Publik till Billingehov

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Publik till Billingehov

Post by Urban Stahel »

Intresset verkar vara svalt dessvärre,detta trots att vi har ett riktigt roligt lag som går bra just nu..Undrar hur mycket allt extra strul i entrén påverkar,visitationen kanske får många att stanna hemma..Men jag saknar även lite mer runt själva matchen,puckaslänget är en typisk sådan aktivitet som måste tillbaks..Men det borde finnas mer man kan göra,kanske någon här sitter på ett kanon förslag?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Publik till Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 18 Nov 2023, 06:50 Intresset verkar vara svalt dessvärre,detta trots att vi har ett riktigt roligt lag som går bra just nu..Undrar hur mycket allt extra strul i entrén påverkar,visitationen kanske får många att stanna hemma..Men jag saknar även lite mer runt själva matchen,puckaslänget är en typisk sådan aktivitet som måste tillbaks..Men det borde finnas mer man kan göra,kanske någon här sitter på ett kanon förslag?
Jag själv tror ju att en levande hemsida med både inför och referat skapar intresse.
Poddar och sociala medier är bra men där är ju målgruppen de redan frälsta.

Om puckasläng berättar ju Anders i senaste 1957ÅSIKter varför det inte finns längre. Men absolut att det är bra med kringarangemang.

Entrén som skulle bli så fin känns tyvärr väldigt ostrukturerad.

Men jag tror nog att kan vi bara se till att vinna mycket matcher efter jul så kommer vi ta igen en hel del av publiktappet.

Enkronasmatcher förutsatt att det finns krafter att jaga sponsorer är också bra. Blir det någon enkronasmatch denna säsongen?

Sedan är det ju detta med klacken. Det är synd att folk ska vara så rädda för att ställa sig hos Rebellerna. Många och då gärna yngre skapar stämning. Nu blir det ju ett estetiskt snäpp upp till söndagens match och kanske kan det locka dit lite stämningshöjande ungdomar?
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Publik till Billingehov

Post by Anders Edman »

Angående Rebellerna, jag personligen tror att namnet Rebellerna är lite förlegat ! Om man tittar i svensk ordlexicon vad ordet Rebell står för så rimmar det inte med många som står i den ”lilla rebell klacken idag”. Byt namn till ”1957” och gör som SAIKOS, värva värva värva 😀👍
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Publik till Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 18 Nov 2023, 10:54 Angående Rebellerna, jag personligen tror att namnet Rebellerna är lite förlegat ! Om man tittar i svensk ordlexicon vad ordet Rebell står för så rimmar det inte med många som står i den ”lilla rebell klacken idag”. Byt namn till ”1957” och gör som SAIKOS, värva värva värva 😀👍
Här håller jag med helt, namnet Rebellerna var tyvärr helt ute från början!
1957 är ju (tyvärr 😉) ett alldeles utmärkt namn, andas historia och kan t.o.m. locka besökare och/eller nygamla skövdesupportrar till er supporterklubb.

Själv står jag bredvid klacken i Mariestad, men man vill ju inte stå för nära den förb… trumman!
Sen vore det ju kul om klacken bestod av andra än ”småbarn” och sånna som inte står och skriker okvädningsord hela tiden det går emot laget.
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Publik till Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote: 18 Nov 2023, 06:50 Intresset verkar vara svalt dessvärre,detta trots att vi har ett riktigt roligt lag som går bra just nu..Undrar hur mycket allt extra strul i entrén påverkar,visitationen kanske får många att stanna hemma..Men jag saknar även lite mer runt själva matchen,puckaslänget är en typisk sådan aktivitet som måste tillbaks..Men det borde finnas mer man kan göra,kanske någon här sitter på ett kanon förslag?
Nu har inte jag lyssnat på senaste podden ang. puckaslängets frånvaro men jag antar att man helt enkelt saknar frivilliga som kan hjälpa till.
Nu för tiden är det ju inte lätt att hitta folk som har en timme över för att hjälpa till på frivillig basis en/två gång/er i veckan ens!

Sedan kan jag hålla med om att entrén i billingehov är under all kritik, vad var det för fel på den förra…borde den inte gått att flytta till andra sidan?

Sen är det ju så att många klubbar har tappat massor med publik på att man tror att det är en fördel att sälja abonnemanget till matcherna istället, här förlorar man ju pengar istället…ingen kringförsäljning som korv, kaffe, lotter, hamburgare & supporterprylar mm mm
För att inte tala om de som har IP tv (?)och tittar helt gratis!
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Publik till Billingehov

Post by Anders Edman »

Bra skrivet Nicklas 👍
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Publik till Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 18 Nov 2023, 21:27
Urban Stahel wrote: 18 Nov 2023, 06:50 Intresset verkar vara svalt dessvärre,detta trots att vi har ett riktigt roligt lag som går bra just nu..Undrar hur mycket allt extra strul i entrén påverkar,visitationen kanske får många att stanna hemma..Men jag saknar även lite mer runt själva matchen,puckaslänget är en typisk sådan aktivitet som måste tillbaks..Men det borde finnas mer man kan göra,kanske någon här sitter på ett kanon förslag?
Nu har inte jag lyssnat på senaste podden ang. puckaslängets frånvaro men jag antar att man helt enkelt saknar frivilliga som kan hjälpa till.
Nu för tiden är det ju inte lätt att hitta folk som har en timme över för att hjälpa till på frivillig basis en/två gång/er i veckan ens!

Sedan kan jag hålla med om att entrén i billingehov är under all kritik, vad var det för fel på den förra…borde den inte gått att flytta till andra sidan?

Sen är det ju så att många klubbar har tappat massor med publik på att man tror att det är en fördel att sälja abonnemanget till matcherna istället, här förlorar man ju pengar istället…ingen kringförsäljning som korv, kaffe, lotter, hamburgare & supporterprylar mm mm
För att inte tala om de som har IP tv (?)och tittar helt gratis!
Då ska du lyssna på senaste avsnittet Niklas eftersom Anders pratar om både puckasläng och entren där. Puckaslänget till exempel får helt enkelt inte genomföras längre och det är ur ett säkerhetsperspektiv som gäller alla.
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Publik till Billingehov

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote: 18 Nov 2023, 10:54 Angående Rebellerna, jag personligen tror att namnet Rebellerna är lite förlegat ! Om man tittar i svensk ordlexicon vad ordet Rebell står för så rimmar det inte med många som står i den ”lilla rebell klacken idag”. Byt namn till ”1957” och gör som SAIKOS, värva värva värva 😀👍
Medelåldern på dom som går på matcherna är säkert över 50 år,tror inte att dom ställer sig i klacken om vi byter namn..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Publik till Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 19 Nov 2023, 10:15
Anders Edman wrote: 18 Nov 2023, 10:54 Angående Rebellerna, jag personligen tror att namnet Rebellerna är lite förlegat ! Om man tittar i svensk ordlexicon vad ordet Rebell står för så rimmar det inte med många som står i den ”lilla rebell klacken idag”. Byt namn till ”1957” och gör som SAIKOS, värva värva värva 😀👍
Medelåldern på dom som går på matcherna är säkert över 50 år,tror inte att dom ställer sig i klacken om vi byter namn..
1957 handlar nog om uppskattad födelsedag på oss i klacken :lol:
Och med tanke på ålder och fysik har vi nog aldrig varit mer Rebeller än vi är idag :lol:
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Publik till Billingehov

Post by Ingvar Persson »

På den tiden när jag jobbade med att försöka öka publiken till Billinghov så var det bilvisning som gällde. Jag tror jag fick dit alla Skövdes bilsäljare. Även från Lidköpng och Götene med bilmärken som då inte såldesi Skövde. Citroën och Mazda. Det var inte många som trodde att jag skulle kunna få dit Boisaren Fredrik Johnssons Pappa med sina Merzedesbilar.
Post Reply