SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: SIK-podden

Post by Claes-Göran Berg »

Göran Strid wrote:Marcus, det kan väl kanske vara så att den huvudansvarige rent av haft ett ord med i laget, när planeringen av försäsongsträningen skedde...? Kanske någon med insikter i frågan kan kommentera, för detta är på sitt sätt intressant, eftersom Oskar själv tog upp det, när frågan kom från Rickard.
Kan lova er att Johan har haft mer än ett finger inblandat i förberedelserna inför kommande säsong
Sen har Trygg och Söder gjort qett hästjobb medgrabbarna i värmen
Och med Söder och armar är det nog mer än ett nytänk
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Claes-Göran Berg wrote:
Göran Strid wrote:Marcus, det kan väl kanske vara så att den huvudansvarige rent av haft ett ord med i laget, när planeringen av försäsongsträningen skedde...? Kanske någon med insikter i frågan kan kommentera, för detta är på sitt sätt intressant, eftersom Oskar själv tog upp det, när frågan kom från Rickard.
Kan lova er att Johan har haft mer än ett finger inblandat i förberedelserna inför kommande säsong
Sen har Trygg och Söder gjort qett hästjobb medgrabbarna i värmen
Och med Söder och armar är det nog mer än ett nytänk
Kunde tro det! Tack för informationen Claes-Göran! Glöm inte att ge hästarna vatten och hö i värmen! :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:Oskar Ahokas, 21 år, 100 kg, 200 cm och redan som 17-åring poängmakare av stora mått. Oskar gör en intressant resa med dubbel tur- och returbiljett Lidköping-Skövde-Lidköping-Skövde för att nu pröva på div1-spel! Det är givetvis ingen slump eller tur att formligen ösa in poäng och göra det i en stegrande utveckling. Det skall bli mycket intressant att följa Oskar i höst! Det jag är nyfiken på att se bland mycket annat är hur Oskar hanterar sin tyngd och storlek i skridskoåkningen och allmän rörlighet i vändningar och riktningsändringar. Och givetvis passningar och skott!

Trevlig och sympatisk intervju från alla håll och Oskar verkar ha fötterna på jorden! Intressant detalj kan vara att Oskar framhöll skillnaden i försäsongsträningen med sitt uttalande "verkar vara ett modernare tänk här än vad jag varit med om tidigare". Kan detta vara tecken på att en "modern" tränare i Johan Hellström redan gör avtryck?

Lycka till Oskar!
Har du verkligen lyssnat på hela avsnittet Göran? ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote: Har du verkligen lyssnat på hela avsnittet Göran? ;)
Nej, lyssnarkondisen räckte bara i totalt 51 minuter... ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote: Har du verkligen lyssnat på hela avsnittet Göran? ;)
Nej, lyssnarkondisen räckte bara i totalt 51 minuter... ;)
Och sedan blev det tyst...
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:
Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote: Har du verkligen lyssnat på hela avsnittet Göran? ;)
Nej, lyssnarkondisen räckte bara i totalt 51 minuter... ;)
Och sedan blev det tyst...
I avsnittet förklarar Oskar att han inte är 200 cm lång och väger 100 kg nämligen, därav min fråga.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote:
Göran Strid wrote:
Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote: Har du verkligen lyssnat på hela avsnittet Göran? ;)
Nej, lyssnarkondisen räckte bara i totalt 51 minuter... ;)
Och sedan blev det tyst...
I avsnittet förklarar Oskar att han inte är 200 cm lång och väger 100 kg nämligen, därav min fråga.
Ok, tack för svar. Jag har nu lyssnat en gång till och säkert missat något, men jag vet nu att Oskar inte är 200 cm utan 192 cm (kanske), men vikten, den har jag inte lyckats få tag på i podden. Får väl skylla på åldern.

Vad bra det varit om svaret från Rickard direkt varit att få besked om rätt profil. EP visar ju fel - och - det gör ju föreningens hemsida också...inte så lite pinsamt, kan man tycka.

Sorry för detta att jag är frågvis och jag är sedan tidigare högst medveten och på skarpen likt en skolgosse tillrättavisad om att hemsidan sköts högst idéellt och att det inte finns tid för uppdateringar, när jag hade en förhållandevis dämpad åsikt om en viktig fråga, när finns arbete på gång, men visst vore det denna gång bra att få veta de rätta värdena?

Tre frågor, som hänger i luften för oss supportar är föga överraskande:
- Vem eller vilka sköter hemsidan? Just nu? Kommande säsong? Marknadsidé? Reportage? Referat? Krönikor?
- Kommer det bli webbsändningar kommande säsong?
- Något om kommande invigning av ishallen? När? Arrangemang?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Nu har jag också lyssnat färdigt på senaste podden :)
Det har ju varit en diskussion om vikt o längd. Tycker det är en rätt rolig historia vi bjuds i podden hur det kunde bli som det blev med de uppgifterna på eliteprospect. Skrattade glatt åt den twisten :lol:

Sedan kan jag ju tycka att det rent formellt är ynkedom av den ledaren som så lättsinnigt behandlar data. Hur faan ska det se ut om man till o med måste ta uppgifterna på eliteprospect som fake news? Nä stor skärpning där från de ledare som visar så dåligt omdöme :evil:
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: SIK-podden

Post by Simon Henriksson »

Jag håller med dig. Lyckligtvis är jag admin på EP och justerade längden till 190cm efter jag lyssnade på podden. Vikten är förmodligen också fel ”just nu”, men 85kg är nog närmare 100kg. Vikten hämtade jag från Lidköpings rosters på swehockey. Förhoppningsvis kommer längd och vilt bli korrekt när säsongen startar.

Vissa spelare från juniorleden och lite ”sämre” ettanspelare har krympt ironiskt med 10-15cm på en säsong och vissa har lagt på sig 20kg, exempelvis. Ett annat exempel var bois nya målvakt, det var också grovt fel på längden. Tyvärr får man ta längd/vikt uppgifterna med en nypa salt i de lägre divisionerna, då först och främst lagledare med fler ger icke korrekt information till förbundet.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Simon Henriksson wrote:Jag håller med dig. Lyckligtvis är jag admin på EP och justerade längden till 190cm efter jag lyssnade på podden. Vikten är förmodligen också fel ”just nu”, men 85kg är nog närmare 100kg. Vikten hämtade jag från Lidköpings rosters på swehockey. Förhoppningsvis kommer längd och vilt bli korrekt när säsongen startar.

Vissa spelare från juniorleden och lite ”sämre” ettanspelare har krympt ironiskt med 10-15cm på en säsong och vissa har lagt på sig 20kg, exempelvis. Ett annat exempel var bois nya målvakt, det var också grovt fel på längden. Tyvärr får man ta längd/vikt uppgifterna med en nypa salt i de lägre divisionerna, då först och främst lagledare med fler ger icke korrekt information till förbundet.
Tack Simon, det känns tryggt att ni admin justerar när ni blir varse felaktigheter :) Vi är nog många som varmt uppskattar eliteprospect för den fantastiska datakälla det är och blir mer eller mindre upprörda över felaktigheter beroende på nonchalans.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: Tack Simon, det känns tryggt att ni admin justerar när ni blir varse felaktigheter :) Vi är nog många som varmt uppskattar eliteprospect för den fantastiska datakälla det är och blir mer eller mindre upprörda över felaktigheter beroende på nonchalans.
Vad bra att det blev en justering! Det är ju inget ohemult krav att förvänta sig rätta värden på en hemsida som EP och att Skövde IK:s hemsida också visar rätta värden på sina spelare.

Nu till en lite mera tyngre och viktigare del och det är mina än så länge obesvarade frågor på denna tråd till föreningen som alltså återigen lyder:
- Vem eller vilka sköter hemsidan? Just nu? Kommande säsong? Marknadsidé? Reportage? Referat? Krönikor?
- Kommer det bli webbsändningar kommande säsong?
- Något om kommande invigning av ishallen? När? Arrangemang?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Simon Henriksson wrote:Jag håller med dig. Lyckligtvis är jag admin på EP och justerade längden till 190cm efter jag lyssnade på podden. Vikten är förmodligen också fel ”just nu”, men 85kg är nog närmare 100kg. Vikten hämtade jag från Lidköpings rosters på swehockey. Förhoppningsvis kommer längd och vilt bli korrekt när säsongen startar.

Vissa spelare från juniorleden och lite ”sämre” ettanspelare har krympt ironiskt med 10-15cm på en säsong och vissa har lagt på sig 20kg, exempelvis. Ett annat exempel var bois nya målvakt, det var också grovt fel på längden. Tyvärr får man ta längd/vikt uppgifterna med en nypa salt i de lägre divisionerna, då först och främst lagledare med fler ger icke korrekt information till förbundet.
Tack Simon, det känns tryggt att ni admin justerar när ni blir varse felaktigheter :) Vi är nog många som varmt uppskattar eliteprospect för den fantastiska datakälla det är och blir mer eller mindre upprörda över felaktigheter beroende på nonchalans.
Jag hörde från en arbetskamrat att flera från Lischhöping hade felaktiga nuffror på vikt och längd,var väl en rolig grej helt enkelt!
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: SIK-podden

Post by Claes-Göran Berg »

Urban Stahel wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Simon Henriksson wrote:Jag håller med dig. Lyckligtvis är jag admin på EP och justerade längden till 190cm efter jag lyssnade på podden. Vikten är förmodligen också fel ”just nu”, men 85kg är nog närmare 100kg. Vikten hämtade jag från Lidköpings rosters på swehockey. Förhoppningsvis kommer längd och vilt bli korrekt när säsongen startar.

Vissa spelare från juniorleden och lite ”sämre” ettanspelare har krympt ironiskt med 10-15cm på en säsong och vissa har lagt på sig 20kg, exempelvis. Ett annat exempel var bois nya målvakt, det var också grovt fel på längden. Tyvärr får man ta längd/vikt uppgifterna med en nypa salt i de lägre divisionerna, då först och främst lagledare med fler ger icke korrekt information till förbundet.
Tack Simon, det känns tryggt att ni admin justerar när ni blir varse felaktigheter :) Vi är nog många som varmt uppskattar eliteprospect för den fantastiska datakälla det är och blir mer eller mindre upprörda över felaktigheter beroende på nonchalans.
Jag hörde från en arbetskamrat att flera från Lischhöping hade felaktiga nuffror på vikt och längd,var väl en rolig grej helt enkelt!
Lata ledare som inte orkar ra fram vågen...
Längden kan ju vara det minsta problemet om spelaren har ett pass...
Nä dä ä nog lättja bört i Lich...
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:.......
......

- Något om kommande invigning av ishallen? När? Arrangemang?
Vad det gäller din fråga om ishallen Göran så skriver SLA såhär i en artikel.

"Slutbesiktningen av ishallarna kommer att ske i slutet av augusti.

Den nya ishallen är tänkt att invigas under september."

Källa: https://sla.se/sport/2018/07/19/billing ... ktslyft-pa
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:
Göran Strid wrote:.......
......

- Något om kommande invigning av ishallen? När? Arrangemang?
Vad det gäller din fråga om ishallen Göran så skriver SLA såhär i en artikel.

"Slutbesiktningen av ishallarna kommer att ske i slutet av augusti.

Den nya ishallen är tänkt att invigas under september."

Källa: https://sla.se/sport/2018/07/19/billing ... ktslyft-pa
Tack för det Perka! Då vet vi åtminstone det!
Post Reply