Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det kändes som att Rickard och Emil sade tack och hej till CJ i poden?
Ja vad sa dom? Uttalande på Instagram eller? Jag följer inte honom där.
Instagram is the skit
Facebook is the shit ;)
Ja alltså, det baserade vi enbart på ett instagram-inlägg från Sjögren, där han skrev något i stil med att vi får se var främmande uppdrag bär vägen. Jag hoppas verkligen vi har tolkat det fel, men det känns inte så.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det kändes som att Rickard och Emil sade tack och hej till CJ i poden?
Ja vad sa dom? Uttalande på Instagram eller? Jag följer inte honom där.
Instagram is the skit
Facebook is the shit ;)
Ja alltså, det baserade vi enbart på ett instagram-inlägg från Sjögren, där han skrev något i stil med att vi får se var främmande uppdrag bär vägen. Jag hoppas verkligen vi har tolkat det fel, men det känns inte så.
Ja det låter ju onekligen som att han har något annat än SIK i tankarna. Hoppas att det inte är så för det kan ju vara ett lyft att spela i SIK utan svärfars vakande blick. Samtidigt är det ju så i ärlighetens namn att den killen är ämnad för lite större uppdrag än ettan eller åtminstone ett hårdsatsande lag.
Den som lever får se. Tack för svar Rickard.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Anders Åstebro »

C-J...
Skall bli intressant att se vart det bär hän om han
lämnar SIK.
Tror att C-J behöver en omgivning som är bättre än den
som SIK kunde ställa upp med för att han skall komma
till sin rätt.

Om det nu inte är på så vis att han redan levererat sitt
bästa som aktiv spelare.

Tycker inte att han levererade det som var förväntat av
honom efter sin återkomst till SIK från Pantern.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:C-J...
Skall bli intressant att se vart det bär hän om han
lämnar SIK.
Tror att C-J behöver en omgivning som är bättre än den
som SIK kunde ställa upp med för att han skall komma
till sin rätt.

Om det nu inte är på så vis att han redan levererat sitt
bästa som aktiv spelare.

Tycker inte att han levererade det som var förväntat av
honom efter sin återkomst till SIK från Pantern.
Det tycker jag att han gjorde, MEN han (liksom de flesta andra) behöver en bra center bredvid sig

Jag är väldigt bekymrad över SIKs laguppbuggnad hittils, jag saknar toppspelare (framför allt centrar) är målet med nästa säsong att värva billigt och återhämta ekonomin?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote:
Anders Åstebro wrote:C-J...
Skall bli intressant att se vart det bär hän om han
lämnar SIK.
Tror att C-J behöver en omgivning som är bättre än den
som SIK kunde ställa upp med för att han skall komma
till sin rätt.

Om det nu inte är på så vis att han redan levererat sitt
bästa som aktiv spelare.

Tycker inte att han levererade det som var förväntat av
honom efter sin återkomst till SIK från Pantern.
Det tycker jag att han gjorde, MEN han (liksom de flesta andra) behöver en bra center bredvid sig

Jag är väldigt bekymrad över SIKs laguppbuggnad hittils, jag saknar toppspelare (framför allt centrar) är målet med nästa säsong att värva billigt och återhämta ekonomin?
Vi får nog tyvärr räkna med ett lite mer orutinerat lag denna säsong.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Rickard Dahl »

Gunwaldh Johansson wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Anders Åstebro wrote:C-J...
Skall bli intressant att se vart det bär hän om han
lämnar SIK.
Tror att C-J behöver en omgivning som är bättre än den
som SIK kunde ställa upp med för att han skall komma
till sin rätt.

Om det nu inte är på så vis att han redan levererat sitt
bästa som aktiv spelare.

Tycker inte att han levererade det som var förväntat av
honom efter sin återkomst till SIK från Pantern.
Det tycker jag att han gjorde, MEN han (liksom de flesta andra) behöver en bra center bredvid sig

Jag är väldigt bekymrad över SIKs laguppbuggnad hittils, jag saknar toppspelare (framför allt centrar) är målet med nästa säsong att värva billigt och återhämta ekonomin?
Vi får nog tyvärr räkna med ett lite mer orutinerat lag denna säsong.
Marcus, jag instämmer i dina tankar om centersidan (återkommer till det nedan). Gällande målvaktssidan är Schoultz ett spännande val tycker jag, men tills dess att andra gubben (PT?!) är på plats är det ju svårt att värdera slagstyrkan gentemot förra säsongen.

Bakåt har man ju satt sig i lite problematik med alla tvåårskontrakt som skrevs förra året. Tufft för den nya ledningen att sätta någon som helst prägel på den lagdelen. Om Lindgren stannar, Niklasson fixar en hel säsong och Ahokas är så bra som jag tror han kan bli ( ;) ) ser den dock spännande ut tycker jag! Blir intressant att följa upp.

Framåt gillar jag tänket med en lokal prägel (även om Dahné och Erlandsson givetvis måste bevisa sig), ett långsiktigt tänk som jag hoppas och tror på. Och även om truppen hittills vittnar om en modest portion så måste ju någon form av spets till ytterligare tänker jag (framför allt i form av en förstacenter). Spetsen, de sista pusselbitarna, brukar ju dock, sin betydelse till trots, vara just de sista in (förutsatt att det är nyförvärv vi pratar om). Om det är så man resonerar kring de sista platserna eller om munnen rättas efter mage återstår ju dock att se, men hur det än blir kommer det definiera vilken riktning säsongen kommer att ta.

I övrigt ska det bli grymt spännande att se vad Hellström kan tänkas ha för inverkan på truppen i allmänhet, och de unga spelarna i synnerhet. :)

#Isitseptemberyet ? ;)
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Simon Henriksson »

"Andra nyförvärvet klart för nästa säsong" skriver Fornsjö.
Menar han alltså att, Oskar Ahokas, Erik Dahné och Jesper Erlandsson inte är nyförvärv då de representerat klubben tidigare?

Välkommen Rasmus!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Simon Henriksson wrote:"Andra nyförvärvet klart för nästa säsong" skriver Fornsjö.
Menar han alltså att, Oskar Ahokas, Erik Dahné och Jesper Erlandsson inte är nyförvärv då de representerat klubben tidigare?

Välkommen Rasmus!
http://skovdeik.se/andra-nyforvarvet-kl ... ta-sasong/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=272205
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Jani Eriksson »

Ingen center ännu.. :(
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Med all respekt för Rasmus och att jag inte sett honom spela. Men jag undrar vad anledningen till värvningen är? Har svårt att se att han är värvad som spets, utan beskrivningen av honom låter snarare som att han är 3e/4e lina spelare. Och varför ska vi värva in den typen av juniorer? Då kan vi väl lika gärna ta upp våra egna j20 spelare?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Den ena efter den andra ynglingen ramlar in och kommer ömsom från tidigare SIK-tillhåll, ömsom från något annat håll. Nog är detta en "nystart" alltid och "på riktigt" och vart det skall leda får vi hoppas de ansvariga vet i sin planering, för jag har nog lite svårt att hänga med just nu. Hursomhelst, välkommen alla nya och nygamla och nog är det med viss nyfikenhet vi kommer bevittna de första träningsmatcherna!

Och jag är nog inte den ende, som nu fösöker kolla upp dessa okända tillskott och vad de presterat tidigare. Det vore intressant att veta, hur tänket går i föreningen i dessa silly season-tider. Kom till skott någon på hemsidan och ställ frågor!
Last edited by Göran Strid on 24 Apr 2018, 19:31, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Vi får nog tyvärr räkna med att Skövde är tvungna att rätta mun efter matsäcken. Alltså värvar unga och kanske mindre rutinerade spelare.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Gunwaldh Johansson wrote:Vi får nog tyvärr räkna med att Skövde är tvungna att rätta mun efter matsäcken. Alltså värvar unga och kanske mindre rutinerade spelare.
Det kan jag köpa, men det förklarar ju inte varför vi då alls värvar in istället för att plocka upp en junior?
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Krister Holm »

Marcus Lundgren wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vi får nog tyvärr räkna med att Skövde är tvungna att rätta mun efter matsäcken. Alltså värvar unga och kanske mindre rutinerade spelare.
Det kan jag köpa, men det förklarar ju inte varför vi då alls värvar in istället för att plocka upp en junior?
En relevant fråga Markus! I mina (iofs utomstående ögon men ändå...) så tycker jag att ju mindre pengar man har att satsa desto viktigare blir det att värva spets för de pengar man ändå har. Har man gott om pengar kan man väl plocka in breddvärvningar också, men har man inte det så måste man plocka upp egna juniorer som tar breddplatserna för att spara pengar. Iaf som jag ser det...
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vi får nog tyvärr räkna med att Skövde är tvungna att rätta mun efter matsäcken. Alltså värvar unga och kanske mindre rutinerade spelare.
Det kan jag köpa, men det förklarar ju inte varför vi då alls värvar in istället för att plocka upp en junior?
En relevant fråga Markus! I mina (iofs utomstående ögon men ändå...) så tycker jag att ju mindre pengar man har att satsa desto viktigare blir det att värva spets för de pengar man ändå har. Har man gott om pengar kan man väl plocka in breddvärvningar också, men har man inte det så måste man plocka upp egna juniorer som tar breddplatserna för att spara pengar. Iaf som jag ser det...
Exakt så jag menar!
Post Reply