Tippa grundserien 2019

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Tippa grundserien 2019

Post by Göran Strid »

Snart dags att på allvar fundera på hur serien kommer sluta! För min del tänker jag vänta till efter helgen, som innehåller många intressanta matcher. Jag tycker serien är mer svårtippad än på många år. Dels för att flera lag har satsat, dels för att lagen i ettan blir stadigt allt bättre och välutbildade. Det finns inga sopgäng längre. Jag tror jag hittat några nätrullare och några favoriter som riskerar att halka nedåt och dessutom några jumboaspiranter, som inte behöver hamna i källaren...

Några lag jag särskilt funderar över är till exempel Mariestad, Borlänge, Köping, Nyköping och Surahammar och Malung...för att inte tala om Skövde...

En sak är klar, striden kring strecket blir knallhård!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tippa grundserien 2019

Post by peter johansson »

Jag får väl bli den första som ger mig på ett tips/förslag då ;) ;)


1.Mariestad
2.Borlänge
3.Köping
4.Nyköping
5.Skövde

Kommentar: Jag tror att platserna 1-5 blir ett riktigt getingbo beroende på utgången de första omgångarna men där jag ser bois,Borlänge och Köping som förhandsfavoriter med Nyköping och Skövde som lite gubben i lådan och på det grundar jag det hela att Nyköping sett intressant ut på försäsongen spelat bra mot flera bra tilltänkta topplag mm och med flera intressanta värvningar. Skövde om dom får ihop säcken och nyförvärven levererar och att övriga gruppen hoppar upp ett par pinnhål från förra säsongen så kommer vi att störa samtliga lag i serien känslan är god ;) ;)
------------------------------------------
6.Forshaga
7.Grums
8.Lindlöven
9.Kumla
10.Malung
11.Surahammar
12.Eskilstuna
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Göran Strid »

1. Mariestad
2. Nyköping
3. Borlänge
4. Köping
5. Skövde

Kommentar: De fyra första platserna känns nog rätt givna, även jag är lite tveksam till Borlänges kapacitet. Kanske jag tippat lite på lagets meriter? Mariestad kommer få jobba för sin förstaplats och Nyköping känns som den riktiga utmanaren. Köping blir bara bättre och bättre. Skövde har har helt klart lyft sig en nivå med flera bra nyförvärv. Främsta utmanaren till Skövde blir Forshaga och därefter en liten lucka nedåt med ett mellanskikt som består av Lindlöven, Grums och Malung? De tre sista platserna är omöjliga att tippa, man lika kasta tärning.

6. Forshaga
7. Lindlöven
8. Grums
9. Malung
10. Linden
11. Surahammar
12. Kumla
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Gunwaldh Johansson »

1. Mariestad
2. Borlänge
3. Lindlöven
4. Köping
5. Grums
----------------
6. Nyköping
7. Forshaga
8. Skövde
9. Kumla
10. Surahammar
11. Malung
12. Linden
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Göran Strid »

KH tippar serien och har presenterat vad han tror om platserna 9-12. Fortsättning följer. Han är påläst den gode KH. Jag har för övrigt utmanat honom i tipset med några trisslotter som insats. Uträkning med rangkorrelation.

https://www.kh-onside.se/2019/09/02/sa- ... an-botten/
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: Tippa grundserien 2019

Post by robin lillienberg »

1. Mariestad
2. Köping
3. Forshaga
4. Nyköping
5. Skövde
----------------
6. Borlänge
7. Lindlöven
8. Grums
9. Kumla
10. Surahammar
11. Linden
12. Malung
[/quote]
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Johan Nykvist »

1. Mariestad
2. Nyköping
3. Forshaga
4. Skövde
5. Borlänge
----------------
6. Köping
7. Lindlöven
8. Kumla
9. Grums
10. Malung
11. Surahammar
12. Linden
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Göran Strid »

Alla som tippade serien har det mesta gemensamt och det är missarna med Nyköping, Grums, Köping och Forshaga.

Jag har inte räknat på det rent matematiskt - det kan man göra - men det verkar som att Gunwaldh tippat minst fel, även om Gunwaldh också missade Köping och tryckte ner Skövde.

Grattis Gunwaldh till vinsten!

Btw, vem tror annat än att alla experter komma tippa Grums, Skövde och Halmstad som de tre lagen som kämpar om åttonde platsen? För egen del, tror jag det finns åtminstone två lag till som kommer finnas i "bottenskiktet" och det är Tranås och Kallinge.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tippa grundserien 2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 12 Dec 2019, 09:11 Alla som tippade serien har det mesta gemensamt och det är missarna med Nyköping, Grums, Köping och Forshaga.

Jag har inte räknat på det rent matematiskt - det kan man göra - men det verkar som att Gunwaldh tippat minst fel, även om Gunwaldh också missade Köping och tryckte ner Skövde.

Grattis Gunwaldh till vinsten!

Btw, vem tror annat än att alla experter komma tippa Grums, Skövde och Halmstad som de tre lagen som kämpar om åttonde platsen? För egen del, tror jag det finns åtminstone två lag till som kommer finnas i "bottenskiktet" och det är Tranås och Kallinge.
Tackar Göran!!
Tur ska man ha. :)
Post Reply