Skövde IK 2017/2018

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Enligt ett rykte på oxarna.se så lånar Skövde Joakim Stjern från HV 71.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=290911
Han lånas in i 3 matcher.
http://skovdeik.se/SIK-lanar-forward-fran-hv71/
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Tobias Thurén »

Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Enligt ett rykte på oxarna.se så lånar Skövde Joakim Stjern från HV 71.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=290911
Han lånas in i 3 matcher.
http://skovdeik.se/SIK-lanar-forward-fran-hv71/
Han lånas alltså in i endast 3 matcher?? Och mot motstånd som Kumla, Grums och (viserligen) lindlöven.
Vad ger det? Trams tycker jag!! Nödlösning? Vi har inga andra? Marknaden är svår det begriper jag oxå men seriöst, 3 matcher?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Marcus Lundgren »

Tobias Thurén wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Enligt ett rykte på oxarna.se så lånar Skövde Joakim Stjern från HV 71.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=290911
Han lånas in i 3 matcher.
http://skovdeik.se/SIK-lanar-forward-fran-hv71/
Han lånas alltså in i endast 3 matcher?? Och mot motstånd som Kumla, Grums och (viserligen) lindlöven.
Vad ger det? Trams tycker jag!! Nödlösning? Vi har inga andra? Marknaden är svår det begriper jag oxå men seriöst, 3 matcher?
Står väl ingenstans att det är uteslutet med en fortsättning efter?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by peter johansson »

Tobias Thurén wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Enligt ett rykte på oxarna.se så lånar Skövde Joakim Stjern från HV 71.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=290911
Han lånas in i 3 matcher.
http://skovdeik.se/SIK-lanar-forward-fran-hv71/
Han lånas alltså in i endast 3 matcher?? Och mot motstånd som Kumla, Grums och (viserligen) lindlöven.
Vad ger det? Trams tycker jag!! Nödlösning? Vi har inga andra? Marknaden är svår det begriper jag oxå men seriöst, 3 matcher?

Hur skulle dom gjort i stället då Tobias ?? för du verkar ju sitta inne med svaret ?!?! Hur skulle du gjort ??? det kanske kan vara så att det kan bli så att han ansluter till SIK i framtiden eller du kanske vet vad dom har pratat om eller ?? det vet ingen men komma och peka med handen på detta sättet som du gör är ju bara löjligt tycker jag iaf !!!

Detta händer var och varannan vecka i olika serier hit och dit men då tramsar väl alla andra klubbar också då eller....??
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Jyrki Sarlomo »

Nu när SIK har drabbats av skador ,varför har man inte lånat in typ,Victor Wänghult,Anton Zell,Filip Molin,Elias Karlsson från Tibro ? Alexander Johansson från Skara? och så skulle jag önska mer tyngd på backsidan och gärna någon som hittar målet i pp , ja vi borde ta oss till allettan med de vi har nu om bara P-T får stå mer,han borde ju vara solklar förstemålis , lugn och säker med självförtroende , men jag som alla andra hoppas nog att denna säsongen ska bli så lång som möjligt och då kanske man borde hitta en ersättare i första hand till Oscar Niklasson som väl inte spelar mer denna säsong. Joakim Stjern-Svensson är en forward jag gärna ser mer av i SIK , kämpar som en vilde hela tiden.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Jyrki Sarlomo wrote:Nu när SIK har drabbats av skador ,varför har man inte lånat in typ,Victor Wänghult,Anton Zell,Filip Molin,Elias Karlsson från Tibro ? Alexander Johansson från Skara? och så skulle jag önska mer tyngd på backsidan och gärna någon som hittar målet i pp , ja vi borde ta oss till allettan med de vi har nu om bara P-T får stå mer,han borde ju vara solklar förstemålis , lugn och säker med självförtroende , men jag som alla andra hoppas nog att denna säsongen ska bli så lång som möjligt och då kanske man borde hitta en ersättare i första hand till Oscar Niklasson som väl inte spelar mer denna säsong. Joakim Stjern-Svensson är en forward jag gärna ser mer av i SIK , kämpar som en vilde hela tiden.
Som supporter vet man ju aldrig vad som händer eller inte händer och anledningen till det. Men det borde vara i lägen som dessa som Hasses stjärna skulle lysa klarast och vem vet, det kanske den gör också?

Om man nu skall hitta en ersättning för Niklasson hoppas jag att klubben åtminstone undersökt lite kring Mariestad bois tidigare stjärna Jones. Om man tänker på Godis som blev en king i Mariestad delvis driven av att han var förbannad på SIK så kanske det omvända också kunde gälla?
Startsträckan för Jones borde inte vara alltför lång och anknytningen till regionen finns ju så varför inte?

Utifrån sett är Skövde försvagat av att Forsling försvann. I det perspektivet behöver han ersättas!

Å andra sidan så skulle inget lag få plocka in spelare efter att en säsong dragit igång om man lät idealet styra. Tyvärr är inte ideal och verklighet samma sak.
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Kristian Eriksson »

Välkommen till Skövde IK, Oskar Olsson från IFK Arboga!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Urban Stahel »

Kristian Eriksson wrote:Välkommen till Skövde IK, Oskar Olsson från IFK Arboga!
Ser intressant ut :D
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Oscar Soljamo »

Tittade lite på flera av spelarna, om detta är en dåligt eller bra låter jag va osagt då vi kom till allettan, men de flesta av spelarna har iår inte producerat så bra om man jämför med förra året.

Antal poäng förra året/iår

Sjögren 46/13
Henriksson 32/15
Sellin 36/15 (Grästorp)
Planeby 24/16 (Kumla)
Tehgel 12/15 (Södertälje)
Back 33/9
Blomberg 7/15 (Vita Hästen)


Lindgren är väl den ända som gjort ok poängmässigt med 16 poäng. Resten har i princip gjort lika många poäng som förra året, men dessa mer tongivande spelarna har ju inte gjort det. Man kan ju fundera på det. Positivt eller negativt? Vi kom ju till allettan iår till skillnad från förra året trots att det inte producerats så himla mycket poäng.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Göran Strid »

Oscar Soljamo wrote:Tittade lite på flera av spelarna, om detta är en dåligt eller bra låter jag va osagt då vi kom till allettan, men de flesta av spelarna har iår inte producerat så bra om man jämför med förra året.

Antal poäng förra året/iår

Sjögren 46/13
Henriksson 32/15
Sellin 36/15 (Grästorp)
Planeby 24/16 (Kumla)
Tehgel 12/15 (Södertälje)
Back 33/9
Blomberg 7/15 (Vita Hästen)
Med all respekt Oscar, men du har sett till hela säsongen 16/17 och nu jämfört med grundserien 17/18.
Om man ser till grundserien för de två säsongerna (lämnar Thegel och Blomberg utanför) så ser det så här:
Antal poäng förra året/i år:
Sjögren 25/13
Henriksson 20/15
Sellin 23/15
Planeby 19/16
Back 17/9

Oscar, du är ändå inne på det som är verkligen intressant och det är den tydliga skillnaden. Varför är den så stor? Särskilt tydligt i Backs och Sjögrens fall (men Planeby håller som lovat ungefär!). Och samtidigt var vägen till en allettanplats bekvämare i år än förra säsongen...?!?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Jani Eriksson »

Kul statistik.. :D
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Jani Eriksson »

Kristian Eriksson wrote:Välkommen till Skövde IK, Oskar Olsson från IFK Arboga!
http://skovdeik.se/ny-forward-till-SIK-2/
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Simon Henriksson »

De flesta forwards har underpresterat enligt mig, det är väl det största anledningen varför poängskörden varit så dålig. Men sen måste man ha i åtanke att Sjögren och Back inte fått lika stort förtroende i PP. Ett stort fel med Kempes coachning är att han rullar oftast femmor i PP och inte specialutställningar med det verkligen vassaste vi har, jag tycker att han ska ha två uppställningar som alltid vet va de ska göra i PP, helst med lite varianter också, helt värdelöst stundtals. Powerplayet i år ligger på 20.55%, ett stort steg bakåt mot förra årets 26.53%. Saker och ting går hand i hand, en stor anledning till att PP inte fungerar bra är för att Skövde har problem att vinna pucken vid första tekningen och resterande tekningar i powerplay. Förra året så fyllde Rundqvist den rollen galant, bästa tekaren i hela Division 1.

En annan rolig men så oroväckande statistik är att Skövde drog på sig 92 numerära underlägen i år, bara Forshaga var värre med 97st. Jämför med resterande lag i Allettan.

Norra serien spelade 20 matcher bara, antal och snittet nedanför.

1: Lindlöven (71st) 3,22
2: Borlänge (73st) 3,31
3: Östersund (67st) 3,35
4: Piteå (68st) 3,40
5: Örnsköldsvik (68st) 3,40
6: Västerås (75st) 3.40
7: Mariestad (75st) 3,40
8: Boden (71st) 3,55
9: Kalix (71st) 3,55
10: Skövde (92st) 4,18

Det blir ju svårare att göra mål i Boxplay, om det är disciplinen eller att de inte hänger med på isen som leder till alla dessa utvisningar låter jag vara osagt.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Kristian Eriksson »

Kul med Koreansk touch på dagens träning
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Urban Stahel »

Kristian Eriksson wrote:Kul med Koreansk touch på dagens träning
:lol:
Post Reply