2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Hur ser ni på händelsen i andra perioden där domaren slår ut med armarna efter det att SIK spelaren (vem det nu var) sprätte upp trissan i maskorna och att den sedan for ut igen på isen?
Då ledde SIK med 3-2.

Jag menar på att den var inne då det är den enda rimliga förklaringen då det inte fanns en tillstymmelse till ramträffljud efter det skottet.
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Magnus Hallberg »

Anders Åstebro wrote:Hur ser ni på händelsen i andra perioden där domaren slår ut med armarna efter det att SIK spelaren (vem det nu var) sprätte upp trissan i maskorna och att den sedan for ut igen på isen?
Då ledde SIK med 3-2.

Jag menar på att den var inne då det är den enda rimliga förklaringen då det inte fanns en tillstymmelse till ramträffljud efter det skottet.

Kunde tyvärr inte gå på matchen, men det låter ju som en mer intressant sak att disskutera än domarinsatsen kring utvisningarna. Domaren ger och tar och i dom flesta matcher jämnar det ut sig...

Men har SIK återigen fått ett mål bortdömt i avgörande läge? Isf snöpligt och kan ha kostat 6p...
Peter Svensson
Reactions:
Posts: 25
Joined: 19 Mar 2014, 10:53

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Peter Svensson »

Anders Åstebro wrote:Hur ser ni på händelsen i andra perioden där domaren slår ut med armarna efter det att SIK spelaren (vem det nu var) sprätte upp trissan i maskorna och att den sedan for ut igen på isen?
Då ledde SIK med 3-2.

Jag menar på att den var inne då det är den enda rimliga förklaringen då det inte fanns en tillstymmelse till ramträffljud efter det skottet.

Får ursäkta mig lite men domaren står riktigt bra i den situationen, även jag som står uppe på apberget ser att den inte är inne.

Men gud så gött det är att vara en Bad Böisare nu=) =)

Mvh Petta

Ps. lycka till i div 2 :lol: :lol: :lol:
David Johansson
Reactions:
Posts: 422
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by David Johansson »

Vad underbart GÖTT det är att vara BoISare i dag... bois "tuggar" i sig Skövde mot slutet av matchen :lol: :lol:

Det hjälper INTE hur bra SIK spelar, då ni tycks sakna både ATTITYD och HJÄRTA,

Den spelaren som var klart bäst i SIK i går var helt klart nr 18 Wänghult, en kille med Skövdehjärta...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1760
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Urban Stahel »

Wow snacka om dåliga vinnare vissa är!Visst förstår jag att ni är glada,men detta hat är ju rent oroväckande :roll:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Peter Svensson wrote:
Anders Åstebro wrote:Hur ser ni på händelsen i andra perioden där domaren slår ut med armarna efter det att SIK spelaren (vem det nu var) sprätte upp trissan i maskorna och att den sedan for ut igen på isen?
Då ledde SIK med 3-2.

Jag menar på att den var inne då det är den enda rimliga förklaringen då det inte fanns en tillstymmelse till ramträffljud efter det skottet.

Får ursäkta mig lite men domaren står riktigt bra i den situationen, även jag som står uppe på apberget ser att den inte är inne.
Domaren stod bra skriver du Peter, visst, men det gjorde jag med flera också.
Minst lika bra, men det gjorde inte du.

Okey, du påstår att det inte var mål då pucken inte var inne.
Men då frågar jag dig vad det var som hindrade pucken att gå i mål då?
Målvakten, ribban eller var det helt enkelt bara motvinden för SIK som stoppade den?

Målvakten nej!

Ribban nej!
Då det inte fanns en tillstymmelse till ribbträffs ljud från det handledsskottet.
Jämför man med vad man hörde när bois kvitterade till 3-3 med stolpe in, eller andra ramträffar under matchen som hördes tydligt, så kan man ju undra om
just denna osynliga ribba var gjord av annat material.

Motvind för SIK ligger då annars närmast, och en riktig kraftig sådan.

Hur som helst så var det inte pga detta som SIK förlorade derbymatchen, men ändå..

PS
Jag såg just på HL av matchen, och det var visst drygt 4 min in i 3:e vid ställningen 1-1 som denna situation skedde.
Med andra ord ingen direkt matchavgörande faktor, men likväl så kan man undra vad som motade pucken.
DS
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Tycker den tar i ribban?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1857
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote:Wow snacka om dåliga vinnare vissa är!Visst förstår jag att ni är glada,men detta hat är ju rent oroväckande :roll:
Ärligt talat, vart ser du "hat" i dessa retfulla glirningar?
Silly season is just another season!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:Tycker den tar i ribban?
Ja, det kan man tro att den gjorde Marcus, men frånvaron av det karakteristiska ljudet av en sådan träff säger något annat.
Jag såg nyss en liknande händelse på en juniorträning i kväll där pucken for ut när den väl hade synat maskorna.
Rickard Larsson
Reactions:
Posts: 40
Joined: 01 Feb 2014, 11:33
Location: Mariestad - Vänerns pärla!

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Rickard Larsson »

Pucken tar klockrent i högra krysset på ramen vilket är ett av ramens 4 starkaste ställen som också gör att ramens svängfrekvens är minimerad just där. Därav inget "plingljud" som annars uppstår nära mitten av stolpar och ribba där ramen är som svagast och svängfrekvensen som störst.
Prova att slå en klubba i krysset samt mitten på stolpen och jämför ljudet så blir det uppenbart.
Så nej, pucken var aldrig inne.
Dessutom borde Wallins vattenflaska flugit ganska rejält om pucken var i maskorna,
och nej, pucken var heller inte i innerribban, för DET hörs!
-=Skaraborgs stolthet=-
David Johansson
Reactions:
Posts: 422
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by David Johansson »

Anders Åstebro wrote:
Marcus Lundgren wrote:Tycker den tar i ribban?
Ja, det kan man tro att den gjorde Marcus, men frånvaron av det karakteristiska ljudet av en sådan träff säger något annat.
Jag såg nyss en liknande händelse på en juniorträning i kväll där pucken for ut när den väl hade synat maskorna.
Alltså Domare Söderberg står så bra placerad att han hade dömt mål, om den var inne...Tror du INTE själv detta Anders? Har svårt att tro att han skulle döma bort målet utan anledning :-)

Kan det inte vara så att den gav en "klang" fast det var svårt att uppfatta på grund av annat ljud i hallen...
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

David Johansson wrote:Kan det inte vara så att den gav en "klang" fast det var svårt att uppfatta på grund av annat ljud i hallen...
Nej David, så kan det inte vara anser jag, då det inte var några problem att höra de andra ramträffarna under matchen.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1349
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by peter johansson »

Det talas om domarens insats och visst var den väldigt ojämn men det är ingen som nämner när vi mer eller mindre ger bort 2 mål !!! Tänker först på bois lednoingsmål till 1-2 när Melin är bakom mål samtidigt som Rosèn och en boisare kommer farande bakom mål och jag undrar fortfarande varför inte Melin drar i väg pucken i stället för att boisaren kan lägga in pucken i ett tomt mål fy skäms !!!

Jag tänker sedan å kvitteringen till 3-3 där en sikspelare åter igen "kladdar" vid det egna avbytarbåset som leder till att bois kvitterar riktigt dåligt i stället för att BARA LÄGGA UT PUCKEN !!!!!

Tycker Siken gör en av de bättre matcherna på ett tag med känslor och kämparanda men som vanligt denna säsongen så drar vi på oss en massa utvisningar usch och fy !!!! Ja ja bara att ladda för fortsättningsettan.................. :roll:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

peter johansson wrote:Det talas om domarens insats och visst var den väldigt ojämn men det är ingen som nämner när vi mer eller mindre ger bort 2 mål !!! Tänker först på bois lednoingsmål till 1-2 när Melin är bakom mål samtidigt som Rosèn och en boisare kommer farande bakom mål och jag undrar fortfarande varför inte Melin drar i väg pucken i stället för att boisaren kan lägga in pucken i ett tomt mål fy skäms !!!

Jag tänker sedan å kvitteringen till 3-3 där en sikspelare åter igen "kladdar" vid det egna avbytarbåset som leder till att bois kvitterar riktigt dåligt i stället för att BARA LÄGGA UT PUCKEN !!!!!

Tycker Siken gör en av de bättre matcherna på ett tag med känslor och kämparanda men som vanligt denna säsongen så drar vi på oss en massa utvisningar usch och fy !!!! Ja ja bara att ladda för fortsättningsettan.................. :roll:
Jag håller med dig i allt du skrev här Peter.
Post Reply