Tippa tabellen allettan södra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 23 Jan 2024, 15:13
Anders Edman wrote: 23 Jan 2024, 09:14 Siken har 10 poäng i skrivande stund med 10 matcher kvar att spela. Jag tror på segrar i följande kvarvarande matcher; Hammers/hemma, bojs/hemma, Krif/borta samt att vi tar en poäng borta mot Dalen. Det ger totalt 20 poäng när allettan är färdigspelad. Hur långt räcker det ? Någon som har annan fundering ?
Vi kommer bara bli bättre.. därför ger jag det även chans till vinst hemma mot Kristianstad och Karlskrona samt även poäng borta mot Visby.

Kanske 5 poäng ytterligare? 🤔
Jag tänker att ser man inte varje match som en chans till tre poäng har man förlorat på förhand.
Det blir lite svårt att gnälla på uteblivna poäng och undermåligt spel om man ger bort poängen innan matcherna ens har spelats :angel:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Anders Edman »

Så kan man också se på saken Perka 👍
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 23 Jan 2024, 17:08
Joakim Blomquist wrote: 23 Jan 2024, 15:13
Anders Edman wrote: 23 Jan 2024, 09:14 Siken har 10 poäng i skrivande stund med 10 matcher kvar att spela. Jag tror på segrar i följande kvarvarande matcher; Hammers/hemma, bojs/hemma, Krif/borta samt att vi tar en poäng borta mot Dalen. Det ger totalt 20 poäng när allettan är färdigspelad. Hur långt räcker det ? Någon som har annan fundering ?
Vi kommer bara bli bättre.. därför ger jag det även chans till vinst hemma mot Kristianstad och Karlskrona samt även poäng borta mot Visby.

Kanske 5 poäng ytterligare? 🤔
Jag tänker att ser man inte varje match som en chans till tre poäng har man förlorat på förhand.
Det blir lite svårt att gnälla på uteblivna poäng och undermåligt spel om man ger bort poängen innan matcherna ens har spelats :angel:
Självklart är det ju så.. men vi spekulerar.. det är nåt helt annat. Vore ju ganska förmätet att skriva att Skövde ik nog borde/kommer ta full pott (30 p) resten av serien.
Inte för att jag skulle ha någonting emot det OCH Skövde ik är inte chanslösa i någon match... Om de spelar som de kan och ska.
Men att prestera så på topp match efter match vore nog att gapa efter liiiiite för mycket?!? 🤔

Det finns ju en motståndare på andra sidan, varje match, som nog också gärna vill vinna...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Anders Edman »

Kloka ord JB, och visst är det ren spekulation Perka, men det tycker jag är ganska roligt. Och ingen blir gladare än jag om de tar mer poäng såklart….kanske 30 poäng ytterligare rent utav 😀 ? !!! Chansen finns ju i varje match……🙃
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Göran Strid »

Kul att spekulera och se om det match efter match blev mer eller mindre poäng än väntat.
De senaste säsongerna krävs det genomgående i båda serierna 22-24 poäng för att gå till play off.

Jag tippar:
- Halmstad hemma 1 poäng
- Visby borta 1 p
- Vimmerby hemma 0 poäng
- bois hemma 2 poäng
- Dalen borta 3 poäng
- KHK hemma 0 poäng
- Tranås borta 0 poäng
- Krif borta 3 poäng
- Kristianstad hemma 3 poäng
- Halmstad borta 0 poäng
Summa: 13 poäng.
Totalt: 23 poäng.
Detta kommer bli en rysare!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Anders Edman »

Intressant Göran, stämmer det du tippar så kommer det hänga på det berömda 💆💇‍♂️
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Göran Strid »

Jag redovisade poängen för lag åtta. Inte rättvisande egentligen. Bättre att se på vad lag nio hade och där pendlar det från 18 (11 vid ett tillfälle) och uppåt några poäng. Så man kan gå vidare på lägre poäng än 22-24, säg 19-20, men inte lägre. Allt hänger ju på om två lag - Krif och Visby? - börjar tappa och det blir en lucka. Den som lever får se!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tippa tabellen allettan södra

Post by Anders Edman »

Efter dagens match ser jag med mitt tips att vi kommer landa på totalt 17 poäng när allettan är slutspelad…räcker det ? Ja om exakt alla andra resultat spelar oss i händerna resten av alla omgångar så kan det gå….
Post Reply