Göran Strid wrote:Ärligt talat så jag allergisk mot denna typ av substanslösa tyckanden från en person, som helt saknar bakgrundskunskap om hela processen fram till beslut om ishallen.Anders Åstebro wrote: Ärligt talat så är jag allergisk mot sådana här kommunala uppköp.
Dessa 790Kkr skulle kunna användas till så mycket bättre än att köpa upp en träbarack som inte är värt mer än skrotvärdet typ, eller i detta fallet som bränsle för energiverket om ens det.
Det har varit många möten under främst de senaste två åren mellan kommunen och föreningen där varenda tänkbar faktor kring bygget har ventilerats ytterligt noggrant. Det kan jag påstå, eftrsom jag själv deltagit på ett flertal möten samt följt hela processen i övrigt på nära håll. En helt fristående värderingsman har värderat byggnaden avseende reparationsbehov, VVS, struktur med mera och kommit fram till en nivå för nödvändig inlösen, eftersom hallen skall ligga på den platsen och att det är föreningens egendom. Den nivån låg högre än vad kommunen löser in kanslibygganden för.
Det är uppenbart att all den samlade kompetens som kommunen, föreningen och fristående värderingsinstitut har, inte delar din uppfattning.
Bland annat dina citerade rader är inte bara oförskämda mot dem som gjort jobbet för att vi äntligen skall få en ishall och att föreningen får rimlig och självklar ersättning för sin egendom. De är löjeväckande, i grunden felaktiga och dessutom självmarkerande.
Göran du som är insatt, Fanns det planer på att Skövde IK skulle bygga en ny klubbstuga på Lillegården, Längst ner på Lillegården, nedanför IFK Skövdes klubbstuga, Eller har jag helt enkelt fattat fel...