Play Off 2

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Play Off 2

Post by Göran Strid »

Kristianstad- Tranås 2-1
Skånelaget överraskar hela tiden med att satsa med monopolpengar. Hur skall de klara nästa säsong? Coachen struntar i slantarna, men de går inte till HA. Tranås överraskar med att inte gå till PO1 direkt (som vanligt), men här räcker man inte till? Fast här kan det bli en knall. Kan bli 1-2 faktiskt.

Piteå-Kalix 2-1
Piteå fixar detta, men hatten av för ett Kalix som spelar efter sina resurser till max.

Vimmerby-Visby/Roma 2-1
Jag är fascinerad av dessa båda lag och hur de i hela fridens namn får ihop sina trupper. Pengarna? Hur lyckas de, för ingen skall få mig att tro att man värvar gratis spelare som bor på spelarhotell på respektive plats i sju månader, där spelarna väntar på nästa träning med att spela dataspel och de gör det gratis??? Glöm det!

Västerås-bois 2-0
bois har pyspunka och presterat stengrått under senare delen av säsongen. För svaga backar och har inte en chans mot ett ekonomiskt och spelarmässigt turboladdat Västerås som bara blir bättre och bättre. Västerås kan möjligen utmana om en allsvensk plats.

Kallinge- Boden 2-1
En höjdarmatch! Kallinge med sina heltidsanställda spelare likt Vimmerby och Visby/Roma får nu bekänna färg och för ett tag släppa sina dataspel och gratis pizza på Storgatan i Ronneby och gratis bensin på Q8 och glömma gratis enrummaren på Ronneby Brunn med gratis frukost och lunch.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Play Off 2

Post by Jani Eriksson »

Skulle nog tippa liknande men jag tror att något lag skräller.. :D
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play Off 2

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kristianstad-Tranås 2-1
Visby-Vimmerby 1-2
Kalix-Piteå 0-2
Västerås-bois 0-2
Kallinge-Boden 2-1

Kaxigt?
Nej varför då, med många på skadelistan får de andra kliva fram och visa att de vill vara med och ”leka”!
Vi hade Västerås på gaffeln 2 av 4 matcher säsongen som gick!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play Off 2

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote:Kaxigt?
Nej varför då, med många på skadelistan får de andra kliva fram och visa att de vill vara med och ”leka”!
Vi hade Västerås på gaffeln 2 av 4 matcher säsongen som gick!
Applåder för det! :) Jag gillar när man tror på sitt lag. Tyvärr har ju jag inte gjort det alla gånger, vilket är lite skämsigt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Play Off 2

Post by Per-Erik Odh »

Spännande match ikväll mellan bois och Västerås. Det kan säkert vara stor underhållning. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om bois avgår med segern ikväll.

Har en jobbarkompis som är boisare och han är makalöst jobbig att ha att göra med för tillfället. Vi har en Syrian hos oss också som knappt vet vad is är och den killen handleds av boisarn vilket innebär att han blir starkt indoktrinerad. Fatta vilken traumatisk upplevelse det är när en muslim kommer och trackar en för hockeyn :roll:

Får man mängdrabbat om man beställer ett större parti handgranater tro?
Om vi hjälps åt allihop under dagen i bön kanske det hjälper bois till en sur uddamålsförlust?

Allvarligt då, det är roligt med hockeyn som engagerar och jag antar att vi är många som har arbetskamrater som också är boisare. Att hata varandra lite till mans förbrödrar faktiskt. Hoppas vi är många Skövdesupprotrar som möter idel sura miner imorgon från våra trätobröder :twisted:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play Off 2

Post by Gunwaldh Johansson »

Tippar kvällens matcher så här.

Tranås AIF IF - Kristianstads IK 2 - 5

Visby/Roma HK - Vimmerby HC 2 - 4

Kalix HC - Piteå HC 3 - 4

Mariestad bois HC - VIK Västerås HK 3 - 5

Bodens HF - Kallinge-Ronneby IF 4 - 3
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Play Off 2

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Spännande match ikväll mellan bois och Västerås. Det kan säkert vara stor underhållning. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om bois avgår med segern ikväll.

Har en jobbarkompis som är boisare och han är makalöst jobbig att ha att göra med för tillfället. Vi har en Syrian hos oss också som knappt vet vad is är och den killen handleds av boisarn vilket innebär att han blir starkt indoktrinerad. Fatta vilken traumatisk upplevelse det är när en muslim kommer och trackar en för hockeyn :roll:

Får man mängdrabbat om man beställer ett större parti handgranater tro?
Om vi hjälps åt allihop under dagen i bön kanske det hjälper bois till en sur uddamålsförlust?

Allvarligt då, det är roligt med hockeyn som engagerar och jag antar att vi är många som har arbetskamrater som också är boisare. Att hata varandra lite till mans förbrödrar faktiskt. Hoppas vi är många Skövdesupprotrar som möter idel sura miner imorgon från våra trätobröder :twisted:
Hade det känts bättre om det hade varit en Asyrier? :roll:

Nej, jag kommer aldrig att ”hata” någon boisare ens ”lite till mans” pga orsak att
de är födda under ett mjölkabord å är boisare.
Det tycker jag för mycket om sporten ishockey för.

Men det skadar aldrig att få lite glädje i tillvaron om de skulle förlora på ett riktigt ”surt sätt”
Det är sådant som visst kallad för skadeglädje, och även den bäste kan ju få sinnesro över
en sådan händelse. :mrgreen:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play Off 2

Post by Niklas Hjalmarsson »

Så jävla gött......

Underbar match av båda lagen!
Silly season is just another season!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Play Off 2

Post by Anders Åstebro »

Niklas Hjalmarsson wrote:Så jävla gött......

Underbar match av båda lagen!
Grattis Niklas!
Att du tydligen fick se en bra hockeymatch. ;)

Perka,
I morgon blir det nog lite ”jobbigt”.. :roll:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play Off 2

Post by Gunwaldh Johansson »

Borlänge klara för kvalserien efter 2 raka segrar mot Huddinge. Tror att Borlänge kan vara redo för att ta steget upp i hockeyallsvenskan. Dom har varit riktigt bra i år.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play Off 2

Post by Gunwaldh Johansson »

Det blir en 3:e och avgörande mellan Västerås - Mariestad efter dagens match som slutade 1 - 0.
Visby/Roma slår ut Vimmerby i 2 raka. Piteå vinner oxå i 2 raka men mot Kalix
Boden tar det till en 3:e avgörande mot Kallinge/Ronneby efter dagens klara 6 - 2 seger på borta is.
Kristianstad vidare i 2 raka efter seger i sudden mot Tranås.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Play Off 2

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Borlänge klara för kvalserien efter 2 raka segrar mot Huddinge. Tror att Borlänge kan vara redo för att ta steget upp i hockeyallsvenskan. Dom har varit riktigt bra i år.
Jo det går bra för hockeyn i Borlänge nu, men det är tydligen inget som märks av ute på stan tydligen..
Var väl dryga 1100 på matchen iaf..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play Off 2

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:Det blir en 3:e och avgörande mellan Västerås - Mariestad efter dagens match som slutade 1 - 0.
Visby/Roma slår ut Vimmerby i 2 raka. Piteå vinner oxå i 2 raka men mot Kalix
Boden tar det till en 3:e avgörande mot Kallinge/Ronneby efter dagens klara 6 - 2 seger på borta is.
Kristianstad vidare i 2 raka efter seger i sudden mot Tranås.
Vik-bois bjöd inte på många klara målchanser, såg iofs bara period 2 & 3.

Första perioden (som jag missade) gick klart till Mariestad enl. den bedrövliga radiosändningen från radio Västmanland, de var helt kass på att förmedla i sändning vilka som hade puck/målchans och liknande!
Silly season is just another season!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Play Off 2

Post by Jani Eriksson »

Har de kasstat handskarna i Västerås?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Play Off 2

Post by Urban Stahel »

Utklassnings seger i Västerås,smart också att ordna 2 matcher som gällde något när dom har hemmaplan!
Post Reply