Skövde IK 2019/2020

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Krister Holm wrote: 04 Apr 2019, 15:59
...Sedan om jag ska sticka ut näsan lite i en annan frågeställning, varför man inte utvecklas som spelare i Skövde, så ställde jag den frågan till en tränare en gång. Han menade att Skövdes hockey under Kempe var så uppstyrd att den inte lämnade så mycket till spelarna och det menade han hämmade spelarnas utveckling. Man måste få använda sin hockeyhjärna för att utveckla den. Det är säkert bättre nu under nuvarande tränare.
Då sticker jag också ut näsan och ställer frågorna:
- En utmärkt tränare for till Tranås och gör succé efter fina resultat i bois. Varför blev det så? Tranås har inte ett bättre spelarmaterial än bois denna säsong.
- En tränare kommer till bois inför säsongen och gör fiasko, för det är ju så det var. För min del inte ett dugg förvånad och väntade bara på när det skulle krascha. Hur kunde bois välja en erkänt kass tränare i alla dimensioner?
- En ny tränare ersätter under säsongen och det blev inte ett smack bättre det heller, eller hur? Och vilket material man hade denna säsong! Absolut potential för att nå kvalserien trots skador och allt annat för det drabbar alla lag.
- Inte särskilt många spelare som utvecklats i bois denna säsong, eller?
- På vilket sätt fick spelarna i bois denna säsong möjlighet att "utveckla sin hjärna för att utveckla den" till skillnad från spelare i Skövde IK?

Alltså, frågan är om inte bois gjort det ännu sämre än Skövde IK med hänsyn till förutsättningarna. Jag tycker det. Detta tror jag ansvariga i bois bör fundera på och jag ser fram emot en självkritisk analys från dig om detta och varför det gick så illa för bois i det mesta.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote: 04 Apr 2019, 15:59 Jo så är det ju absolut Markus, jag tror att en av orsakerna till att han var frustrerad var att han inte tyckte att han fick ut tillräckligt mycket av sitt spel, där säkert en av förklaringarna vara att han inte hade någon som serverade honom rätt puckar (=bra center).

Sedan om jag ska sticka ut näsan lite i en annan frågeställning, varför man inte utvecklas som spelare i Skövde, så ställde jag den frågan till en tränare en gång. Han menade att Skövdes hockey under Kempe var så uppstyrd att den inte lämnade så mycket till spelarna och det menade han hämmade spelarnas utveckling. Man måste få använda sin hockeyhjärna för att utveckla den. Det är säkert bättre nu under nuvarande tränare.
Den förklaringen kan jag absolut köpa till en viss del, problemet är att jag känner att problemet sträcker sig över Kempes tid i klubben. Det här har pågått i runt 10 år skulle jag vilja påstå.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Krister Holm »

Göran: Håller med om att denna säsong var usel från bois sida, har jag också skrivit ett antal gånger om du läst intervjuer jag gjort med mera. Analysen varför är den du själv levererade, en usel tränare som bröt ner istället för att bygga upp spelare. Tränarna som tillkom hann inte bygga upp spelarna igen, självförtroende och självkänsla bygger man inte upp på en eftermiddag.

Det var egentligen bara Sandberg, Frick och Lindén som kommer undan säsongen med godkänt, så nej detta år var inget utvecklande. En felrekryterad tränare, något man drog lärdom av och nu är Appelgren klar! Nu kommer det utvecklas! :-D
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Niklas Hjalmarsson »

Krister Holm wrote: 05 Apr 2019, 17:42 Göran: Håller med om att denna säsong var usel från bois sida, har jag också skrivit ett antal gånger om du läst intervjuer jag gjort med mera. Analysen varför är den du själv levererade, en usel tränare som bröt ner istället för att bygga upp spelare. Tränarna som tillkom hann inte bygga upp spelarna igen, självförtroende och självkänsla bygger man inte upp på en eftermiddag.

Det var egentligen bara Sandberg, Frick och Lindén som kommer undan säsongen med godkänt, så nej detta år var inget utvecklande. En felrekryterad tränare, något man drog lärdom av och nu är Appelgren klar! Nu kommer det utvecklas! :-D
Nu är det ju inte riktigt så enkelt som att skylla på bara tränaren i bois fall som många gör, problemet börjar mkt tidigare när det inte ens fanns nån tränare utan laget ”levde under eget ansvar” en tid, och det är inte Norells fel utan klubbledningen och den enskilda spelaren anser jag!

Sedan under säsongen fanns det spelare som inte tränade som man ska i ett lag på våran nivå!!!
Och delvis tack vare detta så var vi inte med i flera matcher när de startade, och vi orkade heller inte i sista perioderna när det blev tuffare matcher!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Per-Erik Odh »

Enligt fb har Skövde kritat med en back.
Är det en förlängning, någon från de egna leden eller en värvning tro?
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Jani Eriksson »

Max Kardevall till Skövde från HV J20 superelit
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Per-Erik Odh »

Jani Eriksson wrote: 14 Apr 2019, 09:36 Max Kardevall till Skövde från HV J20 superelit
Ännu en gång bra jobbat i sportgruppen :)
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristian Eriksson »

Viktor Andersson (G)
Hugo Fagerblom (G)
-----------
Adam Thilander (D)
Axel Abrahamsson (D)
Max Kardevall (D)
-----------
Henrik Thegel (RW)
Eric Dahné (RW)
Jesper Erlandsson (RW/LW)
Oscar Forsmark (C)
William Frödelius (LW/RW)
Rasmus Gustafsson (LW)
Jonas Nyman (C/LW)
Alexander Henriksson (RW)


*Fet stil = senaste påskriften
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Per-Erik Odh »

Kristian Eriksson wrote: 14 Apr 2019, 13:57 Viktor Andersson (G)
Hugo Fagerblom (G)
-----------
Adam Thilander (D)
Axel Abrahamsson (D)
Max Kardevall (D)
-----------
Henrik Thegel (RW)
Eric Dahné (RW)
Jesper Erlandsson (RW/LW)
Oscar Forsmark (C)
William Frödelius (LW/RW)
Rasmus Gustafsson (LW)
Jonas Nyman (C/LW)
Alexander Henriksson (RW)


*Fet stil = senaste påskriften
Enligt sociala medier får du fylla på med ytterligare ett namn i närtid Spock. Back eller forward?
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote: 15 Apr 2019, 16:56
Kristian Eriksson wrote: 14 Apr 2019, 13:57 Viktor Andersson (G)
Hugo Fagerblom (G)
-----------
Adam Thilander (D)
Axel Abrahamsson (D)
Max Kardevall (D)
-----------
Henrik Thegel (RW)
Eric Dahné (RW)
Jesper Erlandsson (RW/LW)
Oscar Forsmark (C)
William Frödelius (LW/RW)
Rasmus Gustafsson (LW)
Jonas Nyman (C/LW)
Alexander Henriksson (RW)


*Fet stil = senaste påskriften
Enligt sociala medier får du fylla på med ytterligare ett namn i närtid Spock. Back eller forward?
De e en back, frågan är bara vad liraren heter...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Backen Tom Olsson från Surahammar är nästa spelare in i SIK.
http://skovdeik.se/tom-olsson-till-SIK/
https://www.eliteprospects.com/player/212352/tom-olsson
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Välkommen Tom, detta blir säkert bra.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristian Eriksson »

Viktor Andersson (G)
Hugo Fagerblom (G)
-----------
Adam Thilander (D)
Axel Abrahamsson (D)
Max Kardevall (D)
Tom Olsson (D)
-----------
Henrik Thegel (RW)
Eric Dahné (RW)
Jesper Erlandsson (RW/LW)
Oscar Forsmark (C)
William Frödelius (LW/RW)
Rasmus Gustafsson (LW)
Jonas Nyman (C/LW)
Alexander Henriksson (RW)


*Fet stil = senaste påskriften
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Adam Schoultz är klar för Vänersborgs HC i Div 2.
https://www.svenskalag.se/vanersborgshc ... lvakt-klar
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Flyttat till övriga silly.
Last edited by Gunwaldh Johansson on 26 Apr 2019, 08:44, edited 1 time in total.
Post Reply