Allettan 2016/17

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:Det var et ttag sedan mm´s skriverier, men jag håller med honom i princip.

Jag håller med honom i sak.....
(Vad det nu innebär.....tolkningsfråga ;) )

Oxarna finns där vid derbyn, och när det de tycker att et strular för SIK
Rebellerna finns där när.......
(Tolknings fråga......)

När det gäller Rebellerna i sak så kan man ju fundera på vad skillnaden mellan dem och VLH Lakers är egentligen från start?!?

Båda supporterklubbarna startade som ett kompisgäng!
Sedan vart det någon/några som tog tag i saken!
Men där efter.....
Så vart det en del utbyten mellan supporterklubbarna för att en enen eventuellt skulle kunna ta till sig saker från den andre....

Man försökte, men det gick inte som det var tänkt......

Vad är problemet?
Förhävandet av vad supporterklubbens handlande????
Eller är det klubbens förmåga???

Kan det vara en kombination av det hela?

Ja, onekligen så är det nog så.......
Vad det nu ni tror jag syftar på... ;)
Jag undrar onekligen vad du syftar på?
Det som jag kommer att tänka på är ”banderollen” men samtidigt är det svårt, åtminstone från Rebellernas sida, att förstå hur det skulle kunna påverka.
Jag är onekligen nyfiken på vad du syftar på Xoog?
?
Du kan ju inte bara kasta ur dig en sådan antydan och sedan skita i fortsättningen!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:Jämnlikt är det väl inte? Orkar inte kolla upp det nu men var det inte typ 17 första halvan och 23 andra halvan? Sen pratar jag framförallt spelmässigt, och min åsikt är helt klart att det såg bra mycket bättre ut i slutet än i början.
Jag håller med dig,laget visar upp en högre topp men har kvar dalarna.
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:Det var et ttag sedan mm´s skriverier, men jag håller med honom i princip.

Jag håller med honom i sak.....
(Vad det nu innebär.....tolkningsfråga ;) )

Oxarna finns där vid derbyn, och när det de tycker att et strular för SIK
Rebellerna finns där när.......
(Tolknings fråga......)

När det gäller Rebellerna i sak så kan man ju fundera på vad skillnaden mellan dem och VLH Lakers är egentligen från start?!?

Båda supporterklubbarna startade som ett kompisgäng!
Sedan vart det någon/några som tog tag i saken!
Men där efter.....
Så vart det en del utbyten mellan supporterklubbarna för att en enen eventuellt skulle kunna ta till sig saker från den andre....

Man försökte, men det gick inte som det var tänkt......

Vad är problemet?
Förhävandet av vad supporterklubbens handlande????
Eller är det klubbens förmåga???

Kan det vara en kombination av det hela?

Ja, onekligen så är det nog så.......
Vad det nu ni tror jag syftar på... ;)
Jag undrar onekligen vad du syftar på?
Det som jag kommer att tänka på är ”banderollen” men samtidigt är det svårt, åtminstone från Rebellernas sida, att förstå hur det skulle kunna påverka.
Jag är onekligen nyfiken på vad du syftar på Xoog?
?
Du kan ju inte bara kasta ur dig en sådan antydan och sedan skita i fortsättningen!
Väl rutet Perka!
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Först, någon förvånad över Åstebros senaste inlägg riktat mot:
- Rebellerna i allmänhet?
- Rebellerrnas styrelse?
- Perka?
- Skövde IK?
- Mig?
- Kommunen?
- Kansliet?
- SLA?
- Skövde Nyheter?
- Skövdes IK:s styrelse?
- Något annat?

Nej, ingen är förvånad. Det där med självinsikt alltså...

Svaret kommer sannolikt vara enfaldigt, larvigt, ogrundat och oförskämt. Brukar vara så och som vanligt dygnsrelaterat.

Därefter lite mer ämnesrelaterat. Skövde tippas dyngsist av alla experter och det med tvärsäkerhet. Intressant i sig. Södralagen tycks vara överjävliga vad gäller styrka, så vi andra måste väl acceptera det. De enda lagen som kan gläfsa emot, verkar vara bois och Borlänge. Kul för bois och Borlänge.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:
Därefter lite mer ämnesrelaterat. Skövde tippas dyngsist av alla experter och det med tvärsäkerhet. Intressant i sig. Södralagen tycks vara överjävliga vad gäller styrka, så vi andra måste väl acceptera det. De enda lagen som kan gläfsa emot, verkar vara bois och Borlänge. Kul för bois och Borlänge.
Skönt att Skövde slipper vara favoriter i serien. Då kanske man kan smyga sig in bland dom åtta som går till play-off. Klart att lagen från södra serien får hållas som favoriter ihop med Borlänge och Mariestad. Men om dom klarar av pressen får vi se. Må bästa lag vinna.
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Jag tippar på följande utgång av allettan södra:

1. Borlänge
2.Kristianstad
3.Troja
4.Lindlöven
5.Mariestad
6.Skövde Jodå vi går till PO ;)
7.Krif
8.Vimmerby
------------------------------------------------
9.Kumla
10.Nybro
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Såg att Boisaren Henrik Andersson har tippat SIK som klart sist i Allettan. Detta är föga förvånande när det gäller Henrik som ju för det mesta är känd för att inte ha något till övers för SIK. Jag hoppas att han till slut tar plats som den sämste tipparen.
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Ingvar Persson wrote: Såg att Boisaren Henrik Andersson har tippat SIK som klart sist i Allettan. Detta är föga förvånande när det gäller Henrik som ju för det mesta är känd för att inte ha något till övers för SIK. Jag hoppas att han till slut tar plats som den sämste tipparen.
Man kan bara ta sej för pannan och garva!! Expertanalys?!?! :D :D :shock:
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Tobias Thurén wrote:
Ingvar Persson wrote: Såg att Boisaren Henrik Andersson har tippat SIK som klart sist i Allettan. Detta är föga förvånande när det gäller Henrik som ju för det mesta är känd för att inte ha något till övers för SIK. Jag hoppas att han till slut tar plats som den sämste tipparen.
Såväl Mikael Mjörnberg som Henrik Skoglund tippade också Skövde sist och det är väl dom som är det närmaste experter vi kommer i hockeyettan.
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Såväl Mikael Mjörnberg som Henrik Skoglund tippade också Skövde sist och det är väl dom som är det närmaste experter vi kommer i hockeyettan.
Visst tror inte siken hamnar topp tre, men att bois i topp fem?! Tio poäng mot Kumla,SIK,Borlänge och Lindlöven!!
Du vill ju alltid betta om korv? Jag bjuder på korv med dricka om bois hamnar topp fem, du bjuder om SIK kommer topp fem?
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Att just Henrik A (ordförande i Oxarna) tippar Skövde IK sist är väl ingen överraskning i och för sig. Minns att han tippade Skövde som sjua eller något sådant i grundserien och hade inget till övers då heller. Jag tror nog att om Skövde vunnit grundserien och bois kommit femma, så hade Henrik tippat bois i topp och Skövde i botten. Ungefär så. Jag har aldrig läst Henrik skriva ett enda gott ord om Skövde IK utom därtill nödd och tvungen någon enstaka gång, när inte ens han kunde komma undan. Respekt för det, för då är man åtminstone konsekvent i sitt tyckande om Skövde IK:s A-lag inklusive förening (och dess förre ordförande, vilket är noterat ett antal gånger).

Btw, med tanke på den rent kliniska avrättningen av Nybro som ett riktigt uselt lag på Oxarnas hemsida, så framstår tipset av Skövde IK:s jumboplats i all sin lyster och klarhet.
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Tobias Thurén wrote:
Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Visst tror inte siken hamnar topp tre, men att bois i topp fem?! Tio poäng mot Kumla,SIK,Borlänge och Lindlöven!!
Du vill ju alltid betta om korv? Jag bjuder på korv med dricka om bois hamnar topp fem, du bjuder om SIK kommer topp fem?
Taget!
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Taget!
Kul!! Fast inte lycka till ;)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Om båda hamnar topp fem då? :lol:
/Perka
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:
Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote:
Att just Henrik A (ordförande i Oxarna) tippar Skövde IK sist är väl ingen överraskning i och för sig. Minns att han tippade Skövde som sjua eller något sådant i grundserien och hade inget till övers då heller. Jag tror nog att om Skövde vunnit grundserien och bois kommit femma, så hade Henrik tippat bois i topp och Skövde i botten. Ungefär så. Jag har aldrig läst Henrik skriva ett enda gott ord om Skövde IK utom därtill nödd och tvungen någon enstaka gång, när inte ens han kunde komma undan. Respekt för det, för då är man åtminstone konsekvent i sitt tyckande om Skövde IK:s A-lag inklusive förening (och dess förre ordförande, vilket är noterat ett antal gånger).

Btw, med tanke på den rent kliniska avrättningen av Nybro som ett riktigt uselt lag på Oxarnas hemsida, så framstår tipset av Skövde IK:s jumboplats i all sin lyster och klarhet.
Hoppas och tro är som vi vet olika saker, förutom för Henrik.A.
Post Reply