Lägger in det här då jag anser att det passar bäst här och att jag alltid får ett gott skratt när jag ser texter av den här typen som förvanskar verkligheten.

David som enligt honom själv är journalist i grunden är verkligen ovarsam med fakta i texter han skriver om saker som idag borde stå var och en klart hur det egentligen var.
Så är skriver han under en tråd som Perka startade på Oxarnas gästbok.
David lämnar i texten fyra stycken faktauppgifter varav egentligen ingen är korrekt om man skall vara petig.David Johansson wrote:Mariestad har både spelat allsvenskt efter Skövde och även elitkvalat efter Skövde... bois åkte 1983/84 ut mot HV71 som senare gick upp. sista omgången innan kvalserien
1, Mariestad var i allsvenskan (AS) efter Skövde.
- Nej SIK har aldrig spelat i AS, de spelade i SHA.
2, Mariestad har elitkvalat efter SIK.
-Nej Mariestad spelade en playoff serie till ett elitkval, vilket även SIK har gjort.
3-4, ....mot HV71 som senare gick upp. sista omgången innan kvalserien
- Ja, man åkte ut mot HV71 i sista omgången i PO serien, och HV71 gick upp senare men inte den säsongen då de slog ut bois.
-Då kom HV71 dyngsist i kvalserien!
Det komiska i detta och något som alltid får mig att småle en smula är inte att supportrarna till bois alldrig har förstått att det verkligen låg till på detta sättet innan det blev påpekat och svart på vitt visat genom tabeller.
En tabell ljuger inte är en sanning som ofta används av somliga.
Men det som ger en ett extrar gott skratt är att spelre som själv varit med i matcherna mellan Mariestads bois vs HV71, deras livs största hockeyhändelse, inte minns det heller.

Om det sedan är för att de har kommit till åren så att minnet sviktar, eller om det är för att det sviktar av andra orsaker som exempelvis att de gagnat för mycket av alkoholhaltiga drycker kan jag bara spekulera i, men något "hästaminne" har de då rakt inte.