Hockey
-
- Reactions:
Re: Hockey
Och visst vore det bra om negativt smaskiga och förväntansfulla funderingar nu kunde dementeras. Johan Erkgärds ÄR ALLTSÅ INTE INBLANDAD och det är ju väldigt konstigt - eller meningen vilket jag vägrar tro - att man kan tolka SLA:s rubrik på så sätt att Johan Erkgärds är inblandad och att han dessutom skulle sitta i fängelse (vilket jag fått höra att man tror). SLA:s rubriik "Svenska VM-truppen med JOHAN ERKGÄRDS i hetluften" pekar på något, som inte känns bra för den har just lett till dessa spekulationer. På tiden kanske att många får besinna sig och ta sitt ansvar vad gäller ryktesspridning. Vi har tyvärr sett för många exempel under våren och nu får vi alla tillsammans hjälpa till med att sluta med elakartad och riktad ryktesspridning och berätta istället vad man vet, inte tror, och att informationen skall vara saklig och den skall vila på det man faktiskt vet. Och om man tror eller vill spekulera, så skall det tydligt framgå. Så tycker jag.
Solen skiner fortfarande för övrigt.
-
- Reactions:
Ja nu har väl SLA läst på skaraborgsradion tydligen !!!!!
-
- Reactions:
Tror du inte att dom som läser SLA kan läsa mer än rubriken Göran?Göran Strid wrote:Och visst vore det bra om negativt smaskiga och förväntansfulla funderingar nu kunde dementeras. Johan Erkgärds ÄR ALLTSÅ INTE INBLANDAD och det är ju väldigt konstigt - eller meningen vilket jag vägrar tro - att man kan tolka SLA:s rubrik på så sätt att Johan Erkgärds är inblandad och att han dessutom skulle sitta i fängelse (vilket jag fått höra att man tror). SLA:s rubriik "Svenska VM-truppen med JOHAN ERKGÄRDS i hetluften" pekar på något, som inte känns bra för den har just lett till dessa spekulationer. På tiden kanske att många får besinna sig och ta sitt ansvar vad gäller ryktesspridning. Vi har tyvärr sett för många exempel under våren och nu får vi alla tillsammans hjälpa till med att sluta med elakartad och riktad ryktesspridning och berätta istället vad man vet, inte tror, och att informationen skall vara saklig och den skall vila på det man faktiskt vet. Och om man tror eller vill spekulera, så skall det tydligt framgå. Så tycker jag.
Och med det där andra du skrev om att man skall veta och inte sprida på vad man tror.
Hmmf, du vet väl att när det datum som står sista betalningsdag på en faktura så är det det som gäller, "gränsen är nådd",
Att man sedan kan få respit med en faktura är en helt annan sak eller hur?
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jag håller med Göran i detta fallet. SLAs rubrik är i Aftonbladet stil i detta fallet. Det är nog många som dragit slutsatsen att Johan var inblandad i fylleskandalen med en sådan rubriksättning 
Det vet vi ju sedan tidigare att det skrivna ordet förvånansvärt ofta missförstås. Är då rubriken medvetet satt så för att fånga intresse så är det nog en faslig massa läsare som redan bildat sig en uppfattning innan de läser vidare och då är det redan färgat av första intrycket...

Det vet vi ju sedan tidigare att det skrivna ordet förvånansvärt ofta missförstås. Är då rubriken medvetet satt så för att fånga intresse så är det nog en faslig massa läsare som redan bildat sig en uppfattning innan de läser vidare och då är det redan färgat av första intrycket...
/Perka
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Vridna rubriker leder till "klick", "klick" leder till pengar i form av annonsintäkter, vi får nog leva med dessa rubriker...Per-Erik Odh wrote:Jag håller med Göran i detta fallet. SLAs rubrik är i Aftonbladet stil i detta fallet. Det är nog många som dragit slutsatsen att Johan var inblandad i fylleskandalen med en sådan rubriksättning
-
- Reactions:
Det är väl då bara att beklaga deras läsförståelse Perka, precis som Görans och Peters svårighet att förstå att sista betalningsdag på en faktura är "gränsen", oavsett vad som sedan är sagts eller skrivet om saken mellan parterna.Per-Erik Odh wrote:Jag håller med Göran i detta fallet. SLAs rubrik är i Aftonbladet stil i detta fallet. Det är nog många som dragit slutsatsen att Johan var inblandad i fylleskandalen med en sådan rubriksättning
Tror säkert att det är en del som bara snabbläst tidningen på morgon och färgats av rubriken, men jag tror absolut att det är än fler av SLA läsarna som har läst och förstått artikeln.
Du själv, Göran och Peter förstod den tydligen, men så är ni väl några unikum bland SLA´s läsarkrets antagligen och kan inte jämföras med obegåvade halvt icke läskunniga nötter som jag själv.

Hur svårt kan det vara för JE att säga ATT : "Jag var inte med om detta!"
Istället väljer han att avstå vidare kommentarer: "SLA har varit i kontakt med Johan Erkgärds som inte vill kommentera".
Då i skrivandets stund som artikeln skrevs så kunde det ju det ha vart som så ATT JE hade varit med i detta spektakel till råga på allt.
Speciellt som han inte ville kommentera det alls.

Nu verkar det ju var som så att varken Johan eller Olli var med i själva händelsen.
Vilket vi borde vara mer glada för än att förfära oss över en sketen rubriksättning som i sig inte alls var felaktig.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Enligt mig är rubriksättningen smutskastning eftersom den antyder att Erkgärds var inblandad. Det kan väl knappast kallas seriös journalistik? Lågvattenmärke av en annars rätt okej tidning.
Att inte Erkgärds vill uttala sig när SLA ringer honom kan det väl finnas många anledningar till. En skulle ju kunna vara att spelare i ett Svenskt landslag är inblandade i en praktskandal och förbundsledningen helt enkelt blivit redigt förbannade och sagt ifrån på skarpen att nu räcker det här, nu håller ni käften tills vi har kommit hem.
Det är knappast en långsökt tanke!
För oss som lusläser SLA (vilket antagligen är en rätt liten skara?) så är det en liten notis idag om att Sverige förlorade i bronsmatchen. I den texten kan man också läsa att Johan inte ska ha varit en av de som var inblandade i skandalen.
Blir kul att se om SLA gör något mer än lite text i en notis för att släta över den tidigare rätt fläskiga rubriken?
Att inte Erkgärds vill uttala sig när SLA ringer honom kan det väl finnas många anledningar till. En skulle ju kunna vara att spelare i ett Svenskt landslag är inblandade i en praktskandal och förbundsledningen helt enkelt blivit redigt förbannade och sagt ifrån på skarpen att nu räcker det här, nu håller ni käften tills vi har kommit hem.
För oss som lusläser SLA (vilket antagligen är en rätt liten skara?) så är det en liten notis idag om att Sverige förlorade i bronsmatchen. I den texten kan man också läsa att Johan inte ska ha varit en av de som var inblandade i skandalen.
Blir kul att se om SLA gör något mer än lite text i en notis för att släta över den tidigare rätt fläskiga rubriken?
/Perka
-
- Reactions:
Visst var det en i ögonfallande rubrik, men likt förbaskat så var den ju helt korrekt då Johan är med i landslaget eller hur?Per-Erik Odh wrote:Enligt mig är rubriksättningen smutskastning eftersom den antyder att Erkgärds var inblandad. Det kan väl knappast kallas seriös journalistik? Lågvattenmärke av en annars rätt okej tidning.
Det finns säkert någon anledning till att Johan inte uttalade sig, och ditt förslag till det kan vara lik rätt som något annat, men enligt mig så borde han sagt något instick med "Jag var inte med" eller "Jag var inte ens där".
Men det kanske inte är med sanning så överensstämmande då han mycket väl kunnat vara både "med och där" fast bevittnade eländet på avstånd.
Inte helt ovanligt att att det går till så när ett gäng "grabbar" har vart ute och festat till och det slår slit någonstans på vägen hem från krogen.
Du känner säkert igen mönstret själv Perka, eller hur?
-
- Reactions:
Samtliga deltagare i den svenska truppen hade tillsagts att inte kommentera det inträffade och svara "Inga kommentarer" på massmedias eller andras frågor. Detta gällde alltså även JE, när SLA ställde frågan. Tids nog får de som suktar efter namnen reda på det.
-
- Reactions:
Ahhh, så tids nog så kommer du också bli tillfredsställd med andra ord Göran.Göran Strid wrote:Samtliga deltagare i den svenska truppen hade tillsagts att inte kommentera det inträffade och svara "Inga kommentarer" på massmedias eller andras frågor. Detta gällde alltså även JE, när SLA ställde frågan. Tids nog får de som suktar efter namnen reda på det.

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Lite mer om fylleskandalen!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9037907.ab
Det är alltså bara tre spelare det gäller och förbundet tar beslut den 3 juli om namnen skall offentliggöras.
Jag själv tycker namnen skall offentliggöras. Som det nu är så blir alla misstänkligjorda. Att man får stå med lite skam är väl bara bra.
På tal om att alla är misstänkta innan namnen blivit offentliga. Jag pratade senast idag med en kille som kom och frågade vad SIK skulle göra med Erkgärds. Han hade tolkat SLAs rubrik tillsammans med Johans svar att han inga kommentarer lämnar som att han var en av de skyldiga.
Nej ut med namnen så fort som möjligt så de stora flertalet som är oskyldiga slipper att misstänkas tycker jag åtminstone!
Det är alltså bara tre spelare det gäller och förbundet tar beslut den 3 juli om namnen skall offentliggöras.
Jag själv tycker namnen skall offentliggöras. Som det nu är så blir alla misstänkligjorda. Att man får stå med lite skam är väl bara bra.
På tal om att alla är misstänkta innan namnen blivit offentliga. Jag pratade senast idag med en kille som kom och frågade vad SIK skulle göra med Erkgärds. Han hade tolkat SLAs rubrik tillsammans med Johans svar att han inga kommentarer lämnar som att han var en av de skyldiga.
Nej ut med namnen så fort som möjligt så de stora flertalet som är oskyldiga slipper att misstänkas tycker jag åtminstone!
/Perka
-
- Reactions:
Per-Erik Odh wrote:Lite mer om fylleskandalen!
""Men jag kan inte spekulera i vad styrelsen kommer fram till för det är ett så pass unikt ärende, säger Tommy Boustedt.""
Så jäkla unikt är det väl inte!
Skandaler av olika de slag poppar upp lite då och då när det gäller matchosporter, och självklart skall de namnge de som klantat till sig även denna gång.
Och som sagt, man kan vara "skyldig" på flera olika sätt när det gäller sådana här ting.
Så länge man inte tar avstånd, säger ifrån för att försöka förhindra det som den grupp man tillhör håller på att göra så har man viss delaktig i det också.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Såg att Fröberg kommenterat Mjörnbergs twitter i ekonomitråden. Här kommer en till!
Mjörnberg twittrar att touch icing även kommer gälla i ettan!
Jag hade fattat för att det bara var i SHL och AS det skulle så för mig är det en nyhet. Bra eller dåligt?
Mjörnberg twittrar att touch icing även kommer gälla i ettan!
Jag hade fattat för att det bara var i SHL och AS det skulle så för mig är det en nyhet. Bra eller dåligt?
/Perka
-
- Reactions:
Lite nya regler för SHL (Elitserien)
http://www.nsd.se/sport/bloggar/hockeys ... ry=8572551
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Hade inte en aning om regeln om centerns klubba vid tekning. Fantastiskt bra att bli medveten om detGunwaldh Johansson wrote:Lite nya regler för SHL (Elitserien)

Kan ju vara en förklaring till alla gånger som man inte förstår varför tekningarna måste göras om så ofta kanske?
/Perka