2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
1
9%
49. Karl Jonsson
5
45%
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
9%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
1
9%
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
3
27%
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 11

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Erik Karlsson wrote: 14 Jan 2024, 09:31 ...
....
Kul med en öl innan matchen! Dock behöver brödernas hitta en lösning på snabbare service. Dessa dagar vinner ju alla parter på om man lägger ner extra energi.

Ses på onsdag!
Och till efterfesten var Norrlandsölen slut. Som ersättning erbjuder stollarna Mariestad så det fick bli fjollipa istället. Skärpning Brödernas!

Eloge till Birgersson &co som fixar och grejar :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 19:00
Urban Stahel wrote: 13 Jan 2024, 17:03
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 16:42 Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Rebellerna står där klubben vill att vi ska stå,så sluta gärna tjata om detta på forumet.Ta upp det direkt med klubbens representanter istället.
Det där kommer jag fortsätta tjata om precis hur länge jag vill. Helt jävla tomt bakom mål. Det brukade vara välfyllt. Och det var ju som om Tranås spelade på hemmaplan pga att de har apberget.. de tackar ju givetvis och tar emot.
Såhär är det Jocke att så länge vi inte blir fler personer i klacken spelar det absolut ingen roll vart vi står. Hur ska man matcha några som är fem sex gånger fler? Jo det kan man göra genom att vi som är gapiga står i klacken. Till de gapiga räknar jag till exempel både dig och mig men bara en av oss står där!
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2024, 11:19
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 19:00
Urban Stahel wrote: 13 Jan 2024, 17:03
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 16:42 Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Rebellerna står där klubben vill att vi ska stå,så sluta gärna tjata om detta på forumet.Ta upp det direkt med klubbens representanter istället.
Det där kommer jag fortsätta tjata om precis hur länge jag vill. Helt jävla tomt bakom mål. Det brukade vara välfyllt. Och det var ju som om Tranås spelade på hemmaplan pga att de har apberget.. de tackar ju givetvis och tar emot.
Såhär är det Jocke att så länge vi inte blir fler personer i klacken spelar det absolut ingen roll vart vi står. Hur ska man matcha några som är fem sex gånger fler? Jo det kan man göra genom att vi som är gapiga står i klacken. Till de gapiga räknar jag till exempel både dig och mig men bara en av oss står där!
Men Perka... Jag ÄR ingen klackmänniska och kommer aldrig bli. Jag försöker på mitt sätt hjälpa till med det jag är bra på. Givetvis låter jag i hallen.. men på andra ställen.
Jag vill ju bara det som är bäst för laget och då anser jag att er placering bör vara på apberget, nu upprepar jag igen;
1 vi tar bort bortaklackars möjlighet att ta över hallen.
2 man lösgör plats bakom målet för de som inte vill stå i en klack med trumma och allt vad det innebär; t ex jag själv har redan hörselnedsättning.
3 Det blir lättare för Rebellerna att skaffa sig en identitet där uppe. Man kan lättare ha banderoller och dylikt där. Kan man sen få till, som jag uttryckt gött, att få klubbens juniorer och ungdomar att hjälpa till, som det görs på handbollsmatcher, så är platsen idealisk.

Det vi först och främst vill är väl att hjälpa laget genom att höras mest och samtidigt ta ifrån motståndarna att få den hjälpen?!
Det är ju vår hemmaborg?! Den ska vara svårintaglig!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Pratade nyss med en kompis som var på matchen igår och han sade ungefär så här:
- Klacken från Tranås bredvid mig, där jag satt vann supporterkampen överlägset. Varför har det blivit så?
- Vart har Rebellerna tagit vägen? Jag såg två pojkar i yngre tonåren och som spelade trumma. Men resten?
- Förr om åren var det ett jäkla drag på matcherna. Varför är det så tyst, när laget äntligen är bra med så många sevärda spelare?
- Varför står inte klacken på apberget? Fast är de så få numera kan de inte ockupera en hel sektion.
- Jag vet inte, men lite konstigt är det faktiskt.

Jaha, vad säger man om dessa kommentarer? Orättvisa eller träffande? För mig är det svårt att se och uppleva hur det faktiskt är, eftersom miljöljudet är i det närmaste obefintligt under sändningarna - oj vad man saknar puckljudet, när pucken träffar klubban...!

A pro på sändningen, här har webbgänget en fullödigt sparkapital i Kristoffer Bennemyr! Utmärkt kommentator och likvärdigt med sparkapitalet i alla frånvarande spelare! :clap:
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Det var mycket gnäll om domaren i hallen och lite här på forumet oxå, kommentator sa oxå att domaren har inte sin bästa dag. Nu har jag tittat matchen hemma i lugn och ro. Kollade extra utvisningar och varje gång en spelare ramlade. 3 av SIK utvisningar var inte utvisning, #80 tripping när det var kamp om pucken, båda ramlade. #3 hooking när han knappt rörde taif sprelaren. #29 hög klubba när det var en tranås klubba han fick i ansikten. Många försök till filmning från taif spelare. Ca 90% av utvisningar domare missade, tex efter 4-4 målet direkt på första 10 sec borde SIK fått 2 utvisningar, tackling bakifrån och slashing. Jag är ingen proffs på regler men det här är min åsikt.
Post Reply