Tidningsartiklar & Övrig media

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Ännu en läsvärd insändare i SLA idag av SIK-Ronny!
Det är rörande att se alla Boisare som lägger så mycket energi på SIK,det visar att vi betyder enormt mycket för er :D
Dito...
Är det inte märkligt att Boisare enbart skriver om Skövde ik och då i huvudsak om ekonomi. Skövde IK:s supportrar skriver praktiskt taget ALDRIG om föreningen bois.
Inte speciellt märkligt då det mest intressanta som händer kring SIK handlar om ekonomi år ut och år in.... ;)
Ja så är det Niklas. Jag har ofta funderat på vad det kan vara med SIK:s ekonomi som drar så mycket att en del Boisare är mer bekymrade för detta än för sin egen klubb.
Kan ju vara så att vi bara tycker synd om er!?
Silly season is just another season!
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

"SM-medaljer för före detta Skövdespelare" är rubriken på en artikel i dagens SLA. Den handlar om helgens finalspel för juniorhockeyn där flera före detta Skövdespelare som kör hockeygym på andra orter rönt framgångar. Kul läsning och naturligtvis ett bra betyg för Skövdes del :D
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Jan Larsson har en ledare i dagens SLA där han funderar över att IFK hanboll klarade sin elitlicens till nästa säong. Så långt är väl allt okej men det är ett stycke i ledaren som jag reagerar väldigt starkt över och som gör mig rent förbannad och som även Jan i sin ledare ser som absolut inte bra.
Blir inte ni andra förbannade av följande citat?

"jag vet att det finns andra lokala klubbar som tappat sponsorpengar med förklaringen att nu skall allt under de närmaste åren gå till IFK:s handboll"

Som jag ser det så blir alltså IFK belönade för att de misskött sin ekonomi och det på bekostnad av andra föreningar. Det stinker :evil:
/Perka
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Håller med dig helt Perka. Det stinker värre än i den värsta kloak...fy fan man blir ju mörkrädd av att höra/läsa detta. Det pratas hela tiden om Skövde som handbollsstad. Jag är så trött på att höra detta argument år efter år. Förr kanske det va så, men inte längre. I alla fall inte om man ser det rent publikt. IFK Skövde får ju ha gratis match efter gratis match för att överhuvudtaget locka publik till sina matcher. Nä, potentialen ligger inom framförallt hockeyn och till en viss mindre del inom fotbollen. Och då tänker jag först och främst på Skövde IK där finns det ett genuint och äkta intresse för att stötta sitt lag i vått och torrt. Kan Siken bara lyckas ta klivet upp så kommer man lätt att snitta på långt över 2.000 pers/match då det finns ett jättestort intresse som ligger latent och pyr och bara väntar på att nästa steg skall tas. Skövde AIK kommer också om de lyckas kliva upp ett par steg att ha ett stort publikintresse vid sina matcher. Men hur skall dessa bägge kunna lyckas om alla sponsorpengar skall va
vara allokerade till IFK Skövde handboll ???
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Idag är det en artikel i SLA med rubriken "Skövde tar över Tibros motorcrossgymnasium"
Kanske är det så att man skall fundera lite över nedläggningen av Fågelviksgymnasiet i Tibro ur ett Skövde IK perspektiv?

Ingen som läser lokalmedia kan ha undgått alla skriverier om att Fågelviksgymnasiet i Tibro skall läggas ned. Jag lägger inga värderingar i fördelar och nackdelar med det men det kan vara värt att fundera ett varv ur ett Skövde IK perspektiv.
På senare tid har man dessutom kunnat läsa om hur Skövdes gymnasieskolor skall ta över Fågelviksgymnasiets roll. Ett Fågelviksgymnasie som vad jag vet härbärgar både motorcrossgymnasium och konståkningsgymnasium med utövare i Sverigetoppen. Nu kan vi alltså i tidningen se en bild på de bägge kommunernas starke män där de sitter och skakar hand med varandra för det framtida sammarbetet och funderar över vart eleverna skall åka cross. I Skövde är det väl så att Kråkberget är den givna platsen-

När Skövde tar över rollen som konståkningsgymnasium, vilken är då den givna platsen för eleverna att utöva sin sport?

I ett Skövde IK perspektiv är nog nedläggningen av Fågelviksgymnasiet väldigt mycket av ondo!?
/Perka
Lars Danling
Reactions:

Post by Lars Danling »

Per-Erik Odh wrote: När Skövde tar över rollen som konståkningsgymnasium, vilken är då den givna platsen för eleverna att utöva sin sport?
I ett Skövde IK perspektiv är nog nedläggningen av Fågelviksgymnasiet väldigt mycket av ondo!?
Eller inte...det kan istället skynda på byggandet av en isyta till för att möta behovet från konståkningen...
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Lars Danling wrote:
Per-Erik Odh wrote: När Skövde tar över rollen som konståkningsgymnasium, vilken är då den givna platsen för eleverna att utöva sin sport?
Eller inte...det kan istället skynda på byggandet av en isyta till för att möta behovet från konståkningen...
Jag tror också att det kan skynda på isytan men isytan kommer med ett konståkningsgym i förväntad Sverigetopp få helt andra krav på brukare om man tänker att sådana som systrarna Helgesson skall läsa där.

Kanske har det redan skyndat på isytan? Vem vet vad Katarina Johansson redan sett i kristallkulan när hennes löfte ställdes vid jubileumet? Vad smäller högst, en division ett klubb i hockey eller konståkare i Sverigetopp?

Hoppas mina farhågor kommer på skam :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Lars Danling wrote:
Jag tror också att det kan skynda på isytan men isytan kommer med ett konståkningsgym i förväntad Sverigetopp få helt andra krav på brukare om man tänker att sådana som systrarna Helgesson skall läsa där.

Kanske har det redan skyndat på isytan? Vem vet vad Katarina Johansson redan sett i kristallkulan när hennes löfte ställdes vid jubileumet? Vad smäller högst, en division ett klubb i hockey eller konståkare i Sverigetopp?

Hoppas mina farhågor kommer på skam :D
Problemet är väl att Katarina inte "vann" valet eftersom dom inte har egen majoritet så är det inte helt upp dom?
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Max Friberg är tillbaka i Skövde över sommaren och SLA har träffat honom för en intervju. Resultatet hittar man på sidorna 22 och 23 i dagens nummer.
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

En SLA artikel idag med rubriken "Erkgärds och Rosén valde att lämna SIK"

Med anledning av vad Erkgärds tweetade igår så finns det anledning att fundera lite över artikeln och vad som föregått den.

Hasse Ljunggren har ju tidigare i SLA förklarat att Erkgärds inte fick fortsatt förtroende eftersom han inte levererat i den omfattning som det var tänkt.
Att Johan inte levererat som önskat de tre säsongerna han varit i SIK är fakta och det är också fakta att klubben trots det haft ett otroligt tålamod.
Nu ger Erkgärds en helt annan bild av skeendet i tidningen där han menar på att det är han som valt att lämna och han visar ju med all påtaglighet med gårdagens tweets att han är bitter. Tråkigt att det slutar i pajkastning nu.

Personligen anser jag att att Erkgärds får vara en hur bra spelare och bra människa som helst men det går inte att ha en relativt sett dyr (vad har han kostat?) och invärvad spelare som år efter år inte lever upp till det han är värvad som. Jag har ju själv med egna öron hört från det innersta innersta att en hel Erkgärds skulle bära detta laget på sina axlar.
Det har han bevisligen inte gjort :cry:

Hoppas Johan hittar en annan divisionett klubb och att kroppen håller kommande säsong och att Hasse hittar någon som skall ersätta Erkgärds. Jag tror att bägge två kommer ha svårigheter med detta men Hasse, som får så mycket skit trots att han gör så mycket bra, har nog lättast att nå i mål.

En gissning så god som någon är väl att vi får se Johan igen när Skövde möter Forshaga!?
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Jag har ju själv med egna öron hört från det innersta innersta att en hel Erkgärds skulle bära detta laget på sina axlar.
Det är väl ett av problemen Perka....
Att JE inte har varit hel en endaste full säsong hos SIK.
Jag snackade med den avgående ordföranden Göran Strid innan seriepremiären.
Han sa då att Johan E aldrig hade varit bättre grundtränad och HEL under en försäsong.
Tja, vad blev det av med detta?!?
Inte så mycket mer än en fortsatt "halv" Erkgärds på isen... :roll:
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Jag har ju själv med egna öron hört från det innersta innersta att en hel Erkgärds skulle bära detta laget på sina axlar.
Det är väl ett av problemen Perka....
Att JE inte har varit hel en endaste full säsong hos SIK.
Jag snackade med den avgående ordföranden Göran Strid innan seriepremiären.
Han sa då att Johan E aldrig hade varit bättre grundtränad och HEL under en försäsong.
Tja, vad blev det av med detta?!?
Inte så mycket mer än en fortsatt "halv" Erkgärds på isen... :roll:
Jag tror hela laget var för dåligt tränade förra säsongen. Det lär väl inte hända i år dock antar jag!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Live-tv 15.30: Ishallsplaner presenteras?
http://www.skovdenyheter.se/article/liv ... esenteras/
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Live-tv 15.30: Ishallsplaner presenteras?
http://www.skovdenyheter.se/article/liv ... esenteras/
Eller så är det ändå mera konstgräsplaner! ;)
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Varken ljud eller bild var mycket att heja för på min dator så jag hörde inte riktigt. Var det 60 miljoner de sade?
/Perka
Post Reply