Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Kul läsning Göran :D
Tycker Hasse sätter tummen på en av svagheterna med nya hockey ettan.
Han låter positiv med nästa säsongs trupp.
Egentligen inget besked om ekonomin även om han talar om svårigheterna som mer eller mindre alla klubbar har.
Jag tycker att han är tydlig med AndelsspelaRen och vad som gäller.
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Bara att instämma, bra intervju med kaffehämtare Ljunggren. Göran, MERA SÅDANT!! Ge oss intervjuer :)
Det här med resebidrag som Hasse tar upp är nog något som mer eller mindre måste till för att föreningar i division 1 hockeyn inte helt ska dyka under.

När det gäller en ny fullstor isyta så pratade jag med en kommunanställd som inte alls var inne på samma spår som Ljunggren, han menade på att det fanns tillräckligt med bra istider för både A-lag, juniorlag, u-lag och konståkning. I alla fall för säsongen 13/14. Jag ska hålla ett öga när träningstider kommer upp på hemsidan och skaffa mig en egen uppfattning om det genom mina ögon ser okej ut, när det gäller oregelbundna tider etc. etc.

När det gäller materialbiten, som vi alla ser är hög, så kan man fråga sig hur sponsoravtalen ser ut med i detta fall Reebok. Söker man nya samarbetspartners med bättre villkor, hur långa är dom kontrakten skrivna?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

Kristian Eriksson wrote:Bara att instämma, bra intervju med kaffehämtare Ljunggren. Göran, MERA SÅDANT!! Ge oss intervjuer :)
Det här med resebidrag som Hasse tar upp är nog något som mer eller mindre måste till för att föreningar i division 1 hockeyn inte helt ska dyka under.

När det gäller en ny fullstor isyta så pratade jag med en kommunanställd som inte alls var inne på samma spår som Ljunggren, han menade på att det fanns tillräckligt med bra istider för både A-lag, juniorlag, u-lag och konståkning. I alla fall för säsongen 13/14. Jag ska hålla ett öga när träningstider kommer upp på hemsidan och skaffa mig en egen uppfattning om det genom mina ögon ser okej ut, när det gäller oregelbundna tider etc. etc.

När det gäller materialbiten, som vi alla ser är hög, så kan man fråga sig hur sponsoravtalen ser ut med i detta fall Reebok. Söker man nya samarbetspartners med bättre villkor, hur långa är dom kontrakten skrivna?
Kan bara instämma med övriga, bra jobbat, väldigt intressant! :) Angående istider och vad denne kommunanställde påstod till dig Kristian håller jag absolut inte med om. Detta baserat på mina egna upplevelser som ungdomsspelare i Skövde IK. Redan när vi var 11-12 år gamla åkte vi på det sena passet 21:30 - 22:20 flera gånger i månaden, givetvis inte bara just vår åldersgrupp utan många unga spelare i åldern 11 - 15 år. Då ska nämnas att man gick av isen 22:20, för att sedan duscha, byta om och kanske vara hemma en timme senare om man bodde långt ifrån. Väldigt sent, för folk i den åldern, kunde det alltså bli. Hur det är ställt med U15/U16 samt juniorerna kan jag inte riktigt svara på, men överlag var det sen träning/ar ett par gånger i veckan som gällde. Kan hålla med den kommunanställde om att konståkningen och A-lag har det bra. Konståkningen hade i alla fall då de tidiga passen fram till sen eftermiddag, varpå A-laget tog över (typ kl 18-19), därefter fick övriga lag samsas på resterande tider, så det var inte konstigt att det blev sent ibland. Så jag håller med Hasse om att en ny isyta är akut för att vi kunna konkurrera ordentligt med andra klubbar. Givetvis är det inte bara detta som bidrar till en positiv ungdomssida, men nog är det en stor del av kakan allt.

Ska bli spännande och se vad det är för namn de jobbar på för övrigt, låter ju onekligen positivt att spelare visat intresse för att bära den röda dressen nästa säsong! :)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:
Kristian Eriksson wrote:Bara att instämma, bra intervju med kaffehämtare Ljunggren. Göran, MERA SÅDANT!! Ge oss intervjuer :)
Det här med resebidrag som Hasse tar upp är nog något som mer eller mindre måste till för att föreningar i division 1 hockeyn inte helt ska dyka under.

När det gäller en ny fullstor isyta så pratade jag med en kommunanställd som inte alls var inne på samma spår som Ljunggren, han menade på att det fanns tillräckligt med bra istider för både A-lag, juniorlag, u-lag och konståkning. I alla fall för säsongen 13/14. Jag ska hålla ett öga när träningstider kommer upp på hemsidan och skaffa mig en egen uppfattning om det genom mina ögon ser okej ut, när det gäller oregelbundna tider etc. etc.

När det gäller materialbiten, som vi alla ser är hög, så kan man fråga sig hur sponsoravtalen ser ut med i detta fall Reebok. Söker man nya samarbetspartners med bättre villkor, hur långa är dom kontrakten skrivna?
Kan bara instämma med övriga, bra jobbat, väldigt intressant! :) Angående istider och vad denne kommunanställde påstod till dig Kristian håller jag absolut inte med om. Detta baserat på mina egna upplevelser som ungdomsspelare i Skövde IK. Redan när vi var 11-12 år gamla åkte vi på det sena passet 21:30 - 22:20 flera gånger i månaden, givetvis inte bara just vår åldersgrupp utan många unga spelare i åldern 11 - 15 år. Då ska nämnas att man gick av isen 22:20, för att sedan duscha, byta om och kanske vara hemma en timme senare om man bodde långt ifrån. Väldigt sent, för folk i den åldern, kunde det alltså bli. Hur det är ställt med U15/U16 samt juniorerna kan jag inte riktigt svara på, men överlag var det sen träning/ar ett par gånger i veckan som gällde. Kan hålla med den kommunanställde om att konståkningen och A-lag har det bra. Konståkningen hade i alla fall då de tidiga passen fram till sen eftermiddag, varpå A-laget tog över (typ kl 18-19), därefter fick övriga lag samsas på resterande tider, så det var inte konstigt att det blev sent ibland. Så jag håller med Hasse om att en ny isyta är akut för att vi kunna konkurrera ordentligt med andra klubbar. Givetvis är det inte bara detta som bidrar till en positiv ungdomssida, men nog är det en stor del av kakan allt.

Ska bli spännande och se vad det är för namn de jobbar på för övrigt, låter ju onekligen positivt att spelare visat intresse för att bära den röda dressen nästa säsong! :)
Ser likadant ut nu, har en bror som är 15 och har inte exakta tider men flera gånger i månaden är det riktigt sent, jag menar 21.30-22.20 (eller vad det nu var han hade) när man är 11-16 år är inte okej.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Här är Årets jobbfloskler 2014

Post by Anders Åstebro »

Här är Årets jobbfloskler 2014

1. Vi måste gasa och bromsa samtidigt.
2. Vi har högt i tak.
3. Det gäller att se möjligheterna, inte hindren.
4. Levande dokument.
5. Kraftsamla utifrån en helhetssyn.
6. Genomlysning av verksamheten.
7. Transparens.
8. Vi är en flexibel arbetsplats.
Källa: Tidningen Visions läsaromröstning.

Känns det igen?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Kanonintervju som Martin "Hulken" Gustavsson fått till på hemsidan :D

Jag tycker det var massor av klara och raka besked där. Det råder knappast någon tvekan om att Göran ser ekonomin som überviktig och också vad viktig han anser ungdomsverksamheten är. De två saker som folk satt frågetecken för efter årsmötet i onsdags. Mycket bra med tydliga besked kring dessa frågor!
Tycker man får en positiv känsla att bygga vidare på efter att Göran Strid redogjort för en del av sitt tänk på hemsidan :D

Och vackert väder har det varit hela helgen dessutom 8-)
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Kanonintervju som Martin "Hulken" Gustavsson fått till på hemsidan :D

Jag tycker det var massor av klara och raka besked där. Det råder knappast någon tvekan om att Göran ser ekonomin som überviktig och också vad viktig han anser ungdomsverksamheten är. De två saker som folk satt frågetecken för efter årsmötet i onsdags. Mycket bra med tydliga besked kring dessa frågor!
Tycker man får en positiv känsla att bygga vidare på efter att Göran Strid redogjort för en del av sitt tänk på hemsidan :D

Och vackert väder har det varit hela helgen dessutom 8-)
Klockrent och alla frågetecknen har rätats ut till utropstecken av Göran Strid! :roll: :|
Och ditt konstaterande av vädrets förhållande till dagen var nog det mest rakaste besked jag skådat i manna minne. ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Kul med intervjuerna med hemvändarna :)
P-R har bytt dialekt ;)
Bra jobbat av gubbarna med mikrofon. Det behövs alltid nytt blod :)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:Kul med intervjuerna med hemvändarna :)
P-R har bytt dialekt ;)
Bra jobbat av gubbarna med mikrofon. Det behövs alltid nytt blod :)
Riktigt bra inslag. Härligt jobb av grabbarna på Siken TV.
Underbart med lite go Norrländska på PR :D
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Skövde IK WebbTV... YEA!! Mkt bra jobbat alla inblandade! Snygg grafik, upplägget snyggt (i det som visats) och bra intervjuare för att ha "tagits direkt från gatan" så att säga. Fortsätt i den här stilen!!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Jani Eriksson »

De var något nytt och härlig.. fortsätt med de :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Kristian Eriksson wrote:Skövde IK WebbTV... YEA!! Mkt bra jobbat alla inblandade! Snygg grafik, upplägget snyggt (i det som visats) och bra intervjuare för att ha "tagits direkt från gatan" så att säga. Fortsätt i den här stilen!!
När bra saker förtjänar beröm, så måste man reagera. Alltså, utmärkt! Man noterar att det varit förberedelser och det ger alltid ett bättre intryck än motsatsen. Från ett förberett manus är det alltid lättare att sedan improvisera och det visade sig här! Gör som Kristian tycker. Fortsätt och därmed försök motsvara de höga förväntningar jag vet att många har på föreningens Webb-TV! Ungefär som förväntningarna på A-laget...
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

Tack för all positiv feedback, kul att det uppskattas! :)
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Edman »

Va kul med så bra intervjuer :) jättekul och jättebra får man önska något så en lugnare bakgrundsmiljö men jättebra jobbat och det höjer hockey tempen några grader längtar redan efter nedsläpp då Skaraborgs största , bästa och mest publika förening tar isen i besittning finns bara ett lag i Skaraborg och det är Skövde IK
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Björn Fröberg »

Kul att det uppskattas. Vi har sagt att vi ska försöka göra fler reportage under säsongen men det är ju som alltid beroende på hur mycket tid som blir över och viktigast är ändå att live-sändningar och highlights fungerar bra. Angående den bullriga bakgrundsmiljön så fick vi tyvärr ändra plats från billingehov till O'learys i sista stund så det var inte mycket att välja på.

Om någon har kul idéer till reportage eller vad som helst vi kan hitta på med kameran så dra ett mail till: sikwebbtv@gmail.com
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Post Reply