Skövde IK 2018/2019

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Carl-Johan Sjögren lämnar Skövde och går till Troja.
https://www.smalanningen.se/article/tva ... for-troja/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Carl-Johan Sjögren lämnar Skövde och går till Troja.
https://www.smalanningen.se/article/tva ... for-troja/
Lycka till i Troja Sjögren!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Carl-Johan Sjögren lämnar Skövde och går till Troja.
https://www.smalanningen.se/article/tva ... for-troja/
Lycka till i Troja Sjögren!
Tack för tiden i Skövde Sjögren och lycka till i troja!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Carl-Johan Sjögren lämnar Skövde och går till Troja.
https://www.smalanningen.se/article/tva ... for-troja/
Lycka till i Troja Sjögren!
3 - 4:e stora tappet denna silly season än så länge. Börjar bli ganska orolig hur årets trupp kommer att bli. Man kan inte fortsätta att tappa bra spelare och fylla på med J 20 spelare. Det håller inte i längden.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Carl-Johan Sjögren lämnar Skövde och går till Troja.
https://www.smalanningen.se/article/tva ... for-troja/
Lycka till i Troja Sjögren!
3 - 4:e stora tappet denna silly season än så länge. Börjar bli ganska orolig hur årets trupp kommer att bli. Man kan inte fortsätta att tappa bra spelare och fylla på med J 20 spelare. Det håller inte i längden.
Nej, detta håller givetvis inte i längden. Sjögrens avfärd var väl i och för sig inte oväntat, men för mig är det nu än tydligare att det vi ser är en budgetbantning på spelarsidan som saknar motstycke och det kan vara på gott och ont. Om det har vi ingen aning, varför det sker och just nu och kopplat till det positiva marknadsförda ordet "nystart". Ny ung entusiastisk tränare - förvisso oprövad i högre sammanhang - ny sportgrupp, ny klubbchef, ny oprövad och delvis okänd tupp och vart det skall leda med ny ishall och allt, det får vi förhoppnings veta den 12 juni på årsmötet.

Till sist angående Carl-Johan Sjögren, lycka till i Troja, men du får nog fundera en smula på det där med att hockey är ett lagspel. För mycket borranerhuvudetochbökavidsargenochtokköraensammotmåletochsvingaklubbanibesvikelse, var för mig en negativ överraskning förra säsongen. Jag hade väntat mig betydligt mer utifrån vad man sett tidigare säsonger i Skövde och Pantern. Kan ha berott på något som vi inte vet något om, men så var det ändå sagt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote:Till sist angående Carl-Johan Sjögren, lycka till i Troja, men du får nog fundera en smula på det där med att hockey är ett lagspel. För mycket borranerhuvudetochbökavidsargenochtokköraensammotmåletochsvingaklubbanibesvikelse, var för mig en negativ överraskning förra säsongen. Jag hade väntat mig betydligt mer utifrån vad man sett tidigare säsonger i Skövde och Pantern. Kan ha berott på något som vi inte vet något om, men så var det ändå sagt.
Ok, då har jag fått veta varför C-J Sjögren var som han var i Skövde IK. Alltså, det berodde på att han spelade i det"kaffesumpblaskiga laget" och inte på något annat. Bra att få lära sig något nytt från dem som begriper det där med hockey.

Så här skriver nämligen Mjörnberg på sin blogg(utdrag):
"Rutinerade Carl-Johan Sjögren har jag upplevt som en aning ojämn under säsongerna i Skövde. Blixtrande briljans har blandats med huvudlös pucktransport och överambition, men då ska man å andra sidan ha i åtanke att han varit väldigt ensam i ett kaffesumpblaskigt lag och förväntats och tvingats göra mycket på egen hand. Med fler att lämpa över det offensiva ansvaret på i ett starkare lag kan han garanterat komma ännu mer till sin rätt. Skickligheten finns där."
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:
Göran Strid wrote:Till sist angående Carl-Johan Sjögren, lycka till i Troja, men du får nog fundera en smula på det där med att hockey är ett lagspel. För mycket borranerhuvudetochbökavidsargenochtokköraensammotmåletochsvingaklubbanibesvikelse, var för mig en negativ överraskning förra säsongen. Jag hade väntat mig betydligt mer utifrån vad man sett tidigare säsonger i Skövde och Pantern. Kan ha berott på något som vi inte vet något om, men så var det ändå sagt.
Ok, då har jag fått veta varför C-J Sjögren var som han var i Skövde IK. Alltså, det berodde på att han spelade i det"kaffesumpblaskiga laget" och inte på något annat. Bra att få lära sig något nytt från dem som begriper det där med hockey.

Så här skriver nämligen Mjörnberg på sin blogg(utdrag):
"Rutinerade Carl-Johan Sjögren har jag upplevt som en aning ojämn under säsongerna i Skövde. Blixtrande briljans har blandats med huvudlös pucktransport och överambition, men då ska man å andra sidan ha i åtanke att han varit väldigt ensam i ett kaffesumpblaskigt lag och förväntats och tvingats göra mycket på egen hand. Med fler att lämpa över det offensiva ansvaret på i ett starkare lag kan han garanterat komma ännu mer till sin rätt. Skickligheten finns där."
Såg detta också. Skövde hade ju några till så kallade stjärnor som inte kom upp till den nivån som ledningen hade hoppas på.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

SLA har intervjuat CJ angående flytten till Tröja vilket man kan läsa om i dagens tidning.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Oskar Olsson som avslutade förra säsongen i Skövde är klar för Kalmar.
https://www.instagram.com/p/Bj6eSW7nxmS/
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Oscar Soljamo »

Selin till Kalmar som verkar satsa stort.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Oscar Soljamo wrote:Selin till Kalmar som verkar satsa stort.
Ser ut att få ett starkt lag. Lär ju bli en het kandidat för en plats i allettan Jesper lär väl få klart bättre betalt i Kalmar än vad Skövde kunde erbjuda. Bara att hoppas att dom inte satsar för hårt så dom går omkull igen.
https://mobile.twitter.com/KalmarHC/sta ... 0166191104
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Per-Erik Odh »

Oscar Soljamo wrote:Selin till Kalmar som verkar satsa stort.
Kempe fick inte ut vad som fanns i den snabbskrinnande och tekniska liraren. Är det någon jag skulle velat se mer av i Skövde IK är det Selin.
Lycka till framöver!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Gunwaldh Johansson »

Pontus Wikström lämnar Skövde och är klar för Piteå.
https://www.hockeyettan.se/2018/07/05/2 ... ker-pitea/
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Urban Stahel »

Jag saknar 2 centrar i nuvarande trupp,törs man hoppas på någon underskrift inom kort?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2018/2019

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote:Jag saknar 2 centrar i nuvarande trupp,törs man hoppas på någon underskrift inom kort?
Det kan låta så tråkigt, men vad kommer det bli för lag om några veckor? Jag skrev tidigare lite provocerande(?), om man redan nu satsar på att hålla sig kvar via kval och gå på det med en kraftfull gnetbudget för att nästa säsong få lov att spela i ettan och borde rent av säga det rent ut. Fick svar på annat media från en insatt att jag nog borde begripa vad man gör i föreningen och inte skall skriva så som jag gjorde på Forum.

Låt oss hoppas på Sverigevibbar! Alltså ett Sverige i VM som visar att summan av delarna är större än delarna. Måtte det gälla även Skövde IK. Men visst är man orolig, för med bästa vilja i världen så är detta inget annat än ett lag på pappret som det sämsta på decennier. Jag äter mer än gärna upp det uttalandet om nio månader!
Post Reply