Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Jani Eriksson »

Håller med dig Göran..

Tycker också han är väldigt ojämn lite som Erkgärds.. Bra hockeyspelare när dessa spelare vill.. Bara att önska lycka till i framtiden.. :D
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Denna center vore något att ha i Skövde. Johan Skiöld får lämna Västerås. Men tyvärr så är han nog lite för dyr för Skövde.
https://www.eliteprospects.com/player/6483/johan-skiold
http://www.vik.se/artikel/wg8qajgrr-4a8i1/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:Denna center vore något att ha i Skövde. Johan Skiöld får lämna Västerås. Men tyvärr så är han nog lite för dyr för Skövde.
https://www.eliteprospects.com/player/6483/johan-skiold
http://www.vik.se/artikel/wg8qajgrr-4a8i1/
Så är det förmodligen angående slantarna. Det finns föreningar i både allsvenskan och ettan som är beredda att betala för en hygglig center(HA) alternativt toppcenter(HE) För mig är han allsvensk om än inte på toppnivå, men en bra center. Alltså alldeles för dyr för Skövde och skulle kosta hela A-truppen för Trångsund inklusive resor och material...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Anton Blomberg kan vara på väg till Tranås allt enligt denna länk.
http://benjies.blogg.se/2018/may/shl-ru ... ranas.html
Då var det officiellt att Anton är klar för Tranås.
http://www.taif.se/shl-meriterad-forwar ... n-i-laget/
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Jani Eriksson »

Kul.. Men ännu ingen spets..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

KH skriver - insiktsfullt och välskrivet som vanligt - på Oxarnas hemsida om lagen i ettan så här långt in på "Silly Season" och har kommit till Skövde IK. I sin sammanfattning skrivs det:

- "Skövde verkar ha slagit på handbromsen ordentligt vad gäller spelarbudgeten i år. Nya tränaren Johan Hellström får ett väldigt ungt och oprövat manskap att jobba med sedan flera av de största stjärnorna lämnat, och målsättningen för laget bör sättas därefter. Med oprövad målvaktssida, svag backsida och vad som verkar bli en klar nedgradering på forwardssidan så bör målsättningen sänkas rejält och istället för att ha som mål att spela alletta och playoff så är en realistisk målsättning snarare att hänga kvar i ettan".

Även om det är tidigt och en del kan hända på kanske främst forwardssidan, så är KH:s sammanfattning så här långt tämligen invändningsfri.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

Om inte så förstärks ju vårat J-20 lag ganska rejält,jag antar att det är en del i planen!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote:Om inte så förstärks ju vårat J-20 lag ganska rejält,jag antar att det är en del i planen!
Jaha? Om värvningarna som skett är en del av planen att förstärka J-20, så har jag absolut fått lära mig en sak till om detta med "nystart på riktigt" och vad det innebär! Vad månde nästa besked bli?! :?

Säga vad man vill, men denna "nystart" kan bli en riktigt annorlunda följetong framöver, som just nu kan leda till en veritabel krasch, alternativt succé. Detta om inte annat borde öka intresset för vart Skövde IK som förening är på väg!

"All in" på marknadsföringen med andra ord! Eller?
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by David Johansson »

Urban Stahel wrote:Om inte så förstärks ju vårat J-20 lag ganska rejält,jag antar att det är en del i planen!
Han är född 1998, så knappast troligt att han värvas in för J20...Spontant utifrån så känner jag det att det är ett hån mot era egna juniorer att värva in en back från ett lag som spelar i samma serie som ert eget J20 lag, snacka om att misstro era egna juniorer, dessutom så verkar det som att han inte var ordinarie i Oskarshamns J20 lag ö h t...Strirra er inte blinda på att han kommer från en allsvensk förening, Undrar vilke klass denna J20 serie har? Är det ens troligt att han förstärker ert Juniorlag, i så fall mer en breddvärvning

Nej jag hade lyft upp en egen junior i stället
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:KH skriver - insiktsfullt och välskrivet som vanligt - på Oxarnas hemsida om lagen i ettan så här långt in på "Silly Season" och har kommit till Skövde IK. I sin sammanfattning skrivs det:

- "Skövde verkar ha slagit på handbromsen ordentligt vad gäller spelarbudgeten i år. Nya tränaren Johan Hellström får ett väldigt ungt och oprövat manskap att jobba med sedan flera av de största stjärnorna lämnat, och målsättningen för laget bör sättas därefter. Med oprövad målvaktssida, svag backsida och vad som verkar bli en klar nedgradering på forwardssidan så bör målsättningen sänkas rejält och istället för att ha som mål att spela alletta och playoff så är en realistisk målsättning snarare att hänga kvar i ettan".

Även om det är tidigt och en del kan hända på kanske främst forwardssidan, så är KH:s sammanfattning så här långt tämligen invändningsfri.
Går knappast att ha några invändningar mot det Krister skriver om Skövdes silly season. Man måste få in några rejäla förstärkningar om ska ha en chans att ta en plats i allettan.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Om inte så förstärks ju vårat J-20 lag ganska rejält,jag antar att det är en del i planen!
Han är född 1998, så knappast troligt att han värvas in för J20...Spontant utifrån så känner jag det att det är ett hån mot era egna juniorer att värva in en back från ett lag som spelar i samma serie som ert eget J20 lag, snacka om att misstro era egna juniorer, dessutom så verkar det som att han inte var ordinarie i Oskarshamns J20 lag ö h t...Strirra er inte blinda på att han kommer från en allsvensk förening, Undrar vilke klass denna J20 serie har? Är det ens troligt att han förstärker ert Juniorlag, i så fall mer en breddvärvning

Nej jag hade lyft upp en egen junior i stället
Det finns dispens för 5 överåriga om jag har förstått det rätt
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Urban Stahel wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Om inte så förstärks ju vårat J-20 lag ganska rejält,jag antar att det är en del i planen!
Han är född 1998, så knappast troligt att han värvas in för J20...Spontant utifrån så känner jag det att det är ett hån mot era egna juniorer att värva in en back från ett lag som spelar i samma serie som ert eget J20 lag, snacka om att misstro era egna juniorer, dessutom så verkar det som att han inte var ordinarie i Oskarshamns J20 lag ö h t...Strirra er inte blinda på att han kommer från en allsvensk förening, Undrar vilke klass denna J20 serie har? Är det ens troligt att han förstärker ert Juniorlag, i så fall mer en breddvärvning

Nej jag hade lyft upp en egen junior i stället
Det finns dispens för 5 överåriga om jag har förstått det rätt
Man får dock inte spela med överåriga i kvalet sen.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde är på jakt efter 2 - 3 forwards. Jesper Selin lämnar Skövde. Allt enligt SLA.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Krister Holm »

Gunwaldh Johansson wrote:Skövde är på jakt efter 2 - 3 forwards. Jesper Selin lämnar Skövde. Allt enligt SLA.
Inga reaktioner på dagens artikel i SLA? Man nöjer sig med andra ord med den backuppsättning som finns nu och man släpper Sellin. Är man attraktiv nog på marknaden när man får ett så förhållandevis svagt lag att man kan locka till sig toppklass på forwardssidan även om pengarna finns? Hade jag varit SIKare så hade jag velat ha besked om varför man (icke)satsar som man gjort. Antagligen beror det väl på att man ska spara pengar, men då skulle jag ha velat ha besked om det, inte vara tvungen att gissa mig till det. Och skriver det igen: Har jag lite pengar så skulle jag satsa dom på spetsspelare, inte breddspelare, och jag skulle göra det tidigt och inte nu i slutet då det är så tydligt att det blir ett svagt lag. Inga som har några tankar?
Post Reply