""– Vi får ju ta en match i taget, och vi har mycket mer att hämta ur vårat lag. Både spelmässigt, i tekningssituationer, närkamper och så här. Vi måste få igång fler spelare i det offensiva spelet, annars tycker jag vi har bra tålamod, det tycker jag vi har i matchen, sa Kempe och fortsatte:
– Men de har lite för mycket puck för att vi ska orka komma upp på dem från andra perioden och framåt.""
Jag håller med Kempe fullständigt här i hans analys av matchen....
Första var jämn och intensiv, men inte den där skärpan i puckbehandlingen stundtals från båda lagen.
Det var ett sådant misstag av Vimmerby som gjorde att SIK fick chansen att göra 1-0,
Men där gjordes dock inget misstag..
Vimmerby hade likartade chanser pga samma misstag från SIK, men där Marmeladen gjorde ett par makalösa räddningar.
I period två och tre som var så var det en markant skillnad mellan lagen då SIK inte kunde lösa uppgiften i egen zon, men verkade inte riktigt ha orken i anfallszon heller och då tänker jag på att "jaga dumpade puckar" från somliga spelare.
Ett mål kom till på just det sättet från Vimmerbys anfallszon att man inte åkte skridskor ordentligt när man väl dumpat ner den djupt och det blev en spelvändning.
Tekningar och närkamper förlorade man allt för mycket under hela matchen och då är det svårt att få kontroll på trissan om sådana förloras..
Svårt läge nu givetvis, men inte någon omöjlighet.
Vinst på lördag så blir det nerv i den avgörande matchen.