Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Micael Larsson wrote:Okej Gunwaldh, den artikeln har jag missat. Inte många som har en åsikt längre om SIK. Ha det gött alla!
Jo men så är det sagt och så blir det väl med en tränare utifrån som även har hand om hockeygym och därmed kan vara heltidsanställd. Personligen skulle jag uppskatta en värvning inifrån i Fredrik Ljunggren. Jag intervjuade honom till inför under tre år och den Fredrik jag lärde känna var både kompetent i sin tränarroll och väldigt socialt kompetent.
Vågar han satsa fullt ut på detta uppdrag och lämna Skövdebostäder så ser inte jag någon anledning att gå över ån efter vatten.
Nej nej nej, då är vi där i samma gamla hjulspår igen. In med en ny tränare som inte är påverkad av någonting som har varit i klubben innan, jag säger inte att jag tycker att folk varit värdelösa eller så.
Men jag tycker att potentialen är högre än resultaten och har så varit i princip sen vi åkte ur Allsvenskan
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Micael Larsson wrote:Okej Gunwaldh, den artikeln har jag missat. Inte många som har en åsikt längre om SIK. Ha det gött alla!
Jo men så är det sagt och så blir det väl med en tränare utifrån som även har hand om hockeygym och därmed kan vara heltidsanställd. Personligen skulle jag uppskatta en värvning inifrån i Fredrik Ljunggren. Jag intervjuade honom till inför under tre år och den Fredrik jag lärde känna var både kompetent i sin tränarroll och väldigt socialt kompetent.
Vågar han satsa fullt ut på detta uppdrag och lämna Skövdebostäder så ser inte jag någon anledning att gå över ån efter vatten.
Nej nej nej, då är vi där i samma gamla hjulspår igen. In med en ny tränare som inte är påverkad av någonting som har varit i klubben innan, jag säger inte att jag tycker att folk varit värdelösa eller så.
Men jag tycker att potentialen är högre än resultaten och har så varit i princip sen vi åkte ur Allsvenskan

Håller med dig Marcus ingen gammal skåpmat utan något nytt och fräscht som aldrig har haft med SIK att göra förut och det jag hört är att man är ute efter någon ungdomstränare utifrån men vet inte vart eller vem så det återstår att se ?!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Jani Eriksson »

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Lars Trygg i sportgruppen kan man väl inte göra annat än gilla! :D
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by peter johansson »

Mycket bra tycker jag och det låter intressant att dom pratar nytänk :D :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Såhär skrev Fornsjö på Facebook nyss!

Vi närmar oss. Snart besked om Huvudtränaruppdraget i Skövde IK. "Smileys" #SkövdeIK #Lokalvärldsklass fortsätter...
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:Såhär skrev Fornsjö på Facebook nyss!

Vi närmar oss. Snart besked om Huvudtränaruppdraget i Skövde IK. "Smileys" #SkövdeIK #Lokalvärldsklass fortsätter...
Ha ha ha ja jäklar den var kul.....
Silly season is just another season!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Krister Holm »

Mikael Kvarnström?!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote:Mikael Kvarnström?!
Om det nu blir han:
Vad jag minns så var han väldigt omtyckt av både spelare och annat folk som hade med honom att göra, dock så är det kanske återigen inte den "omstarten" man önskat då han varit här innan. Dock så är det ju såpass länge sedan han var här att han förmodligen ändå inte har koll på några "gamla hjulspår" att hamna i.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:Såhär skrev Fornsjö på Facebook nyss!

Vi närmar oss. Snart besked om Huvudtränaruppdraget i Skövde IK. "Smileys" #SkövdeIK #Lokalvärldsklass fortsätter...
Jag tyckte nog att det var smart att flagga för en tränare i lördags. Det är ju helt rätt att hajpa.
Nu är det onsdag och det som skulle vara ett snart besked i lördags börjar istället bli ett frågetecken.
Var det inte så närma som vår ordförande trodde?
Har personen det gällde dragit sig ur?

I vilket fall, snart i ett sillyperspektiv är bara någon dag kan jag tycka. Nu vill vi se lite av elden bakom ryket?
/Perka
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Micael Larsson »

Krister Holm wrote:Mikael Kvarnström?!
Har jag också hört rykten om där Anders Lundström blir assisterande och Lars Trygg sportchef.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:Såhär skrev Fornsjö på Facebook nyss!

Vi närmar oss. Snart besked om Huvudtränaruppdraget i Skövde IK. "Smileys" #SkövdeIK #Lokalvärldsklass fortsätter...
Jag tyckte nog att det var smart att flagga för en tränare i lördags. Det är ju helt rätt att hajpa.
Nu är det onsdag och det som skulle vara ett snart besked i lördags börjar istället bli ett frågetecken.
Var det inte så närma som vår ordförande trodde?
Har personen det gällde dragit sig ur?

I vilket fall, snart i ett sillyperspektiv är bara någon dag kan jag tycka. Nu vill vi se lite av elden bakom ryket?
Om det nu är Kvarnström som skall ta Över så kommer han nog att presenteras när hans säsong i Norge är slut... hans Lillehammer leder mot Sparta Sarpsborg i ena semifinalserien med 3-0, så de kan vara på väg mot Final i Norge, är det inte troligt att de väntar tills säsongen är över
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Oscar Forskmark förlänger med 2 år. :-)
http://skovdeik.se/kaptenen-har-skrivit-pa/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

En artikel i SLA idag där tidningen pratat med Fornsjö.

Om tidsperspektivet för ny tränare säger han, jag skulle tro att det är några dagar kvar innan vi är färdiga.
Jag tänker att Fornsjö nog trots allt var lite för optimistisk och snabb vid tangentbordet förra helgen :lol:

Det är tre namn som de fortfarande jobbar med. Tidningen frågar specifikt om Helmersson men Fornsjö förnekar att de har träffat Helmersson, det är klart att han skulle kunna vara intresant, men det går mycket rykten nu om olika tränare.
Jag tänker att om man är inne på slutförhandlingar med tre personer så börjar man knappast förhandla med en fjärde för då saknar man en plan och en struktur.

Fornsjö påpekar också, Sedan är vi väldigt noga i vår selektering av personen. Han ska passa bra in i vår så kallade omstart.
Är det påpekandet ord och inga visor tror jag det är väldigt många som gillar just de tankegångarna. Personligen tillhör jag den konservativa skaran :oops:

Om sportgruppen som man jobbar på säger Fornsjö, Vi hoppas få klart med den innan helgen. Delar av sportgruppen i alla fall.
Innebär det att ytterligare en person utöver Lars Trygg blir klar i helgen? Som jag tolkar det på underskriften i nyheten om att Forsmark är klar är Lars för tillfället ensam i sportgruppen?

Vad det gäller ny klubbchef förklarar Fornsjö att de jobbar med några namn där men att de inte är lika långt framme i det arbetet som med tränarfrågan.

Det var kul att läsa SLAs frågor och Fornsjös svar :D
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ni kanske får en avdankad handbollstränare....eller från nån helt annan bollsport! :? 8-) :oops:
Silly season is just another season!
Post Reply