Skövde IK 2019/2020

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Angående spelarbudgeten, så är jag mycket tveksam till den uppgiften om en besparing på 1 miljon. Det kan som vanligt vara fråga om något helt annat, när man pratar om dessa storheter, nämligen sannolikt sportbudgeten och det är något helt annat.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 28 Mar 2019, 19:35 Klart som tusan att det är tråkigt när det skär sig inför öppen ridå när en av våra kulturbärare är inblandad :(
En sak som jag inte förstår och som det vore intressant att få reda på är varför det inte kommunicerades redan för en månad sedan om det var då som Trygg blev arbetsbefriad? Det kanske finns någon bra och enkel förklaring till det men rent generellt så har jag svårt för allt hyschpysch som så ofta omgärdar hockeyn.
Funderar även över det realistiska i att Anders Lundström vad det verkar skall vara både klubb och sportchef. Vi har ju prövat det tidigare och då hette det väl att det var mindre bra?
Spännande fortsättning lär följa och det är bara att hoppas det leder till ytterligare förbättringar. Det är i vilket fall imponerande att höra vi minskatt så kraftigt i spelarbudget.
Skillnaden nu är väl att det sportgruppen ska finnas kvar som ett stöd till sportchefs rollen, det fanns väl inte under Hasses tid (iaf inte under de senare åren?)
. Sen handlar det väl såklart om pengar också, billigare att ha en person på båda stolarna än att behöva avlöna någon mer..
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Claes-Göran Berg »

Utan att veta nåt eller lägga några värderingar i vad som sagts eller skrivits...
Men Hasse försvann ju för man kunde inte ha klubb och sportchef i samma roll???
Ja nu sitter vi där igen...
Och ja Hasse hade kanske inte en sportgrupp runt sig men han hade ett sportråd...
Och tjänstemännen på kansliet blev uppsagda...
Sen till kostnaden?
2 heltid och en halvtid så tar man bort en halvtid och ersätter den med en kanslist på vilken typ av tjänst då???

Hoppas det hålls i pengarna
För jag vill ha min förening intakt till vintern
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote: 26 Mar 2019, 22:56 Ingen som hört några rykten?

Jag har iaf. hört rykten om en återvändande spelare som vore en riktig klassvärvning..

Även hört om en Junior som skrivit A-Lags kontrakt.
Vem är denna klassvärvningen då ?? Har man sagt A så får man säga B
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde har 13 spelare klara till nästa säsong. 3 spelare är klara att dom lämnar. Dessa är forwarden Oscar Back, Backen Daniel Thelin och Målvakten Adam Schoultz. Sen kan Backen William Johansson och Forwarden Hugo Borg lämna för det finns intresse från en del J 20 superelit klubbar. Allt enligt dagens SLA.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristian Eriksson »

Viktor Andersson (G)
Hugo Fagerblom (G)
-----------
Adam Thilander (D)
Axel Abrahamsson (D)
-----------
Henrik Thegel (RW)
Eric Dahné (RW)
Jesper Erlandsson (RW/LW)
Oscar Forsmark (C)
William Frödelius (LW/RW)
Rasmus Gustafsson (LW)
Jonas Nyman (C/LW)
Alexander Henriksson (RW)


*Fet stil = senaste påskriften
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Kristoffer Bennemyr »

Gunwaldh Johansson wrote: 02 Apr 2019, 04:55 Skövde har 13 spelare klara till nästa säsong. 3 spelare är klara att dom lämnar. Dessa är forwarden Oscar Back, Backen Daniel Thelin och Målvakten Adam Schoultz. Sen kan Backen William Johansson och Forwarden Hugo Borg lämna för det finns intresse från en del J 20 superelit klubbar. Allt enligt dagens SLA.
13?? Jag får det bara till 12... Så vem är den mystiske nummer 13?

Skönt att "Henke" skrivit nytt kontrakt! Alla behöver en "jobbig jävel" i sitt lag!
För Rebellerna I Tiden!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Gunwaldh Johansson »

Kristoffer Bennemyr wrote: 03 Apr 2019, 09:22
Gunwaldh Johansson wrote: 02 Apr 2019, 04:55 Skövde har 13 spelare klara till nästa säsong. 3 spelare är klara att dom lämnar. Dessa är forwarden Oscar Back, Backen Daniel Thelin och Målvakten Adam Schoultz. Sen kan Backen William Johansson och Forwarden Hugo Borg lämna för det finns intresse från en del J 20 superelit klubbar. Allt enligt dagens SLA.
13?? Jag får det bara till 12... Så vem är den mystiske nummer 13?

Skönt att "Henke" skrivit nytt kontrakt! Alla behöver en "jobbig jävel" i sitt lag!
Enligt gårdagens SLA så skulle även backen Alexander Björklund vara klar för nästa säsong.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Per-Erik Odh »

Riktigt kul med Henriksson :clap:

Såg att Filip T skrev på för förorten igår. Det var nog möjligheten att få näpsa Godis nästa säsong som var det avgörande :twisted:
Henriksson är för övrigt en spelare som mycket väl kan bli en kultbärare i Skövde IK?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 03 Apr 2019, 13:17 Riktigt kul med Henriksson :clap:

Såg att Filip T skrev på för förorten igår. Det var nog möjligheten att få näpsa Godis nästa säsong som var det avgörande :twisted:
Henriksson är för övrigt en spelare som mycket väl kan bli en kultbärare i Skövde IK?
Håller med om Henriksson. En riktigt bra påskrift. Pojken håller en hög nivå och är toppspelare i ettan. Det börjar arta sig.

För övrigt, har inte den gode "Godis" passerat peaken? Intressant att denne spelare sparkades iväg från Skövde IK en gång i tiden, för att han inte räckte till! Hans insats i bois är närmast ovärdelig under många år och ett jättestort misstag givetvis att skicka iväg killen. För att inte tala om Wänghult, när han inte ansågs "passa in" och nu bedöms vara ett utmärkt tillskott i ett bra allsvenskt lag efter en strålande säsong i ett mediokert Kumla och likaså utmärkta insaster i Västervik på slutet. Kom plötsligt att tänka på Anton Blomberg, som var bra - men inte mer - i Skövde IK, men blomstrat i Tranås denna säsong. För att inte tala om Anders Skoog, som var skaplig i Skövde IK, men är en riktigt bra center och bärande spelare i Tranås sedan några år. Alla gör vi misstag, men ändå. :?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 03 Apr 2019, 15:24
Per-Erik Odh wrote: 03 Apr 2019, 13:17 Riktigt kul med Henriksson :clap:

Såg att Filip T skrev på för förorten igår. Det var nog möjligheten att få näpsa Godis nästa säsong som var det avgörande :twisted:
Henriksson är för övrigt en spelare som mycket väl kan bli en kultbärare i Skövde IK?
Håller med om Henriksson. En riktigt bra påskrift. Pojken håller en hög nivå och är toppspelare i ettan. Det börjar arta sig.

För övrigt, har inte den gode "Godis" passerat peaken? Intressant att denne spelare sparkades iväg från Skövde IK en gång i tiden, för att han inte räckte till! Hans insats i bois är närmast ovärdelig under många år och ett jättestort misstag givetvis att skicka iväg killen. För att inte tala om Wänghult, när han inte ansågs "passa in" och nu bedöms vara ett utmärkt tillskott i ett bra allsvenskt lag efter en strålande säsong i ett mediokert Kumla och likaså utmärkta insaster i Västervik på slutet. Kom plötsligt att tänka på Anton Blomberg, som var bra - men inte mer - i Skövde IK, men blomstrat i Tranås denna säsong. För att inte tala om Anders Skoog, som var skaplig i Skövde IK, men är en riktigt bra center och bärande spelare i Tranås sedan några år. Alla gör vi misstag, men ändå. :?
Skövde har, av någon eller flera anledningar, varit en klubb där spelare inte kommer upp i den nivå de kan. I fallet Blomberg är jag helt övertygad om att han saknade en tillräckligt bra center bredvid sig. Och jag håller inte riktigt med dig när du skriver att han var "bra men inte mer". Jag tyckte han var en av de bättre i laget den säsongen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Göran Strid »

Då stryker vi "men inte mer" om vi nu skall diskutera nyanser. Jag menar nog en jämförelse som sträcker sig bortom Skövde IK. ;)
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Krister Holm »

Som utomstående betraktare så tyckte jag Blomberg var bra första matchen vi mötte er men ju längre säsongen gick desto mer frustration utstrålade han. Det blev för mycket solo och göra det på egen hand och för lite lagspel. Han jagade tacklingar och tappade fokus på spelet. Nu har laget gått bra och han har fått självförtroende och då blir allting enklare.

Vad gäller Thörn så har han inte kunnat göra sig själv rättvisa de senaste två säsongerna då han först hade en efterhängsen skada och sedan när han väl blev kvitt den så hade han inte rört sig på ett halvår och därmed gått upp både i vikt och tappat kondition. Är övertygad om att han kommer att komma igen som en bättre spelare säsongen som kommer. Att ni slarvade bort en jättebra spelare står dock klart och vi är djupt tacksamma över detta! :-D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote: 03 Apr 2019, 21:31 Som utomstående betraktare så tyckte jag Blomberg var bra första matchen vi mötte er men ju längre säsongen gick desto mer frustration utstrålade han. Det blev för mycket solo och göra det på egen hand och för lite lagspel. Han jagade tacklingar och tappade fokus på spelet. Nu har laget gått bra och han har fått självförtroende och då blir allting enklare.

Vad gäller Thörn så har han inte kunnat göra sig själv rättvisa de senaste två säsongerna då han först hade en efterhängsen skada och sedan när han väl blev kvitt den så hade han inte rört sig på ett halvår och därmed gått upp både i vikt och tappat kondition. Är övertygad om att han kommer att komma igen som en bättre spelare säsongen som kommer. Att ni slarvade bort en jättebra spelare står dock klart och vi är djupt tacksamma över detta! :-D
Jag håller med dig där Krister, men jag tror det beror mycket på att han inte spelade bredvid tillräckligt spelskickliga centrar. Sen tror jag också att det kan vara så att en spelare som ofta är på gränsen, lätt ramlar över den när matcherna blir lite tuffare och adrenalinstinna (som derbyna ofta blir).
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2019/2020

Post by Krister Holm »

Jo så är det ju absolut Markus, jag tror att en av orsakerna till att han var frustrerad var att han inte tyckte att han fick ut tillräckligt mycket av sitt spel, där säkert en av förklaringarna vara att han inte hade någon som serverade honom rätt puckar (=bra center).

Sedan om jag ska sticka ut näsan lite i en annan frågeställning, varför man inte utvecklas som spelare i Skövde, så ställde jag den frågan till en tränare en gång. Han menade att Skövdes hockey under Kempe var så uppstyrd att den inte lämnade så mycket till spelarna och det menade han hämmade spelarnas utveckling. Man måste få använda sin hockeyhjärna för att utveckla den. Det är säkert bättre nu under nuvarande tränare.
Post Reply