Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote:En detalj, men ändå inte oväsentlig. Under dagen efter mitt första inlägg har antalet besökare på denna tråd nått allsvenska nivåer från 2005/06. Det säger en del om det intresse som finns. I den meningen har den gode Alexander F lyckats riktigt bra med att hålla oss alla på halster inför onsdag. Snyggt jobbat!
Hur kan jag veta det med antalet besökare från den tiden och just nu? Jo, jag har ett minne som är fenomenalt, när det gäller sport i allmänhet och hockey i synnerhet och Skövde IK i "extrasynnerhet". I övrigt är mitt minne uselt.
Vilken tur att det då finns Facebook som kan hjälpa dig
att hålla reda sådana där ”triviala” datum som födelsedagar
och bröllopsdagar då Göran. ;)

FB har hjälpt mig en hel del inom det området, och är det något
som ändå glömd bort så lär man blinpåmind om det från annat håll. :roll:

När det gäller SIK somrar jag personligen saken med ro när det
gäller framtiden.
Och närmste gäller dåtiden förlitar jag mig på MD’s eminenta ”databank”
som han har lagt upp.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6067
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Ett nytt rykte om ny tränare är Johan Hellström tränare för Oskarshamns J20 lag. Allt enligt Mikael Mjörnberg.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... ckeyettan/
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Stefan Larsson »

Vad tror ni om Pontus Sjögren som målvakt i SIK
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Stefan Larsson wrote:Vad tror ni om Pontus Sjögren som målvakt i SIK
Tänkte också tanken när jag såg att han inte skulle bli kvar i Hästen. Och det vore ju givetvis en väldigt bra målvakt för oss, dock så borde han givetvis vara väldigt svår att få ner till 1an då han har vädligt bra siffror även i allsvenskan.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote:
Stefan Larsson wrote:Vad tror ni om Pontus Sjögren som målvakt i SIK
Tänkte också tanken när jag såg att han inte skulle bli kvar i Hästen. Och det vore ju givetvis en väldigt bra målvakt för oss, dock så borde han givetvis vara väldigt svår att få ner till 1an då han har vädligt bra siffror även i allsvenskan.
Brödraskap i samma lag? Väldigt svårt att tro på det. Men visst, man har ju blivit blåst på det mesta vad gäller hockeyvärvningar. För övrigt har hemlighetsmakeriet ibland gått till överdrift. Jag minns mycket väl hur jag som ansvarig blev uppringd av både tränare, sportchef och andra, där man frågade mig rakt ut om jag var läckan för att Putte Puck hade skrivit på och att det inte skulle offentliggöras förrän om två timmar. Att bedyra min sanna oskuld möttes ibland med misstro, vilket ledde till att jag flera gånger som ansvarig inte fick veta vilka värvningar som gjorts. Konstigt nog i sig kan man tycka så här i efterhand. Och om jag fick veta så var det med skarpa försäkringar att jag inte fick yppa ett ord, precis som jag inte skulle fatta det. Här har nuvarande ordförande uppenbarligen tagit befälet på ett annat sätt än jag gjorde och styr nu uppenbarligen både informationen och rekryteringen och vet exakt vad som sker med truppen och dess ledning.

Ack ja, och i morgon blir vi alla kanske blåsta på tränarnamnet? Spännande hursomhelst.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5325
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Ett nytt rykte om ny tränare är Johan Hellström tränare för Oskarshamns J20 lag. Allt enligt Mikael Mjörnberg.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... ckeyettan/
http://www.ikoskarshamn.se/artikel/bn44ajfjm-2egc1/
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6067
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Ett nytt rykte om ny tränare är Johan Hellström tränare för Oskarshamns J20 lag. Allt enligt Mikael Mjörnberg.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... ckeyettan/
http://www.ikoskarshamn.se/artikel/bn44ajfjm-2egc1/
Då kanske det blir denna kille som tar över. Vi får se i morgon.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6133
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Simon Henriksson »

Simon Henriksson wrote:Fornsjö dementerar alltså de rykten som boisarna späde på. Ingen Kvarnström, jag lägger en peng på Johan Hellström.
Nu skriver även MrMadhawk på twitter att Hellström är klar för Skövde.
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Claes-Göran Berg »

Simon Henriksson wrote:
Simon Henriksson wrote:Fornsjö dementerar alltså de rykten som boisarna späde på. Ingen Kvarnström, jag lägger en peng på Johan Hellström.
Nu skriver även MrMadhawk på twitter att Hellström är klar för Skövde.
Ingen skräll ifall det är Hellas
Ryktet har ju figurerat lite ofta bland ledare
Han ska ju presenteras imorgon om det inte dyker upp nog oförutsedd stjärna...
Efter att en presenterad tränare kommer det väl ut lite spelarnamn som följer med på resan....

Hur som helst blir det en dag med nyfikenhet
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6067
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Simon Henriksson wrote:
Simon Henriksson wrote:Fornsjö dementerar alltså de rykten som boisarna späde på. Ingen Kvarnström, jag lägger en peng på Johan Hellström.
Nu skriver även MrMadhawk på twitter att Hellström är klar för Skövde.
https://twitter.com/MrMadhawk/status/981248472694317056
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Stefan Larsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Simon Henriksson wrote:
Simon Henriksson wrote:Fornsjö dementerar alltså de rykten som boisarna späde på. Ingen Kvarnström, jag lägger en peng på Johan Hellström.
Nu skriver även MrMadhawk på twitter att Hellström är klar för Skövde.
https://twitter.com/MrMadhawk/status/981248472694317056
Skönt inlägg Jens skrev på Hellström twitter
Men där var ju jag klar... :D :D 8-)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Kristian Eriksson »

De blev Hellström
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Ett spännande namn onekligen, men nog oväntat trots allt. Lycka till med alla utmaningar - de är många - i din nya förening Johan!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Simon Henriksson »

Proffsigt med presskonferens, det är alltid roligare att lyssna och se än att läsa en text, bra. Forsmark fick tyvärr inte vara så delaktig med ett ynka svar. Men bra och relevanta frågor från press och supportrar. Sen en liten petitess, jag tycker att man som ordförande åtminstone skakar i hand med sin nya tränare vid ett välkomnande. Fornsjö kändes lite obekväm och inte så mediavan, lite kortfattade svar ifrån honom.

Jag tror Hellström kan bli bra, så som han beskrev sig själv och även Fornsjö så känns det som att Hellström kan väva ihop en grupp och få en bra lagsammanhållning, vilket såklart är ack så viktigt. Hellström sa dock att han var ganska lugn som tränare, jag hoppas dock att han innehar auktoritet och pondus i båset, det är viktigt att ryta ifrån för att väcka enskilda spelare eller laget.

Välkommen till Skövde!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5325
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Det känns spännande med Johan, en ung och hungrig kille med ett modernt hockeytänk som skrivit på för 2+1 år. Bra jobbat :)

Tycker det är vansinnigt roligt att även supportrar bjöds in till presskonferensen också. Ett konkret exempel på nytänk. Bra jobbat :)
/Perka
Post Reply