Hockey
-
- Reactions:
Hockey
Publiken i denna match i Division 2 A Västra fick iaf valuta för pengarna. Det var seriens 2 sämsta lag som mötes.
IFK Ore - Smedjebackens HC 11 - 12 (4-4, 2-5, 5-2, 0-1)
http://stats.swehockey.se/Game/Events/159286
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3880
IFK Ore - Smedjebackens HC 11 - 12 (4-4, 2-5, 5-2, 0-1)
http://stats.swehockey.se/Game/Events/159286
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3880
-
- Reactions:
Re: Hockey
Hoppas att SIK får betalning i förskott av Hästen för utlåningen av Thegel.
Med den stora skuld som dom har så skulle jag nog inte låna ut något utan förskott.
Med den stora skuld som dom har så skulle jag nog inte låna ut något utan förskott.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Får jag gissa så får inte SIK en krona för någon spelare som drar. Det är nog bara så att de slipper lägga ut något i lön för en halv månad för dessa spelare. En halv månadslön för åtminstone hälften av de som drog räcker väl ungefär till en pizza, om ens det.Ingvar Persson wrote:Hoppas att SIK får betalning i förskott av Hästen för utlåningen av Thegel.
Det är vad jag tror.
/Perka
-
- Reactions:
Tror du har fel där Perka...Per-Erik Odh wrote:Får jag gissa så får inte SIK en krona för någon spelare som drar. Det är nog bara så att de slipper lägga ut något i lön för en halv månad för dessa spelare. En halv månadslön för åtminstone hälften av de som drog räcker väl ungefär till en pizza, om ens det.Ingvar Persson wrote:Hoppas att SIK får betalning i förskott av Hästen för utlåningen av Thegel.
Det är vad jag tror.

Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Betalar Grästorp och Tibro och har Gummi, Selle och Klasson ersättning mer än skit och ingenting?Claes-Göran Berg wrote:Tror du har fel där Perka...Per-Erik Odh wrote:Får jag gissa så får inte SIK en krona för någon spelare som drar. Det är nog bara så att de slipper lägga ut något i lön för en halv månad för dessa spelare. En halv månadslön för åtminstone hälften av de som drog räcker väl ungefär till en pizza, om ens det.Ingvar Persson wrote:Hoppas att SIK får betalning i förskott av Hästen för utlåningen av Thegel.
Det är vad jag tror.
/Perka
-
- Reactions:
Ja du Perka...Per-Erik Odh wrote: Betalar Grästorp och Tibro och har Gummi, Selle och Klasson ersättning mer än skit och ingenting?
Vi tar det över en kopp kaffe en dag ska du se
Vill ju inte hälla bensin på redan tända bränder

Skövdebo mår´u tro
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Eller en burgareClaes-Göran Berg wrote:Ja du Perka...Per-Erik Odh wrote: Betalar Grästorp och Tibro och har Gummi, Selle och Klasson ersättning mer än skit och ingenting?

/Perka
-
- Reactions:
Funkar det med...Per-Erik Odh wrote:Eller en burgareClaes-Göran Berg wrote:Ja du Perka...Per-Erik Odh wrote: Betalar Grästorp och Tibro och har Gummi, Selle och Klasson ersättning mer än skit och ingenting?
Senaste burgaren gav ju lite påfyllning...
Men funderar fortfarande på vad det var för bygglovsansökan som hade lämnats in???
Skövdebo mår´u tro
-
- Reactions:
Även om det (bara) är lönen dom betalar är det ju fina kosing som Skövde slipper betala.Men det svider att se våra gubbar spela för andra,skit ä'r de allt!
-
- Reactions:
Varför Urban?Urban Stahel wrote:Även om det (bara) är lönen dom betalar är det ju fina kosing som Skövde slipper betala.Men det svider att se våra gubbar spela för andra,skit ä'r de allt!
Det är väl både förståndigt och rationellt tänkt av Skövde IK i det här fallet när det gäller att tänka på sinande inkomster och kapande av utgifter.
Samtidigt som det ger "våra" spelare möjlighet att spela vidare ett par veckor till eller mer.
-
- Reactions:
Anders Åstebro wrote:Varför Urban?Urban Stahel wrote:Även om det (bara) är lönen dom betalar är det ju fina kosing som Skövde slipper betala.Men det svider att se våra gubbar spela för andra,skit ä'r de allt!
Det är väl både förståndigt och rationellt tänkt av Skövde IK i det här fallet när det gäller att tänka på sinande inkomster och kapande av utgifter.
Samtidigt som det ger "våra" spelare möjlighet att spela vidare ett par veckor till eller mer.
Inte någonstans i mitt inlägg klagar jag på att Skövde släpper spelarna för att spara pengar,det är synen av att se de våra spela i andra klubbar som är trist.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Såhär tror jag Urban!Urban Stahel wrote:Anders Åstebro wrote:Varför Urban?Urban Stahel wrote:Även om det (bara) är lönen dom betalar är det ju fina kosing som Skövde slipper betala.Men det svider att se våra gubbar spela för andra,skit ä'r de allt!
Inte någonstans i mitt inlägg klagar jag på att Skövde släpper spelarna för att spara pengar,det är synen av att se de våra spela i andra klubbar som är trist.
För att förstå vad du menar måste man ha hjärta för föreningen

/Perka
-
- Reactions:
Ja du förstår vad jag menade Perka 

-
- Reactions:
Tycker snarare att det är kul att de får chansen att spela vidare då säsongen i princip ändå är över för SIK.Urban Stahel wrote:Anders Åstebro wrote:Varför Urban?Urban Stahel wrote:Även om det (bara) är lönen dom betalar är det ju fina kosing som Skövde slipper betala.Men det svider att se våra gubbar spela för andra,skit ä'r de allt!
Kommer de sedan tillbaks med gott mod och kritar på en förlängning är det ju ännu bättre.
Välkommen in i 2010-talet, årtiondet då allt är möjligt.