Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Gunwaldh Johansson wrote:Då vart klart men en ny juniortränare i Skövde IK. Det blev Johnny Pavasson från Mariestad.
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2084
inga vitsord att skryta över fick Johnny Pavasson på Oxarnas forum av Krister Holm
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Ingvar Persson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Då vart klart men en ny juniortränare i Skövde IK. Det blev Johnny Pavasson från Mariestad.
inga vitsord att skryta över fick Johnny Pavasson på Oxarnas forum av Krister Holm
Ursäkta Ingvar om det lät som en sågning. Jag skrev tydligt att jag inte visste mycket men försökte ändå svara så gott jag kunde på Anders fråga. Det var ju inget subjektivt tyckande ändå, utan bara statistik.
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Krister Holm wrote:
Ingvar Persson wrote:
Ursäkta Ingvar om det lät som en sågning. Jag skrev tydligt att jag inte visste mycket men försökte ändå svara så gott jag kunde på Anders fråga. Det var ju inget subjektivt tyckande ändå, utan bara statistik.
Ditt svar accepteras även om det inte var en höjdare att läsa för johnny Pavasson
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Ingvar Persson wrote:
Krister Holm wrote:
Ingvar Persson wrote:
Ditt svar accepteras även om det inte var en höjdare att läsa för johnny Pavasson
Jag tror nog Johnny kände till statistiken väldigt väl så det kom väl knappast som någon överraskning för honom. Sedan hade jag naturligtvis gärna kunnat bidra med mer i mitt svar, men mer än det positiva omdömet om honom som spelare kände jag inte till.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Krister Holm wrote:
Ingvar Persson wrote:
Krister Holm wrote:
Ingvar Persson wrote:
Jag tror nog Johnny kände till statistiken väldigt väl så det kom väl knappast som någon överraskning för honom. Sedan hade jag naturligtvis gärna kunnat bidra med mer i mitt svar, men mer än det positiva omdömet om honom som spelare kände jag inte till.
Kommatecken eller punkt eller semikolon? En liten kommentar bara kring en ickefråga, tycker jag. Jag tycker det det verkar vara ett intressant namn och konstaterar att han - förutom andra vitsord, som jag fått - uppenbarligen har ett förtroende i Västegötlands Ishockeyförbund, eftersom han nu för andra gången får förtroendet att leda TV-pucklaget. Det tycker jag är positivt!

KH, jag kommer ihåg honom från den tiden han spelade i bois, han jobbade 120% i alla byten och var riktigt jobba att möta!
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Kommatecken eller punkt eller semikolon...? En liten kommentar bara kring en ickefråga, tycker jag. Jag tycker Johnny Pavasson är ett intressant namn och konstaterar att han - förutom andra vitsord, som jag fått - uppenbarligen har ett förtroende i Västergötlands Ishockeyförbund, eftersom han nu för andra gången får förtroendet att leda TV-pucklaget. Det tycker jag är positivt!

KH, jag kommer ihåg honom från den tiden han spelade i bois, han jobbade 120% i alla byten och var riktigt jobbig att möta, förmodar jag!
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

De som är bra när det gäller är väl förunnat, men det gäller att at sig dit där det gäller också.

När man pratar SIK så har de tagit sig dit då det gäller i många år nu, men man har aldrig varit "bra nog" när man väl kommit dit.

Hur blir det den kommande säsongen tro?
Jag ställer frågan till våra gurus bland supporterskaran, vad tror ni om säsongen?

Göran brukar ha skarpa funderingar om vad som skall ske så han kan väl börja med att delge sin åsikt om ingen annan vågar ta sig ton.
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:De som är bra när det gäller är väl förunnat, men det gäller att at sig dit där det gäller också.

När man pratar SIK så har de tagit sig dit då det gäller i många år nu, men man har aldrig varit "bra nog" när man väl kommit dit.

Hur blir det den kommande säsongen tro?
Jag ställer frågan till våra gurus bland supporterskaran, vad tror ni om säsongen?

Göran brukar ha skarpa funderingar om vad som skall ske så han kan väl börja med att delge sin åsikt om ingen annan vågar ta sig ton.
Vill bara flika in lite kort att jag inte tänker sia något om kommande säsong förrän truppen är komplett, för det saknas faktiskt ett par viktiga thegelstenar ( ;) ) än så länge. Poängproduktionen från CJ, målsprutandet från Thegel och arbetsinsatsen från Molle behöver ersättas, om så blir fallet ser det ju onekligen väldigt lovande ut. :) Men jag väntar med att sia som sagt.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote:Vill bara flika in lite kort att jag inte tänker sia något om kommande säsong förrän truppen är komplett, för det saknas faktiskt ett par viktiga thegelstenar ( ;) ) än så länge. Poängproduktionen från CJ, målsprutandet från Thegel och arbetsinsatsen från Molle behöver ersättas, om så blir fallet ser det ju onekligen väldigt lovande ut. :) Men jag väntar med att sia som sagt.
Instämmer med föregående talare! Dessutom är jag (ö)känd för att alltid tro mera om laget än vad det blev, optimist som jag är. Denna gång väntar jag till truppen är komplett, men visst har det flera gånger förr om åren sett sämre ut och ännu sämre om det jag hoppas kommer in, om allt klaffar...! Hoppas något klarnar den närmaste veckan.

Jag vågar ändå påstå att Skövde är med och slåss om platserna till allettan bakom megafavoriten Mariestad och i någon mån Vimmerby. ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Maristad bois Ollikainen leder målvaktsligan i inlinehockey,
Sverige åkte dock ut i semi mot Finland med 4-2
Ollikainer kan dock få behålla sin förstaplats genom sitt resultat på drygt 90,9 procent,
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Mer om inlinehockeyn... eller ja... :shock: :?

http://sla.se/sport/article1574941.ece
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Kristian Eriksson wrote:Mer om inlinehockeyn... eller ja... :shock: :?

Ingen rolig läsning, men hippas att Erkgärds och Ollikainen inte var inblandade
Erkgärds hann med 3 assist på 4 matcher innan det tog stopp mot Finland.
Säkert nyttigt att hålla på med inlainehockey innan ishockeyn börjar.
Dock bör man inte skada andras bilar på sena krogkvällar.
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Ingvar Persson wrote:
Kristian Eriksson wrote:Mer om inlinehockeyn... eller ja... :shock: :?

Ingen rolig läsning, men hippas att Erkgärds och Ollikainen inte var inblandade
Erkgärds hann med 3 assist på 4 matcher innan det tog stopp mot Finland.
Säkert nyttigt att hålla på med inlainehockey innan ishockeyn börjar.
Dock bör man inte skada andras bilar på sena krogkvällar.
Det verkar tyvärr vara som så att de vore inblandade Ingvar. :(
En liten "skandal´" i sig eller hur... :?
Stefan Larsson
Reactions:

Post by Stefan Larsson »

Erkgärds inte inblandad i skandalen
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Stefan Larsson wrote:Erkgärds inte inblandad i skandalen

Gott!
Post Reply