Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: Nya Hockeyklubben!!

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 14 Jun 2024, 14:27 På måndag Kl 18 så håller klubben ett informationsmöte.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=296010
Intressant. Jag är ju SIKare för att jag gillar att följa A-laget. Just nu har jag gett upp tanken på ett A-lag till vintern och just kring den frågan är jag väldigt nyfiken.
Jag tror tyvärr att konkursen kan visa sig kostsam på mer än ett sätt. Väldigt många vill följa ett A-lag men att följa ett stryklag är inget roligt. Som det ser ut nu är det väldigt tveksamt om vi kan ställa ett slagkraftigt lag på isen ens i division tre....
Vi kanske ska hoppa över A-laget år?

Vad vi än väljer så är risken stor att vi tappar intresse. Fy faan vad det svider att vi satt oss så inihelvete i skiten. Hockeyn i Skövde riskerar att aldrig bli vad den varit.

Lisch kan mycket väl ta över den fana vi burit...
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jun 2024, 20:33
Gunwaldh Johansson wrote: 14 Jun 2024, 14:27 På måndag Kl 18 så håller klubben ett informationsmöte.
Intressant. Jag är ju SIKare för att jag gillar att följa A-laget. Just nu har jag gett upp tanken på ett A-lag till vintern och just kring den frågan är jag väldigt nyfiken.
Jag tror tyvärr att konkursen kan visa sig kostsam på mer än ett sätt. Väldigt många vill följa ett A-lag men att följa ett stryklag är inget roligt. Som det ser ut nu är det väldigt tveksamt om vi kan ställa ett slagkraftigt lag på isen ens i division tre....

Vad vi än väljer så är risken stor att vi tappar intresse. Fy faan vad det svider att vi satt oss så inihelvete i skiten. Hockeyn i Skövde riskerar att aldrig bli vad den varit.

Per-Erik!

Kan bara hålla med dig.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Dagens stora fråga är vad kvällens informationsmöte kommer ge för svar om vad som kommer hända med ishockeyn i stan!!!

Blir det något seniorlag till hösten eller kör man endast igång med ungdoms och juniorlagen och väntar med att starta upp ett seniorlag till nästa säsong?????????
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 17 Jun 2024, 07:16 Dagens stora fråga är vad kvällens informationsmöte kommer ge för svar om vad som kommer hända med ishockeyn i stan!!!

Blir det något seniorlag till hösten eller kör man endast igång med ungdoms och juniorlagen och väntar med att starta upp ett seniorlag till nästa säsong?????????
Jag hoppas framförallt att det blir nya ansikten som styr den nya föreningen så det inte blir några gamla som varit med att dra ner förra klubben i fördärvet blir det senare alternativet så kommer inte jag att vara med och stötta den nya klubben!!!
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jun 2024, 20:33

Självklart skall det bli ett A lag även om det skall bestå av egna fostrade juniorer. SIK hade ju uppåt 40 stycken registrerade juniorer vid säsong slut, några har säkert blivit seniorer till hösten och kan nog övertalas att ställa upp för den nya klubben.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Ingvar Persson wrote: 17 Jun 2024, 10:02 Självklart skall det bli ett A lag även om det skall bestå av egna fostrade juniorer. SIK hade ju uppåt 40 stycken registrerade juniorer vid säsong slut, några har säkert blivit seniorer till hösten och kan nog övertalas att ställa upp för den nya klubben.
Tror tyvärr att det bästa vore att bara starta upp med ungdoms och juniorlagen och vänta med seniorlaget till nästa säsong. Spelarna i förra säsongens juniorlag är tyvärr allt för unga för att lägga bördan på i ett seniorlag. Man har ca 3 - 5 spelare som är födda 2004 som är dom äldsta. Sen är dom övriga från 2005 - 2009.
peter johansson
Reactions:

Gunwaldh Johansson wrote: 17 Jun 2024, 10:31
Ingvar Persson wrote: 17 Jun 2024, 10:02 Självklart skall det bli ett A lag även om det skall bestå av egna fostrade juniorer. SIK hade ju uppåt 40 stycken registrerade juniorer vid säsong slut, några har säkert blivit seniorer till hösten och kan nog övertalas att ställa upp för den nya klubben.
Tror tyvärr att det bästa vore att bara starta upp med ungdoms och juniorlagen och vänta med seniorlaget till nästa säsong. Spelarna i förra säsongens juniorlag är tyvärr allt för unga för att lägga bördan på i ett seniorlag. Man har ca 3 - 5 spelare som är födda 2004 som är dom äldsta. Sen är dom övriga från 2005 - 2009.
Är det som du säger Gunwaldh (du brukar ju f.ö ha bra koll 😉😁) då håller jag med dig och det kanske är bättre att ta det lite lungt I början för att få allt att fungera som det ska!
Ulf Andersson
Reactions:

Post by Ulf Andersson »

Jag har hört att de kanske inte ska ha något J20 lag men ett seniorlag... (OBS! andrahandsinfo...!!)Det kan man ju ha olika åsikter om isf men vi får se när allt kommer på pränt ikväll....
Gunwaldh Johansson
Reactions:

peter johansson wrote: 17 Jun 2024, 11:57
Är det som du säger Gunwaldh (du brukar ju f.ö ha bra koll 😉😁) då håller jag med dig och det kanske är bättre att ta det lite lungt I början för att få allt att fungera som det ska!
Här är en länk till förra säsongens J 20 lag.
https://www.eliteprospects.com/team/1358/skovde-ik-j20
Claes-Göran Berg
Reactions:

Post by Claes-Göran Berg »

[quote="Gunwaldh Johansson"
Här är en länk till förra säsongens J 20 lag.
[/quote]

Får dom de flesta av de äldre i detta laget att stanna så är det en väldigt bra grund att börja ett senioelag med.
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Gunwaldh Johansson wrote: 17 Jun 2024, 12:53 Här är en länk till förra säsongens J 20 lag.
Dessa kan man räkna bort.
Nico Berndt Mariestads Juniorlag
Oscar Kivelä Falköping
Måns Gudmundsson Färjestad J18
Herman Linder Falköping
Melker Jernetz Diö
Liam Adolfsson Rögle J20
Max Trygg Karlskrona J18
Melvin Larsson Falköping
Robin Otterloo Zoetermeer Panters
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Måste väl finnas några äldre juniorer som skulle platsa i ett division 3 lag. Sedan måste det väl finnas en del billiga hyfsade seniorer från Före detta SIK eller lag i Skaraborg som gärna skulle spela i ett nytt A lag för Skövde i division 3. Ungdoms och juniorlag förutsätter jag skall fortsätta som förut.
Jag är ganska övertygad om att ett A lag med i huvudsak lokala spelare kommer att dra så pass publik så att en ekonomi med gratis eller mycket billiga spelare kommer att gå ihop.
Claes-Göran Berg
Reactions:

Post by Claes-Göran Berg »

Inga reflektioner efter dagens informationsmöte om Skövdes IK?
Många frågor som försöktes svara på men några som inte blev besvarade...

Lite intressant med nytänk att skapa boxar för att underlätta styrelsens arbete
Dessa ska ju fyllas med men hoppas dom lyckas
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
peter johansson
Reactions:

Claes-Göran Berg wrote: 17 Jun 2024, 22:02 Inga reflektioner efter dagens informationsmöte om Skövdes IK?
Många frågor som försöktes svara på men några som inte blev besvarade...

Lite intressant med nytänk att skapa boxar för att underlätta styrelsens arbete
Dessa ska ju fyllas med men hoppas dom lyckas
Jag personligen tycker ju att det känns jävligt tveksamt och som du skriver Clabbe många frågor och väldigt få svar........ :roll: :roll: :roll: :roll:
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Att det var så mycket folk på mötet visar ju att det finns ett jättestort intresse.

Jag blev lite förvånad över att Skövdes inte kommit längre vad gäller kontaktskapande då det borde vara oerhört prioriterat att samla ihop krafter. Nu fick man ju in en del namn efter mötet men det gäller att spinna på dem nu.

Skövdes IK saknar i nuläget en informationskanal. Jag föreslog att de kunde använda sig av detta forum fram tills de fått en egen kanal. Vet inte hur det togs emot? Det är superviktigt att det trycks ut information och det om precis allt och här finns det ju också möjlighet till det viktiga meningsutbytet. Tycker själv att det vore en smart temporär lösning med en egen kategori här.

Jag tror att det är läge att lägga allt gammalt åt sidan och tillsammans med varje kraft som vill hänga på jobbar med ett enda fokus och det är framåt.
/Perka
Post Reply