Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Hockey

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 02 Mar 2019, 15:11 Det gick hett till mellan Borås och Grästorp i J 20 Elit. Utdelades 188 minuter i 3:e perioden. 6 st matchstraff och 2 av dom var grova matchstraff.

http://stats.swehockey.se/Game/Events/398844
Vilken circus!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Hur Kristianstad kan få det till att Hästens 0 - 2 mål är en spark förstår jag inte. Då ska man kolla på deras 1 - 2 mål så får man se en sparkrörelse.
0 - 2 målet kommer 0:44 in i videon och 1 - 2 1:13 in i videon.

https://live.hockeyettan.se/watch/19558
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Hockey

Post by Marcus Lundgren »

Gunwaldh Johansson wrote: 25 Mar 2019, 17:16 Hur Kristianstad kan få det till att Hästens 0 - 2 mål är en spark förstår jag inte. Då ska man kolla på deras 1 - 2 mål så får man se en sparkrörelse.
0 - 2 målet kommer 0:44 in i videon och 1 - 2 1:13 in i videon.

https://live.hockeyettan.se/watch/19558
Jag tycker att 0-2 ska godkännas, dock så tar ju 1-2 inte på Kristianstad spelaren? Jag tycker iaf. det ser ut som den tar på hästenspelarens skridsko in, så det är också ett korrekt mål!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Hockey

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 25 Mar 2019, 17:16 Hur Kristianstad kan få det till att Hästens 0 - 2 mål är en spark förstår jag inte. Då ska man kolla på deras 1 - 2 mål så får man se en sparkrörelse.
0 - 2 målet kommer 0:44 in i videon och 1 - 2 1:13 in i videon.

https://live.hockeyettan.se/watch/19558

0-2 målet ingen anmärkning däremot 1-2 klar sparkrörelse skulle dömts bort utan tvekan !!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote: 26 Mar 2019, 08:25
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Mar 2019, 17:16 Hur Kristianstad kan få det till att Hästens 0 - 2 mål är en spark förstår jag inte. Då ska man kolla på deras 1 - 2 mål så får man se en sparkrörelse.
0 - 2 målet kommer 0:44 in i videon och 1 - 2 1:13 in i videon.

https://live.hockeyettan.se/watch/19558
Jag tycker att 0-2 ska godkännas, dock så tar ju 1-2 inte på Kristianstad spelaren? Jag tycker iaf. det ser ut som den tar på hästenspelarens skridsko in, så det är också ett korrekt mål!
Efter att kollat riktigt noga ett par gånger så håller jag med Marcus. Trodde först att den tog på Kristianstad spelaren. :oops:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Jag är säkert en gnäll-putte, men jag kan inte låta bli. Jag sitter nämligen och ser en slutspelsmatch och den gode Niklas Wikegård går i spinn igen, vilket han gör regelbundet:
- Slå på han! - slå på han - slå på han- slå på han- slå på han- slå på han - tjong!!!- måste bli så - där satt den och han går på!
- Kläm till han!
- Va´tusan sitta kvar i bussen!? Här gäller att kötta på och fläska till dom!
- Enkelt pass! - skott! - tjong!- på´t!- ta han där! Man vinner inga matcher utan att ta han i dom lägena!

Alltså, inga värderingar i övrigt, men någon vältalare är han inte. Lite tröttsamt faktiskt, men jag kanske är ensam om detta, för jag stänger av ljudet nu. Var och är detta hans meriter i övrigt så kan man förstå att coachtiden är förbi. Pinsamt att ingen språkpedagog kan lära honom baskunskaperna i ordet pronomet "han" i objekts-form. Ja jisses.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Hockey

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 07 Apr 2019, 16:48 Jag är säkert en gnäll-putte, men jag kan inte låta bli. Jag sitter nämligen och ser en slutspelsmatch och den gode Niklas Wikegård går i spinn igen, vilket han gör regelbundet:
- Slå på han! - slå på han - slå på han- slå på han- slå på han- slå på han - tjong!!!- måste bli så - där satt den och han går på!
- Kläm till han!
- Va´tusan sitta kvar i bussen!? Här gäller att kötta på och fläska till dom!
- Enkelt pass! - skott! - tjong!- på´t!- ta han där! Man vinner inga matcher utan att ta han i dom lägena!

Alltså, inga värderingar i övrigt, men någon vältalare är han inte. Lite tröttsamt faktiskt, men jag kanske är ensam om detta, för jag stänger av ljudet nu. Var och är detta hans meriter i övrigt så kan man förstå att coachtiden är förbi. Pinsamt att ingen språkpedagog kan lära honom baskunskaperna i ordet pronomet "han" i objekts-form. Ja jisses.
Du är inte ensam Göran!!!
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Hockey

Post by peter johansson »

Bara att instämma Göran trots att han är en gammal Djurgårdstränare så håller jag med för det blir jobbigt efter ett tag,tänkte på en annan sak när det gäller det där gänget framför allt i mötet DIF-SAIK så hade dom MYCKET höga tankar om SAIK hela tiden vad dom gjorde hela tiden och försökte pusha på genom tv rutan riktigt tragiskt faktiskt och sedan till slut LENA SUNDQVIST hon må vara duktig men man blir fruktansvärt trött på hennes BRKÄKANDE hela tiden LUUUUULLLEEEEE och SKEEEELLLEEEEEFFFTTTEEEEEEEEEEE vi har faktiskt en bokstav i alfabetet som heter ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det borde även hon klara av även fast hon är uppifrån landet :crazy: :crazy: :o :o :shock: :shock:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 08 Apr 2019, 06:51 Bara att instämma Göran trots att han är en gammal Djurgårdstränare så håller jag med för det blir jobbigt efter ett tag,tänkte på en annan sak när det gäller det där gänget framför allt i mötet DIF-SAIK så hade dom MYCKET höga tankar om SAIK hela tiden vad dom gjorde hela tiden och försökte pusha på genom tv rutan riktigt tragiskt faktiskt och sedan till slut LENA SUNDQVIST hon må vara duktig men man blir fruktansvärt trött på hennes BRKÄKANDE hela tiden LUUUUULLLEEEEE och SKEEEELLLEEEEEFFFTTTEEEEEEEEEEE vi har faktiskt en bokstav i alfabetet som heter ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det borde även hon klara av även fast hon är uppifrån landet :crazy: :crazy: :o :o :shock: :shock:
Håller med dig och det känns konstigt att "alla tjuter" av eufori så fort någon tvålar till Djurgården eller för den delen Frölunda. Komplex?

Det som är väldigt konstigt däemot att det är precis tvärtom i fotbollen! Där går kommentatorerna i spinn och pratar i falsett om AIK, Dif eller Bajen - och MFF! - får en hörna eller inkast och är därmed ett bevis på klass. Och om ett lag från landsorten slår dessa topplag, så är det tillfälligheter och tur för storstadslaget var i "grunden ett bättre lag" och "förtjänade bättre".
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Hockey

Post by Johan Nykvist »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ra-for-shl
Ja vad kan man säga. Åshöjden sagorna fortsätter att leva vidare. Grattis IK Oskarshamn!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Här har vi hockeynördar något att se fram emot :ugeek:

https://www.svtplay.se/hockeyns-historia
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Fantastiskt av Oskarshamn och att bra hockey lönar sig! Jag vet inte, men nog känns det som laget infört något lite nytt i spelet. Oavsett bp, boxplay eller fem lika, så kör det ofta med nästan provocerande överbelastning både i försvars- och anfallsspel. I anfallspelet till exempel, lämnas ena halvan tom och där kommer ett spjut och har fritt fram och i tre mot två-lägen två killar på mål och en släpande. Fungerade klockrent mot AIK och Timrå. Inget kladdande i egen zon. Uppspel direkt mot någon av forwards som gasar på. Riktigt bra och sevärt dessutom!

Uppfriskande att se på jämfört med för många SHL-matcher med sitt urtråkiga säkerhetstänkande, som dödar intresset till och med under slutspelet, även om det finns sekvenser som är bra.

Tips, Luleå-Färjestad i final, därför att det är de två bästa lagen...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Ikväll så håller vi alla tummar på att Tranås tar 3 poäng mot Kristianstad och Almtuna och Hästen spelar oavgjort i full tid.
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: Hockey

Post by Håkan Peterson »

Gunwaldh Johansson wrote: 11 Apr 2019, 15:53 Ikväll så håller vi alla tummar på att Tranås tar 3 poäng mot Kristianstad och Almtuna och Hästen spelar oavgjort i full tid.
:thumbup:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 11 Apr 2019, 15:53 Ikväll så håller vi alla tummar på att Tranås tar 3 poäng mot Kristianstad och Almtuna och Hästen spelar oavgjort i full tid.
Hästen håller sig kvar i allsvenskan efter har vunnit kvällens match mot Almtuna med 4 - 2. Kristianstad förlorar hemma mot Tranås med 2 - 3. Den 2:a platsen kommer bli klar på söndag då vinnaren i matchen Almtuna - Kristianstad tar den.
Post Reply