2019-02-13 19:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-13 19:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Känns som vi hade behövt ett tidigt och lite enkelt reduceringsmål i tredje för att skapa nerv. Visst skapar vi en del lägen men Malung har sina chanser också och jag tycker de kontrollerar sin tvåmålsledning rätt bra. När vi väl plockar målvakten ä vi rätt kass och det känns helt logiskt att Malung får göra en femma i tom bur.
Tabellen ljuger inte utan vi är inte mer än ett mittenlag ens under vårettan :silent:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-02-13 19:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 13 Feb 2019, 21:27 ...Tabellen ljuger inte utan vi är inte mer än ett mittenlag ens under vårettan :silent:
Vi är nog rätt många som såg detta ganska tidigt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-13 19:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 13 Feb 2019, 21:39
Per-Erik Odh wrote: 13 Feb 2019, 21:27 ...Tabellen ljuger inte utan vi är inte mer än ett mittenlag ens under vårettan :silent:
Vi är nog rätt många som såg detta ganska tidigt.
Jag hade inte sådär jättehöga förhoppningar på denna säsongen så egentligen ska man inte vara gnällig, jag vet ju att alla gör sitt bästa. Det är ju bara det att ibland så har de ju bjudit på massor av bra och då blir man ju trots allt lite hoppfull. Jaja, de har bjudit på en som jag tycker lite roligare hockey under säsongen än vad vi är vana vid så nu är det bara att hoppas det blir en avslutning med någon seger innan den ekonomiska kampen får fokuset.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-02-13 19:00 Malungs IF - Skövde IK, Malungs Ishall

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 13 Feb 2019, 22:03
Göran Strid wrote: 13 Feb 2019, 21:39
Per-Erik Odh wrote: 13 Feb 2019, 21:27 ...Tabellen ljuger inte utan vi är inte mer än ett mittenlag ens under vårettan :silent:
Vi är nog rätt många som såg detta ganska tidigt.
Jag hade inte sådär jättehöga förhoppningar på denna säsongen så egentligen ska man inte vara gnällig, jag vet ju att alla gör sitt bästa. Det är ju bara det att ibland så har de ju bjudit på massor av bra och då blir man ju trots allt lite hoppfull. Jaja, de har bjudit på en som jag tycker lite roligare hockey under säsongen än vad vi är vana vid så nu är det bara att hoppas det blir en avslutning med någon seger innan den ekonomiska kampen får fokuset.
Håller med. Det som har varit typiskt för säsongen är de nästan osannolika svängningarna både mellan matcher och under matcherna. Ibland kunde man ju få intrycket av kommande stordåd och strålande insatser för att senare på allvar oroa sig för att negativt kval fanns bakom hörnet. Och så har det fortsatt. Något för de ansvariga att fundera på efter säsongen. Jag tycker inte att man enbart eventuellt skulle kunna förklara det med att "laget är ju ungt" eller "vi har haft många skador" eller "vi har saknat tillräcklig spets" eller ens en kombination av detta. En insiktsfull analys av säsongen är nödvändig, där allt måste upp på bordet, något som säkert kommer att ske. Det är gott om klokt och kunnigt folk på ansvariga poster.
Post Reply