2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
5
42%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
0
No votes
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
2
17%
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
1
8%
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
2
17%
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
1
8%
51. Emil Smedberg
1
8%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 12

Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

De är som varje onsdag Mariestad har hemmamatch.. Så vet jag om de.. Ser flera trottoarpratare när jag kör mellan Skövde och Mariestad.. Så något sånt kanske vore på sin plats i Skövde med..?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jani Eriksson wrote: 05 Dec 2023, 19:23 De är som varje onsdag Mariestad har hemmamatch.. Så vet jag om de.. Ser flera trottoarpratare när jag kör mellan Skövde och Mariestad.. Så något sånt kanske vore på sin plats i Skövde med..?
De ställs ut på samtliga hemmamatcher!
Silly season is just another season!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Dec 2023, 20:10
Jani Eriksson wrote: 05 Dec 2023, 19:23 De är som varje onsdag Mariestad har hemmamatch.. Så vet jag om de.. Ser flera trottoarpratare när jag kör mellan Skövde och Mariestad.. Så något sånt kanske vore på sin plats i Skövde med..?
De ställs ut på samtliga hemmamatcher!
De tror jag säkert men jag jobbar inte på söndagar.. 😀
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Många bra förslag här. Det verkar också som SIK verkar suga åt sig av olika tips. Man ska ju givetvis göra allt för att nå ut. Och jag tror att ledningen läser här.
Tror i alla fall att man på att få folk över tid, på längre sikt, borde få igång något slags underhållning i pauserna. Även innan match kan man göra något som gör det värt att komma tidigare. Samt att spelarna (många som jobbar på skolor) besöker skolor; allt från grundskolan till gymnasium och högskolan. Visar upp lite utrustning, snackar regler, kanske lite klipp från några fina mål, några sköna tacklingar.. på det viset skaffar man idoler och sin idol vill man ju se... Gör ett program på runt 40 minuter, ta ytterligare 20 minuter att svara på frågor eventuellt skriva nån autograf etc etc...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 05 Dec 2023, 21:19 Många bra förslag här. Det verkar också som SIK verkar suga åt sig av olika tips. Man ska ju givetvis göra allt för att nå ut. Och jag tror att ledningen läser här.
Tror i alla fall att man på att få folk över tid, på längre sikt, borde få igång något slags underhållning i pauserna. Även innan match kan man göra något som gör det värt att komma tidigare. Samt att spelarna (många som jobbar på skolor) besöker skolor; allt från grundskolan till gymnasium och högskolan. Visar upp lite utrustning, snackar regler, kanske lite klipp från några fina mål, några sköna tacklingar.. på det viset skaffar man idoler och sin idol vill man ju se... Gör ett program på runt 40 minuter, ta ytterligare 20 minuter att svara på frågor eventuellt skriva nån autograf etc etc...
Precis! Jag tog med mig Rikard Strömqvist till Lichron (och något annat företag - minns inte vilket det var) som med stor inlevelse berättade under rubriken "Ett matchdygn" allt från när klockan ringde 06:30 på morgonen - frukost - jobb - lunch i klubblokalen - förberedelser - bussresan - linda klubban - genomgång - matchen - spagettin - godiset på vägen hem köpt i någon halvmörk avkrok - väskan in och matchstället i tvättmaskin till huvudet på kudden med nallebjörnen bredvid kl 01:30. Succé! Det kom 15 anställda extra av 45 och minst 10 elever extra från Lichron vid hemmamatchen dagen därpå mot normalt kanske en eller två anställda och elever.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 05 Dec 2023, 22:21
Joakim Blomquist wrote: 05 Dec 2023, 21:19 Många bra förslag här. Det verkar också som SIK verkar suga åt sig av olika tips. Man ska ju givetvis göra allt för att nå ut. Och jag tror att ledningen läser här.
Tror i alla fall att man på att få folk över tid, på längre sikt, borde få igång något slags underhållning i pauserna. Även innan match kan man göra något som gör det värt att komma tidigare. Samt att spelarna (många som jobbar på skolor) besöker skolor; allt från grundskolan till gymnasium och högskolan. Visar upp lite utrustning, snackar regler, kanske lite klipp från några fina mål, några sköna tacklingar.. på det viset skaffar man idoler och sin idol vill man ju se... Gör ett program på runt 40 minuter, ta ytterligare 20 minuter att svara på frågor eventuellt skriva nån autograf etc etc...
Precis! Jag tog med mig Rikard Strömqvist till Lichron (och något annat företag - minns inte vilket det var) som med stor inlevelse berättade under rubriken "Ett matchdygn" allt från när klockan ringde 06:30 på morgonen - frukost - jobb - lunch i klubblokalen - förberedelser - bussresan - linda klubban - genomgång - matchen - spagettin - godiset på vägen hem köpt i någon halvmörk avkrok - väskan in och matchstället i tvättmaskin till huvudet på kudden med nallebjörnen bredvid kl 01:30. Succé! Det kom 15 anställda extra av 45 och minst 10 elever extra från Lichron vid hemmamatchen dagen därpå mot normalt kanske en eller två anställda och elever.
Strålande! 😀
Kanonide'; ett "matchdygn" kan ju inte bli bättre. Hoppas någon från ledningen noterar detta 😎
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Dec 2023, 16:38
Pertti Pahankala wrote: 03 Dec 2023, 21:34
Urban Stahel wrote: 03 Dec 2023, 20:27
Jani Eriksson wrote: 03 Dec 2023, 20:09 Tror publik siffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Ja det har du kanske en bra poäng,mer direkt reklam vid affärer är nog ingen dum ide👍
Tidigare åren var det en helsida på sla innan match, men vad jag har läst här (bla om sla-blogg) verkar dom på sla inte riktigt gilla SIK
De där helsidesannonserna är inte gratis precis,
”nån” ska betala dom.
Antar att klubbarna har inte de pengarna och tidningskoncernerna vill inte bjuda på något alls!
Sla kunde bjuda dom, inte lika dyrt för dom
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Joakim Blomquist wrote: 05 Dec 2023, 23:49
Göran Strid wrote: 05 Dec 2023, 22:21
Joakim Blomquist wrote: 05 Dec 2023, 21:19 Många bra förslag här. Det verkar också som SIK verkar suga åt sig av olika tips. Man ska ju givetvis göra allt för att nå ut. Och jag tror att ledningen läser här.
Tror i alla fall att man på att få folk över tid, på längre sikt, borde få igång något slags underhållning i pauserna. Även innan match kan man göra något som gör det värt att komma tidigare. Samt att spelarna (många som jobbar på skolor) besöker skolor; allt från grundskolan till gymnasium och högskolan. Visar upp lite utrustning, snackar regler, kanske lite klipp från några fina mål, några sköna tacklingar.. på det viset skaffar man idoler och sin idol vill man ju se... Gör ett program på runt 40 minuter, ta ytterligare 20 minuter att svara på frågor eventuellt skriva nån autograf etc etc...
Precis! Jag tog med mig Rikard Strömqvist till Lichron (och något annat företag - minns inte vilket det var) som med stor inlevelse berättade under rubriken "Ett matchdygn" allt från när klockan ringde 06:30 på morgonen - frukost - jobb - lunch i klubblokalen - förberedelser - bussresan - linda klubban - genomgång - matchen - spagettin - godiset på vägen hem köpt i någon halvmörk avkrok - väskan in och matchstället i tvättmaskin till huvudet på kudden med nallebjörnen bredvid kl 01:30. Succé! Det kom 15 anställda extra av 45 och minst 10 elever extra från Lichron vid hemmamatchen dagen därpå mot normalt kanske en eller två anställda och elever.
Strålande! 😀
Kanonide'; ett "matchdygn" kan ju inte bli bättre. Hoppas någon från ledningen noterar detta 😎
Det var nog grym succé!👏🏻 För 20 år sedan.
När ungdomarna inte åkte EPA, lyssnade på Fröken Snusk och la pengarna på vitt snus och vaping. När föräldrarna inte hade "samma krav" på sig att köra kidsen till 5-6 olika aktiviteter, göra napoletanska pizzor till det "perfekta familjelivet" som återspeglas falskt på sociala medier där alla ska vara någon sorts influencer nu 20 år senare.
Jag tror, att vi behöver hitta nya, alternativa vägar att nå de som inte kommer eller kanske ens upptäckt Billingehov under en HE-match. 😊
Post Reply