" av oss, det vill säga jordnära, och inser att dagens SIK inte har speciellt mycket att komma med i ett PO spel efter det de har visat med sit spel tills dags datum i kampen om den åtråvärda andra platsen en FORTSÄTTNINGSSERIE för div!

Det handlar inte om att LIPA som du uttrycker det, det handlar om att ställa krav för vissa förutsättningar!

Sedan kan ni joddla bäst f*n ni vill där i klacken och tro på guld och gröna skogar, men ser man krasst på saken så är inte SIK ett lag anno fortsättningsserie 2016 som har något att komma med i ett PO mot ett norrlandslag även om det vore roligt att se ett sådant på Billingehov.

Oavsett vilka de får möta så har man inte presterat det man borde kunnat begära av dem i denna fortsättningsserie.
Man lever kvar enbart av att andra lag har fallerat och inte på sina egna prestationer.
Det är fakta och baserat på ren och krass statistik från tabellen och matchresultat.
Pragmatiskt så det står härliga till faktiskt, och det utan att LIPA....
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5353
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings I

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Helvete vad ni lipar! Tur att det inte är er man ska förlita sig på de återstående omgångarna :D
Det är en lagsport detta och i alla lagsporter varvar alla lag bra och mindre bra prestationer. Det ligger i sakens natur.
Är glaset halvfullt eller halvtomt när Skövde ligger två poäng ovan strecket med två matcher kvar?
Jag är övertygad om att killarna i laget ser möjligheterna för utan att se det är det svårt att vinna matcher.

Vi har ju fortfarande matchboll. Ryck upp er :D
Lipar?!?!
Så det är å du ser det Perka?!?
Nej, jag vill kalla det mer att somliga av oss är "pragmatiska" av oss, det vill säga jordnära, och inser att dagens SIK inte har speciellt mycket att komma med i ett PO spel efter det de har visat med sit spel tills dags datum i kampen om den åtråvärda andra platsen en FORTSÄTTNINGSSERIE för div!

Det handlar inte om att LIPA som du uttrycker det, det handlar om att ställa krav för vissa förutsättningar!

Sedan kan ni joddla bäst f*n ni vill där i klacken och tro på guld och gröna skogar, men ser man krasst på saken så är inte SIK ett lag anno fortsättningsserie 2016 som har något att komma med i ett PO mot ett norrlandslag även om det vore roligt att se ett sådant på Billingehov.

Oavsett vilka de får möta så har man inte presterat det man borde kunnat begära av dem i denna fortsättningsserie.
Man lever kvar enbart av att andra lag har fallerat och inte på sina egna prestationer.
Det är fakta och baserat på ren och krass statistik från tabellen och matchresultat.
Pragmatiskt så det står härliga till faktiskt, och det utan att LIPA....
Jag undrar om du över huvut taget läser och reflekterar över någonting Anders?

Pragmatisk är jättebra att vara för då förhåller man sig till världen som den är. Men det är en satans skillnad till att förhålla sig till något som det är om man tävlar. Som jag ser det så snackar du som en som gett upp och har man gjort det lär man inte vinna matcher. Det gäller i alla sammanhang att se möjligheter och inom idrotten så är det A och O till och med. Ser man inte möjligheten att vinna så förlorar man per automatik.

Vem har påstått att man inte skall ställa krav?
Tror du inte att de flesta är väl medvetna om att resultaten gått Skövdes väg flera gånger? Det är ju så det fungerar i lagsport i alla divisioner och det brukar jämna ut sig i längden det där. Det är bland annat därför man spelar om det och redovisar resultaten i en tabell. Och om inte annat visar andra resultat med all tydlighet hur svårt det är. Alla vinner och alla förlorar :P

Varför ger du en släng till klacken för? Hugg gärna på mig men varför blanda in klacken? Tror du inte de flesta där är helt medvetna om vad som gäller?

Jo Anders, åtminstone som jag ser det så tycker jag nog att du lipar så det står härliga till :lol:

God morgon :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (HE V) 2016-02-07 16:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings I

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Varför ger du en släng till klacken för? Hugg gärna på mig men varför blanda in klacken? Tror du inte de flesta där är helt medvetna om vad som gäller?

Jo Anders, åtminstone som jag ser det så tycker jag nog att du lipar så det står härliga till :lol:

God morgon :D
jag ber klacken om ursäkt för att jag drog in dem i detta, men jag reagerade på att du säger att vi lipar när vi kritiserar och kommer konstaterar faktum och lever i verkligheten.

Man möter Enköping hemma , ett lag som inte kommer fullt bemannat och losar efter 60 minuter....
Skall inte ske!

Man åker till Arboga och förlorar mot ett lag som delvis är under isen trotts de bytt tränar konstilation...
Skall inte ske!

Man får en urladdning mot ett redan slaget GIK...
Skall, eller kan ske!

Man åker till Köping och möter ett lag man har haft bra utdelning på tidigare, eller som du s, det som man har haft lättast emot i serien och losar...
Skall inte ske!

Ett lag i normal harmoni skall inte tappa 9 poäng i dessa mathcer, men ändå så ligger man på 2:a plast i en fortsättningsserie.
SIK borde köpa en Euro lott så kanske de viner x-antal miljoner och sannerar sin ekonomi, med tanke på vilken enorm tur de har haft med resultaten i de senaste omgångarna.

Imorgon så spelar man mot ett Surahammar.
Ett lag som knäppt tre av SIK:s kombattanter i streckstriden och gjort en bra match mot serieledarna.
Då gäller det att SIK är i harmoni och gör rätt från första nedsläpp om detta skall gå vägen imorgon.

Det handlar inte om att "lipa" det handlar om att se fakta och konstatera att den fakta är sanningsenlig.
Post Reply