Japp!Niklas Hjalmarsson wrote:Då lär du ha en hel del energi över antar jagUrban Stahel wrote:Jag har slutat kolla in där sedan ett par dagar,bättre jag spenderar energin på vårat forum.Rickard Dahl wrote:Haha, ja vad ska man säga. Detta maniska hat mot Skövde IK (och staden Skövde) på oxarna blir man ju nästan mörkrädd för. Nog för att en annan inte direkt gillar bois, men inte alls i närheten av deras agg vad det verkar. Brukar efter varje SIK-match gå in och bevittna cirkusen, sen knyta näven i fickan och tänka att jag inte ska sjunka till deras nivå. Det funkar, prova det du med Ingvar, låt dem hållas.Ingvar Persson wrote:Per-Erik och Göran
Har Ni inte märkt att ju sämre det går för SIK ju större intresse har Boisarna för SIK på SIK:s forum, men det absolut största intresset finns ju på deras Eget forum där det kryllar av barnsliga och provocerande inlägg.
Tidningsartiklar & Övrig media
-
- Reactions:
Re: Tidningsartiklar
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Ska du rycka enskilda meningar ur sitt sammanhang så är det ju bara att leta vidare i artikeln. Då får man en helt annan bild än den du försöker påvisa. Andra citat av Göran i samma artikel!Krister Holm wrote:Göran har ju tyvärr inte skrivit här sedan han blev ordförande så då tvingade du mig att jobba lite och jag fick läsa på hemsidan istället. Men det var inga problem att hitta det där heller. Kolla följande länk!Per-Erik Odh wrote:Nu gick det inte att citera fler gånger.
Göran är absolut ordförande och representerar klubben men den 6e juni eller vad det nu var för datum så var han det inte och i det läget representerade han alltså inte klubben. Du får försöka hitta ett inlägg efter att han blivit vald KH.
http://skovdeik.se/ordforanden-i-lang-intervju/
Det är en intervju med Göran efter att han blev ordförande och där säger han bland annat:
"... men det är längesen vi hade en sådan uppställning i den här truppen på tjugotvå gubbar, säger han och fortsätter:
– Det kommer gå jättefort på isen. Det är en annan struktur på årets spelartrupp än förra årets, vad det gäller hastighet och tempo.
– Jag tycker det ser väldigt spännande ut. "
"Jag försöker efter bästa förmåga med sittande styrelse att utveckla föreningen och att vi står på en stabil ekonomisk grund. Men jag aktar mig noga för att säga någon målsättning ”att ett visst år så skall vi spela allsvenskt kval för att nästa år eller året därpå spela i allsvenskan"
"– Jag tänker inte redovisa någon vision eller målsättning. Det är alldeles för tidigt att göra det."
"– Det har funnits olika visioner tidigare, men nu lägger vi det bakom oss och tittar framåt, och då innefattar det; plusresultat, jobba för en extra isyta, och att ha en förening som vilar på stabila ekonomiska grunder."
/Perka
-
- Reactions:
Per-Erik Odh wrote:Ska du rycka enskilda meningar ur sitt sammanhang så är det ju bara att leta vidare i artikeln. Då får man en helt annan bild än den du försöker påvisa. Andra citat av Göran i samma artikel!Krister Holm wrote:Göran har ju tyvärr inte skrivit här sedan han blev ordförande så då tvingade du mig att jobba lite och jag fick läsa på hemsidan istället. Men det var inga problem att hitta det där heller. Kolla följande länk!Per-Erik Odh wrote:Nu gick det inte att citera fler gånger.
Göran är absolut ordförande och representerar klubben men den 6e juni eller vad det nu var för datum så var han det inte och i det läget representerade han alltså inte klubben. Du får försöka hitta ett inlägg efter att han blivit vald KH.
Det är en intervju med Göran efter att han blev ordförande och där säger han bland annat:
"... men det är längesen vi hade en sådan uppställning i den här truppen på tjugotvå gubbar, säger han och fortsätter:
– Det kommer gå jättefort på isen. Det är en annan struktur på årets spelartrupp än förra årets, vad det gäller hastighet och tempo.
"Jag försöker efter bästa förmåga med sittande styrelse att utveckla föreningen och att vi står på en stabil ekonomisk grund. Men jag aktar mig noga för att säga någon målsättning ”att ett visst år så skall vi spela allsvenskt kval för att nästa år eller året därpå spela i allsvenskan"
"– Jag tänker inte redovisa någon vision eller målsättning. Det är alldeles för tidigt att göra det."
"– Det har funnits olika visioner tidigare, men nu lägger vi det bakom oss och tittar framåt, och då innefattar det; plusresultat, jobba för en extra isyta, och att ha en förening som vilar på stabila ekonomiska grunder."
Det jag skrev i mitt första inlägg och som du också bad mig visa är att man skriver upp laget. Det är också det som jag citerade. Dina citat handlar om klubbens målsättning vilket är en annan sak.
Färdigdiskuterat för mig i denna fråga, var inte alls meningen att skriva så här mycket från början och mina inlägg verkar sticka i ögonen hos vissa SIKare.
-
- Reactions:
Krister Holm wrote:Göran har ju tyvärr inte skrivit här sedan han blev ordförande så då tvingade du mig att jobba lite och jag fick läsa på hemsidan istället. Men det var inga problem att hitta det där heller. Kolla följande länk!Per-Erik Odh wrote:Nu gick det inte att citera fler gånger.
Göran tyckte det såg intressant ut och med det menar du att han höjer SIK till skyarna Krister ?? ja det tycker inte jag iaf !! Okej då säger vi så här om kommande säsong att SIK har en riktigt dålig trupp och det kommer förmodligen att sluta med negativt kval mot Tibro IK som går upp i 1:an

-
- Reactions:
Eftersom det inte kommer ut nåt varken på hemsidan eller här så får vi väl läsa i SLA eller SN om mötet som hölls idag? 

Silly season is just another season!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Idag finns det en helsida att läsa i SLA om att Fredrik inte får förlängt. En halvsida där de har pratat med Fredrik och en halvsida där de har pratat med Hasse.
När jag läser snacket med Hasse kan jag inte låta bli att påminna mig en liten diskussion vi hade i någon tråd här på forumet för inte så länge sedan. Det är säkert någon mer som kommer ihåg det. I diskussionen, som om jag inte missminner mig handlade om tränarersättning, var det någon eller några som i någon form utryckte att jag snackade skit när jag påstod att Fredrik hade ett heltidsjobb vid sidan av. Jag väljer därför att citera ett stycke ur dagens artikel där Hasse Ljunggren säger
"-De tränarna vi har idag kan inte lägga mer tid på det här. De har fulltidsjobb vid sidan om"
När jag läser snacket med Hasse kan jag inte låta bli att påminna mig en liten diskussion vi hade i någon tråd här på forumet för inte så länge sedan. Det är säkert någon mer som kommer ihåg det. I diskussionen, som om jag inte missminner mig handlade om tränarersättning, var det någon eller några som i någon form utryckte att jag snackade skit när jag påstod att Fredrik hade ett heltidsjobb vid sidan av. Jag väljer därför att citera ett stycke ur dagens artikel där Hasse Ljunggren säger
"-De tränarna vi har idag kan inte lägga mer tid på det här. De har fulltidsjobb vid sidan om"
/Perka
-
- Reactions:
- Per-Erik Odh
- Reactions:
SLA har pratat med Kristoffer Söder i Karlskrona vilket man kan läsa om i dagens nummer. Karlskrona närmar sig spel i SHL nästa säsong!?
/Perka
-
- Reactions:
I veckans SN finns en intressant skrivelse om Sport som integration som bland annat belyser enkla former av grundarna i ishockey.
Läsvärd och intressant.
Läsvärd och intressant.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
En trist artikel om Calvin Smith som blev misshandlad i helgen.
http://mariestadstidningen.se/sport/201 ... Q.facebook
-
- Reactions:
Fy fan vilka jävla idioter det finns!Gunwaldh Johansson wrote:En trist artikel om Calvin Smith som blev misshandlad i helgen.

- Per-Erik Odh
- Reactions:
På sidan 9 i dagens SLA kan man läsa om en go gubbe aom vi i Rebellerna gillar friskt
Om man bläddrar vidare in på sportsidorna kan man läsa om en annan "gubbe" och det under rubriken "Succélösningen vill inte fortsätta" Det handlar om Ronny "köttbullen" Johansson som hoppade in i bois bås när de hade problem och med Ronnys hjälp blev ett vinnande lag igen och att han inte har tiden att fortsätta med det nästa säsong

Om man bläddrar vidare in på sportsidorna kan man läsa om en annan "gubbe" och det under rubriken "Succélösningen vill inte fortsätta" Det handlar om Ronny "köttbullen" Johansson som hoppade in i bois bås när de hade problem och med Ronnys hjälp blev ett vinnande lag igen och att han inte har tiden att fortsätta med det nästa säsong

/Perka
-
- Reactions:
Fy fan vilka jävla typer det finns
krya på dig Calvin

-
- Reactions:
Skövde IK:s U 13 var i Ljungby i helgen och spela Strålfors Cup som man vann.
http://www.smalanningen.se/artikel/1279 ... alfors-cup
http://www.smalanningen.se/artikel/1279 ... alfors-cup