Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde Hockey Club!!!

Post by Ingvar Persson »

Så vitt jag vet kan man inte ta inträde för juniormatcher, rätta mig om jag har fel. Att få ihop ett mer eller mindre gratis A lag kan inte vara något stort problem, egna juniorer, egna produkter och en mängd spelare i Skaraborg som mycket gärna vill spela för Skövde. Några extra derbyn blir det också och i en så pass stor stad som Skövde kommer det nog tillräckligt med publik för att åtminstone täcka match hyran och domarna. Vet inte vad hyran blir för division 3 med av alla tidigare diskussioner om att SIK:s hyra var mycket för hög så bör division 3 hyran och även domarna vara väsentligt mycket billigare Utan A lag tappar vi de bästa juniorerna och de överåriga juniorerna slutar eller sprids ut i Skaraborg. Att fixa detta nu är alldeles försent men gör något löfte inför nästa säsong , annars kommer intresset för både ungdom och juniorer att sjunka och tillströmningen av ungdom vars dröm är att så småningom spela A-laget är borta.
/b].
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Tack för din tumme upp Urban, trevligt att den finns någon klok och framåt-tänkande man som läser här.
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 16:27 Tack för din tumme upp Urban, trevligt att den finns någon klok och framåt-tänkande man som läser här.
Vad menar du att vi andra är då Ingvar som inte gett en tumme upp?!?!
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Ingvar Persson wrote: 19 Aug 2024, 11:16 Så vitt jag vet kan man inte ta inträde för juniormatcher, rätta mig om jag har fel. Att få ihop ett mer eller mindre gratis A lag kan inte vara något stort problem, egna juniorer, egna produkter och en mängd spelare i Skaraborg som mycket gärna vill spela för Skövde. Några extra derbyn blir det också och i en så pass stor stad som Skövde kommer det nog tillräckligt med publik för att åtminstone täcka match hyran och domarna. Vet inte vad hyran blir för division 3 med av alla tidigare diskussioner om att SIK:s hyra var mycket för hög så bör division 3 hyran och även domarna vara väsentligt mycket billigare Utan A lag tappar vi de bästa juniorerna och de överåriga juniorerna slutar eller sprids ut i Skaraborg. Att fixa detta nu är alldeles försent men gör något löfte inför nästa säsong , annars kommer intresset för både ungdom och juniorer att sjunka och tillströmningen av ungdom vars dröm är att så småningom spela A-laget är borta.

Tibro låg på runt en miljon för sin trupp ifjol så där har du en summa att utgå ifrån.
Att tro att man kan ställa ett lag på isen som kostar 0kr är ren och skär idioti.
Du beskriver ju det som redan hänt?
När samtliga från fjolårets trupp lämnat, ja vad finns det kvar då tror du?
Det fanns ett representationslag i staden men ändå valde de bästa juniorerna att flytta till andra städer där man har chans att gå på hockeygymnasium och få möjligheten i en mer etablerad förening än division 1 och numera division 3.
Inga jävla löften om någonting, utan bygg föreningen utefter hur det ser ut nästa år.
Det kanske finns varken ekonomi eller underlag till ett seniorlag då heller, och vad säger vi då när styrelsen "lovat" att ställa ett division 3-lag på isen?
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

peter johansson wrote: 20 Aug 2024, 18:39
Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 16:27 Tack för din tumme upp Urban, trevligt att den finns någon klok och framåt-tänkande man som läser här.
Jad du Peter, vad skall man säga om er som varken gjort tummen upp eller ner på mitt inlägg.
Förhoppningsvis är nu väl neutrala i det ämnet, Men att det skall kosta en miljon att ställa billigaste möjliga A lag på isen i division tre som Juha säger är nog ganska överdrivet. Det spelar absolut ingen roll om laget skulle komma sist i division tre men ungdom och juniorer önskar ändå så småningom komma till A laget. Jag känner en mycket duktig 16 åring som skulle bli själaglad om han likt Max Friberg kunde få spela någon A lagsmatch som 17 åring.
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 20:58
Jad du Peter, vad skall man säga om er som varken gjort tummen upp eller ner på mitt inlägg.
Förhoppningsvis är nu väl neutrala i det ämnet, Men att det skall kosta en miljon att ställa billigaste möjliga A lag på isen i division tre som Juha säger är nog ganska överdrivet. Det spelar absolut ingen roll om laget skulle komma sist i division tre men ungdom och juniorer önskar ändå så småningom komma till A laget. Jag känner en mycket duktig 16 åring som skulle bli själaglad om han likt Max Friberg kunde få spela någon A lagsmatch som 17 åring.
Det är klart att ett A-lag kommer att finnas men inte denna säsongen och detta för att det inte finns pengar och spelare helt enkelt och det är klart att våra juniorer ska få chansen och det är väl ingen som har sagt något annat heller eller hur?? Att bara slänga ihop ett lag med endast juniorer som aldrig varit på den nivån är inte speciellt snällt mot ungdomarna heller för den delen och detta tillsammans med det ekonomiska läget har säkert gjort att man tagit det beslutet att inte ha ett A-lag denna säsongen inget konstigt alls om du frågar mig!
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Inga publik pengar denna säsong, möjligen något köp i kiosken om den är öppen. Hoppas att sponsorerna vill satsa utan A lag. Det är ju kört nu med A lag, men till nästa säsong måste det ske om inte Skövde skall komma i botten av hockeyintresset i Skaraborg. Kom ihåg att kostnaden för både domare och hall blir väsentligt billigare i division tre.

Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 20:58
Hur hade du själv gjort vid val av arbetsgivare?

Företag A som erbjuder ersättning eller företag B som tycker du ska spela gratis och kanske betala bensinpengar ur egen ficka och ta ledigt från arbete för bortamatcher?
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

I kväll Klockan 17:59 så kommer det nya klubbmärket att visas upp på facebook.
Tidpunkten är väl en ganska bra hint att det kommer att innehålla något om stadsbranden i Skövde 1759 i klubbmärket.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 22 Aug 2024, 12:24 I kväll Klockan 17:59 så kommer det nya klubbmärket att visas upp på facebook.
Tidpunkten är väl en ganska bra hint att det kommer att innehålla något om stadsbranden i Skövde 1759 i klubbmärket.
På denna länk så kan man se hur den blev. :clap: :clap:
https://www.facebook.com/share/v/EBzAFSpP4HMSs72u/
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Image
Så blev nya logga, ser rätt okej ut, lite ovant men... En sak jag personligen kan störa mig på är placeringen av texten "Skövde HOCKEY KLUBB", det är visserligen lika mycket svart till höger och vänster om texten, men personligen skulle jag nog vilja ha texten centrerad, och inte som nu, mer hängande ner till vänster än höger.

Bild utklippt från Facebook
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Kristian Eriksson wrote: 22 Aug 2024, 17:15 Image
Så blev nya logga, ser rätt okej ut, lite ovant men... En sak jag personligen kan störa mig på är placeringen av texten "Skövde HOCKEY KLUBB", det är visserligen lika mycket svart till höger och vänster om texten, men personligen skulle jag nog vilja ha texten centrerad, och inte som nu, mer hängande ner till vänster än höger.

Bild utklippt från Facebook
När man läste motiveringen till varför loggan utformats som den gjorts känns det åtminstone för mig som att det är rätt genomtänkt.
Följer de bara Spocks råd ovan så är det en logga man kan leva med :thumbup:

"TIDLÖST KONCEPT MED HISTORISK BAKGRUND
Våren 2024 ser föreningen Skövde HC dagens ljus. Med ambition att skapa de bästa förutsättningarna för ungdoms- och seniorishockeyn i regionen behövs en tydlig kommunikationsplattform och ett attraktivt designkoncept.

KATASTROF GER NY STYRKA
Hösten 1759 förstördes nästan hela Skövde i en stor brand och det var ingen självklarhet att den skulle byggas upp igen. Ur askan föddes ny styrka och beslutsamhet och idag är staden en viktig del i regionens utveckling. Denna historiska händelse är en inspirationskälla för Skövde HC och den resa föreningen nu startar.

ENERGI FRÅN ELDEN
Konceptet Fueled By Fire förenar stadens historia med det liv- och energigivande elementet eld. Dessa byggstenar är tidlösa och helheten kan anpassas och utvecklas till föreningens behov.

KLUBBMÄRKET/LOGOTYPEN
Skövde HCs primära logotyp är omsorgsfullt skapad ur konceptets kärna med S (för Skövde) som huvudsymbol. Dess grafiska uppbyggnad ska föra tankarna till en energirik eld/brasa med svart bas som syboliserar kol/aska. Det runda formatet är valt för att möjliggöra tydlig kommunikation i olika plattformar samt på matchtröjor och profilartiklar/merchandise.

#skövdehc #ishockey #fueledbyfire"
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Prydligt klubbmärke.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Byter Rebellerna namn till "Brandsta City Släckers"? 🥹
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Gick man inte händelserna i förväg lite då om man valde tröjfärger med blått i?

Hade inte den där saken sett bättre ut på en svart eller grå tröja?
Post Reply