Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde Hockey Club!!!

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote: 05 Dec 2024, 12:54 Det här var riktigt positivt att läsa. Nu är det inte längre bara snack utan Nu är det svart på vitt :)
https://skovdehc.se/2024/12/05/beslut-o ... skovde-hc/
Läst budgeten för A lag säsong 2025/26

Några synpunkter
Åskådare: Lite beroende på vilken division 3 serie man hamnar i så är ju motståndarna på armlängds avstånd och motståndar supportrarna kommer nog gärna till Billingehov för att kolla sina lag och Skövdes lag. Skövde publiken är såklart intresserade av att kolla det förmodligen ganska ungdomliga lags prestationer på isen. Jag anser därför att minst 400 och upp till 600 hundra åskådare borde vara fullt möjligt. Jag själv är alldeles för gammal och skröplig för att komma till Hovet, men jag lovar absolut att köpa matcher om de kommer att sändas på nätet och många med mig kommer att göra så.

Sponsorer: Ser att där står noll. I den företags täta staden Skövde borde en miljon vara möjligt. Det gäller att skaffa försäljare i klass med den för tidigt avlidne Leif Pagnert som jag jobbade tillsammans med ett par år och jag imponerades alltid av han förmåga att skaffa nya och behålla sina gamla sponsorer år efter år, Kommer inte exakt ihåg, men över en miljon i sponsorer hade vi för minst 25 år sedan.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 09 Dec 2024, 13:05
Per-Erik Odh wrote: 05 Dec 2024, 12:54 Det här var riktigt positivt att läsa. Nu är det inte längre bara snack utan Nu är det svart på vitt :)
https://skovdehc.se/2024/12/05/beslut-o ... skovde-hc/
Läst budgeten för A lag säsong 2025/26

Några synpunkter
Åskådare: Lite beroende på vilken division 3 serie man hamnar i så är ju motståndarna på armlängds avstånd och motståndar supportrarna kommer nog gärna till Billingehov för att kolla sina lag och Skövdes lag. Skövde publiken är såklart intresserade av att kolla det förmodligen ganska ungdomliga lags prestationer på isen. Jag anser därför att minst 400 och upp till 600 hundra åskådare borde vara fullt möjligt. Jag själv är alldeles för gammal och skröplig för att komma till Hovet, men jag lovar absolut att köpa matcher om de kommer att sändas på nätet och många med mig kommer att göra så.

Sponsorer: Ser att där står noll. I den företags täta staden Skövde borde en miljon vara möjligt. Det gäller att skaffa försäljare i klass med den för tidigt avlidne Leif Pagnert som jag jobbade tillsammans med ett par år och jag imponerades alltid av han förmåga att skaffa nya och behålla sina gamla sponsorer år efter år, Kommer inte exakt ihåg, men över en miljon i sponsorer hade vi för minst 25 år sedan.
En budget ska egentligen hamna så nära verkligen som möjligt. Sedan ska den även ge ett plusresultat för att bygga den buffert som alla sunda ekonomier ska ha.
Men att man såhär i början är försiktiga i överkant är väldigt förståndigt och minimerar chanserna för obehagliga överraskningar.
Budgeten är i likhet med allt som denna nya klubb visat upp, väldigt "förståndig" och är ännu en solid byggsten i den stabila grund som vad det verkar byggs för SHC.
När ska det komma ett besked av negativ art?
Av vad vi ser så ligger det nog långt in i framtiden :)
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ytterligare positiva besked :D

SHC ska ju ha hockegym i samarbete med Olinsgymnasiet i Tibro och Raoul Wallenberg i Skövde. Anton Strålman kommer att hjälpa till här :thumbup:
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 20 Dec 2024, 13:18 Ytterligare positiva besked :D

SHC ska ju ha hockegym i samarbete med Olinsgymnasiet i Tibro och Raoul Wallenberg i Skövde. Anton Strålman kommer att hjälpa till här :thumbup:
Det är inte illa!!
Silly season is just another season!
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Börjar med att hälsa Sjögren välkommen till klubben som sportsligt ansvarig för ungdomarna, han är säkert väldigt kompetent med en gedigen hockey erfarenhet och tidigare erfarenhet från en liknande roll i Troja.

Men något jag ställer mig väldigt frågande till. Tillsvidare på 100% låter i mina öron väldigt dyrt och jag vill nog veta lite hur klubben diskuterar kring just det, hur man motiverar den kostnaden?
/Perka
Post Reply