Träningsmatcher 16/17

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Jyrki Sarlomo
Reactions:

Re: Träningsmatcher 16/17

Post by Jyrki Sarlomo »

Jag med,eftersom jag inte kunde gå på matchen ikväll
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Intryck från webbsändningen mor BIK:
- Struktur
- Tyngd
- Appel och Lindmark - oj, vad jag är glad och imponerad. Vilka klipp!
- Fyndighet

Riktigt kul att äntligen se ett rött lag som spelar på detta sätt. Länge sedan så här dags.

Jag vet, BIK (och bois) är givetvis i tunga träningsperioder och inte motiverade just nu och det gäller väl inte Skövde som tränar varje dag, men bortsett från detta så kan man nog påstå att det måste vara fem bra lag som skall komma bättre än Skövde i serien.

Till sist, tråden "diskutera matchen" har upphört? Synd i så fall.
Jonas löf
Reactions:

Post by Jonas löf »

Hur gick det i matchen?
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Jonas löf wrote:Hur gick det i matchen?
1-2 och ungefär lika i skott och spel.
Pertti Pahankala
Reactions:

Post by Pertti Pahankala »

Skottstatistik säger inte så mycket, BIK sköt mycket men träffade sällan mål.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Självklart finns det lite mer att plocka ut i Karlskoga och självklart spelade Skövde på toppen av sin nuvarande förmåga men med det sagt, jag gillade vad jag såg.
Det blev kostsamt att dra på sig en extra utvisning så gästerna fick spela 5 mot tre i slutet av första. Ajaj.
I takt med att matchen pågår så tycker jag SIK växer in i det mer och mer. De klarar av den höga farten och försvarar sig bra. De skapar mer och mer offensivt ju längre tiden går och det är ju sånär att SIK lyckas forcera in kvitteringen i slutminuten. Med andra ord matchade de det allsvenska motståndet riktigt bra.
Det var många som var bra i dag men som Göran skriver, #4 och #15 visar upp sig ordentligt idag.
Illa, illa, illa om det blev någon allvarlig skada på Anton Karlsson i andra. Han hade ordentligt ont när han åkte hem till båset och försvann väl in i katakomberna med en gång. Måtte han inte ha slagit upp sin skada som han avslutade förra säsongen med!?
Man måste säga att SIK har tagit rätt stora kliv framåt som lag under dessa tre matcher!
Kul att Karlskoga kom på besök och framförallt tack till killarna i SIK som verkligen såg till att vi fick jättebra fredagsunderhållning trots förlusten :D
Noterade från läktaren att när Skövde tog timeout så var det Rundqvist som skötte snacket.
Längtar efter söndag :mrgreen:
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Som Perka skriver, det vore verkligen illa, om Anton är illa skadad i sin axel igen. Nu får vi hålla tummarna! En sådan upprepad skada tenderar att bli allt svårare att få ordning på. Ungefär som hjärnskakning och korsbandsskador. Linjen pekar nedåt tyvärr. :twisted:
Pertti Pahankala
Reactions:

Post by Pertti Pahankala »

Jag tyckte att det såg inte ut som axelskada, mer som arm eller handled, kan vara lång sjukskrivning om han har otur. Dåligt av domare att inte ens ge utvisning för slashing när han stod 1 meter ifrån.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Pertti Pahankala wrote:Jag tyckte att det såg inte ut som axelskada, mer som arm eller handled, kan vara lång sjukskrivning om han har otur. Dåligt av domare att inte ens ge utvisning för slashing när han stod 1 meter ifrån.
Håller med om att det från läktaren såg ut som det var underarmen som var det onda men man kanske håller i underarmen och håller upp hela paketet om det är axeln igen.
Helt klart är det skitsvårt att kombinera läktarcoach med läktarläkare :lol:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Pertti Pahankala wrote:Jag tyckte att det såg inte ut som axelskada, mer som arm eller handled, kan vara lång sjukskrivning om han har otur. Dåligt av domare att inte ens ge utvisning för slashing när han stod 1 meter ifrån.
Håller med om att det från läktaren såg ut som det var underarmen som var det onda men man kanske håller i underarmen och håller upp hela paketet om det är axeln igen.
Verkar som du hade rätt, och det var inte det jag önskade om man säger så.. En redan krånglande axel som hoppar ur led.. Kan ta ett tag det.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Verkar som du hade rätt, och det var inte det jag önskade om man säger så.. En redan krånglande axel som hoppar ur led.. Kan ta ett tag det.
Ajajaj, inte bra att det var axeln igen :(
/Perka
Mattias Sjöberg
Reactions:

Post by Mattias Sjöberg »

William Frödelius har varit kul att följa i matcherna mot Mariestad och Karlskoga. Jobbar stenhårt i båda riktningarna och går in i varje situation med huvudet före. En sådan spelare är guld värd att ha i sitt lag. Hoppas verkligen Kempe ger han chansen i vinter.
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Reflektion från igår och efter de 3 matcherna hitills.

Igår gjordes en riktigt hedersvärd insatts trots förlusten och det känns som att det artar sig bättre match för match.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

BIK Karlskoga - Vita Hästen 2 - 1 (0 - 0, 1 - 0, 0 - 1, 1 - 0) Pub: 247
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Hoppas folk noterat att nedsläpp idag är redan kl. 15!
/Perka
Post Reply