Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Spelarbetyg enligt mig efter grundserien så är det godkänt på: Thegel, Planeby, Nyman, Gustafsson (framför allt i slutet så har han tagit sig rejält tycker jag!), Libelin, Fagerström, Andersson (att han gick sönder kostade oss nog chansen till allettan). Resten kan bättre!
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Stefan Larsson »

Bik Karlskoga har Olle Eriksson Ek på JVM-uppdrag.
Nu lånar dom Skövde-målvakten Adam Schoultz.
Lånet gäller tills vidare i tio dagar.
- Skövde har i dagsläget tre målvakter och låter oss låna Adam. Han anländer redan idag och är med oss på torsdag och annandagen.
Sedan ska vi utvärdera läget, om det blir under hela jvm utlåningen blir.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Stefan Larsson wrote: 17 Dec 2018, 14:15 Bik Karlskoga har Olle Eriksson Ek på JVM-uppdrag.
Nu lånar dom Skövde-målvakten Adam Schoultz.
Lånet gäller tills vidare i tio dagar.
- Skövde har i dagsläget tre målvakter och låter oss låna Adam. Han anländer redan idag och är med oss på torsdag och annandagen.
Sedan ska vi utvärdera läget, om det blir under hela jvm utlåningen blir.
Länk om detta. Kan nog vara bra för Adam detta!!
https://www.bikkarlskoga.se/artikel/gzk ... in-malvakt
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Tycker lite synd om Schoultz faktiskt. Det var inte ens i närheten av nära hur det skulle bli i Skövde tänker jag. Kom helt fel in i det från start och sedan gick det utför.
Han var bra när han blev inkastad i en halv match. Jag gissar att han helt enkelt började att grubbla när starten blev mindre bra och det straffar sig när det bara skall vara att gå ut och köra för att bli matchhjälte? I den "bra" matchen fick han aldrig tid att fundera och kunde gå in utan krav...
Hoppas detta med att hamna i AS några matcher boostar hans självförtroende lite. Drömmen måste ju vara att få lite speltid och att det funkar bra, då kanske han kan komma på banan igen :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Om tio dagar seriepremiär mot Lindlöven hemma. Hur ser det ut i laget? Alla friska och tränar för fullt? Att det inte blir några förstärkningar är knappast troligt av två skäl, tror jag. Dels att det högst sannolikt inte finns så mycket att hämta vare sig ur börsen eller på spelarmarknaden, dels vilken spelare med lite klass vill tillbringa vårsäsongen i ett högst mediokert lag som definitivt inte kommer att ha något med förstaplatsen att göra (Lindlöven, Arboga och Malung är bättre, Kumla, Forshaga och Surahammar lika bra)?

Alltså, hur ser tankarna ut i föreningen inför vårserien och hur ser tankarna ut efter höstsäsongen? Hoppas vi får läsa något om detta på hemsidan inför seriepremiären!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Ja det vore ju intressant och se hur tankarna går inför VÅRSERIEN !!! det sämsta resultatet på fler säsonger f.ö !! sedan kunde det vara intressant att höra vad tränartrojkan ser på grundseriens 22 omgångar vad var bra/dåligt ? varför blev det som det blev ? Varför lämnar spelare SIK....Ahokas tappade motivationen men varför tex.... ! Vad ser Karlskoga i Schoultz som gör att man vill låna in honom och varför läser vi det först på Karlskogas hemsida ?! och det senaste man hört är att Libelin är skadad och borta i 9 veckor !! Varför skrivs det inget på hemsidan riktigt dåligt tycker jag så att vi supportrar,sponsorer mm får reda på saker och ting som vi kanske har undringar över och till sist undrar jag om man kan kosta på att skicka en liten julhälsning kunde ju vara på sin plats tycker jag :roll:


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA SUPPORTRAR SIK
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Glömde förresten en väldigt viktig sak kanske den allra viktigaste.......EKONOMIN...... hur är det ställt med den ??? det börjar ju närma sig menar jag klarar vi ELITLICENSEN eller ej ?!?! ganska viktigt och få svar på den frågan tycker jag !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

Ja informationen är ju urusel just nu,det skrivs inget inför matcher och knappt något efter matcherna längre!
Last edited by Urban Stahel on 19 Dec 2018, 23:05, edited 1 time in total.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Kristian Eriksson »

peter johansson wrote: 19 Dec 2018, 11:06 Ja det vore ju intressant och se hur tankarna går inför VÅRSERIEN !!! det sämsta resultatet på fler säsonger f.ö !! sedan kunde det vara intressant att höra vad tränartrojkan ser på grundseriens 22 omgångar vad var bra/dåligt ? varför blev det som det blev ? Varför lämnar spelare SIK....Ahokas tappade motivationen men varför tex.... ! Vad ser Karlskoga i Schoultz som gör att man vill låna in honom och varför läser vi det först på Karlskogas hemsida ?! och det senaste man hört är att Libelin är skadad och borta i 9 veckor !! Varför skrivs det inget på hemsidan riktigt dåligt tycker jag så att vi supportrar,sponsorer mm får reda på saker och ting som vi kanske har undringar över och till sist undrar jag om man kan kosta på att skicka en liten julhälsning kunde ju vara på sin plats tycker jag :roll:


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA SUPPORTRAR SIK
Gällande Schoultz så kan du läsa dig till varför han går till BIK, hans far är tränare i BIK och det är nog en smidig och relativt billig lösning för Karlskoga.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Kristian Eriksson wrote: 19 Dec 2018, 21:04
peter johansson wrote: 19 Dec 2018, 11:06 Ja det vore ju intressant och se hur tankarna går inför VÅRSERIEN !!! det sämsta resultatet på fler säsonger f.ö !! sedan kunde det vara intressant att höra vad tränartrojkan ser på grundseriens 22 omgångar vad var bra/dåligt ? varför blev det som det blev ? Varför lämnar spelare SIK....Ahokas tappade motivationen men varför tex.... ! Vad ser Karlskoga i Schoultz som gör att man vill låna in honom och varför läser vi det först på Karlskogas hemsida ?! och det senaste man hört är att Libelin är skadad och borta i 9 veckor !! Varför skrivs det inget på hemsidan riktigt dåligt tycker jag så att vi supportrar,sponsorer mm får reda på saker och ting som vi kanske har undringar över och till sist undrar jag om man kan kosta på att skicka en liten julhälsning kunde ju vara på sin plats tycker jag :roll:


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA SUPPORTRAR SIK
Gällande Schoultz så kan du läsa dig till varför han går till BIK, hans far är tränare i BIK och det är nog en smidig och relativt billig lösning för Karlskoga.
Jo det vet jag men men det var ju ett annat budskap som jag ville ha fram....... :roll:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Hugo Fagerblom blir kvar säsongen ut. En bra julklapp för Skövde. :clap: :clap: :clap:
http://skovdeik.se/fagerblom-forlanger-med-SIK/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 20 Dec 2018, 19:40 Hugo Fagerblom blir kvar säsongen ut. En bra julklapp för Skövde. :clap: :clap: :clap:
http://skovdeik.se/fagerblom-forlanger-med-SIK/
Perfekt :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Trevlig och efterlängtad läsning på hemsidan med Hellas och "halvtid"! Det tackar vi för! Knepigt givetvis med att bara ha fem backar just nu och inte veta vad det finns att få tag på och som kan fylla en plats på ett bra sätt. Positivt med Planeby, men tråkigt med Dahné. För min del kommer matchen mot Lindlöven att vara extra spännande. Inte minst hur och om man kan fortsätta med den positiva trenden i slutet av grundserien och att man möter det bästa laget i vårserien, tror jag. Premiärmatchen kommer visa vartåt det blåser!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Någon som har något att berätta om backlånet Lucas Geyzon från Grästorp?
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 29 Dec 2018, 21:49 Någon som har något att berätta om backlånet Lucas Geyzon från Grästorp?
Geyzon kortsiktig lösning på Skövde IK:s backproblem: "Stabil tvåvägsback"
https://www.skovdenyheter.se/article/ge ... 75XspCRut0
Perka fråga Kristoffer Bennemyr-Porath han kan nog svara på din fråga.
Post Reply