Skövde IK 2017/2018

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Skövde IK 2017/2018

Post by Urban Stahel »

Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by David Johansson »

Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Admin »

David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!



/Adm
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by David Johansson »

Admin wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!


/Adm

För att få in nya så måste ni plocka bort andra, om det är känsligt så kanske jag inte skall skriva vilka jag tänker på, men det är främst tre spelare jag tänker på
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Anders Åstebro »

David Johansson wrote:
Admin wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!


/Adm

För att få in nya så måste ni plocka bort andra, om det är känsligt så kanske jag inte skall skriva vilka jag tänker på, men det är främst tre spelare jag tänker på
Så pass!
Du tänker alltså på Y å Z då, kanske X osså men det är väl inte värt att nämna iofs... ;)
Jag håller med dig David!
Helt och fullt i detta trotts att du är en sådan där boisare.. ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote:
Admin wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!


/Adm

För att få in nya så måste ni plocka bort andra, om det är känsligt så kanske jag inte skall skriva vilka jag tänker på, men det är främst tre spelare jag tänker på
Bara skoj om det kommer tankar utifrån David :)
Själv vill jag se en kontrakterad målvakt så fort som möjligt!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Oscar Soljamo »

Ny målvakt, om inte Örebro släpper Marmenlind till oss. Lindmark och Appel är ju viktiga. Sen en frisk Karlsson som vi saknat.

Frammåt? Jörnevik som spela bättre genom hela säsongen. Har inget emot en ny center, sen om Forsmark kan fortsätta utvecklas
ser jag honom som en kommande topp 2 center.

Men kan bli en intressant silly, vi har väl grunden klar men spetsen saknas, Sjögren kan inte dra hela laget hela säsongen, även fast han är
vårt lok frammåt.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by David Johansson »

Urban Stahel wrote:
David Johansson wrote:
Admin wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!


/Adm

För att få in nya så måste ni plocka bort andra, om det är känsligt så kanske jag inte skall skriva vilka jag tänker på, men det är främst tre spelare jag tänker på
Bara skoj om det kommer tankar utifrån David :)
Själv vill jag se en kontrakterad målvakt så fort som möjligt!
Jag skulle INTE förlänga med en sådan som Yacob, Tycker inte att han får ut någonting alls, Nu har jag iofs bara sett 6-7 matcher med SIK i år, men de matcherna tycker jag han varit totalt osynlig...Anton Karlsson är en annan, Jag vet att han kanske anses som en bra back, men han har dock varit borta hela detta året, och törs klubben Chansa? Martin Karlsson, Värvades som målskytt och har Inte alls fått till det

Om man skall ta in nytt så kanske andra inte får förlängt... Det är den bittra sanningen
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by peter johansson »

David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:
David Johansson wrote:
Admin wrote:
David Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ska bli spännande att se kommande lagbygge :)
Får jag som BoISare ha åsikter om SIKs lagbygge?

Jag ser det "utifrån" så att säga...

Varför skulle du inte få ha dina egna åsikter?

En uppmaning till SAMTLIGA forumanvändare är att posta konstruktiva inlägg!
Inlägg som "X är kass, han vill jag inte se i SIK nästa säsong" etc. renderar i en grov varning!
Om spelaren i fråga spelat dåligt under säsongen så vet han det nog själv.

Håll en hög nivå, sköt det snyggt!


/Adm

För att få in nya så måste ni plocka bort andra, om det är känsligt så kanske jag inte skall skriva vilka jag tänker på, men det är främst tre spelare jag tänker på
Bara skoj om det kommer tankar utifrån David :)
Själv vill jag se en kontrakterad målvakt så fort som möjligt!
Jag skulle INTE förlänga med en sådan som Yacob, Tycker inte att han får ut någonting alls, Nu har jag iofs bara sett 6-7 matcher med SIK i år, men de matcherna tycker jag han varit totalt osynlig...Anton Karlsson är en annan, Jag vet att han kanske anses som en bra back, men han har dock varit borta hela detta året, och törs klubben Chansa? Martin Karlsson, Värvades som målskytt och har Inte alls fått till det

Om man skall ta in nytt så kanske andra inte får förlängt... Det är den bittra sanningen

Håller med dig angående Yacob absolut och Martin Karlsson och när det gäller Anton Karlsson så är det en jättebra och oöm back som jag skulle förlänga med alla dagar i veckan MEN nu är det detta med hans axel som han har slagit upp skadan på flera gånger och på grund av det så skulle jag INTE förlänga med tanke att hans skadefacit tyvärr !!

Jag skulle försöka och behålla Marmenlind då får vi ett BRA målvaktspar ihop med D P-T på backsidan vill jag ha in 2 stycken dels en offensiv pjäs och sedan skulle jag satsa på Tom Lundgren som var inlånad en match från Örebro. På forwardssidan skulle jag inte förlänga med Yacob,Alexander Johansson,Martin Karlsson och Adam Rundqvist den sistnämnde för att han blandar och ger alldeles för mycket under säsongen och blir då inte en av ledarna som han värvades hit som bort med dessa och sedan är min dröm att få hit Borlänges förstalina med bröderna Eriksson och Marcus Andersson då vore jag riktigt nöjd ;) ;) ;)
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Oscar Soljamo »

Yacob har ju -17 i +/- statestiken. Trodde inte det va så mycket.

Va Martin Karlsson värvad målskytt?? Tycker han har spelat bra i slutet. Gjort skitjobbet bra.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Marcus Lundgren »

Oscar Soljamo wrote:Yacob har ju -17 i +/- statestiken. Trodde inte det va så mycket.

Va Martin Karlsson värvad målskytt?? Tycker han har spelat bra i slutet. Gjort skitjobbet bra.
Han har kommit mer och mer, men jag är tveksam till om han kommer tillräckligt för att ta en plats i någon av de högre linorna, och gör man inte det är det knappt värt att ha kvar.. (killen är ju dock bara 20 år så han kan ju givetvis bli bra).

Tom Lundgren och Forsmark d.y vore två bra underskrifter till nästa säsong!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Simon Henriksson »

Här kommer mitt årliga önsketänkande som jag inte kan låta bli att delge.
Jag behåller gärna målvaktsparet om det är möjligt för Örebro, Marmenlind kan komma att utvecklas mycket om han får en hel säsong från start tror jag. Lite likt Åkerlunds första år, makalösa räddningar blandas med lite grodor, får han ett jämnare spel så hör han hemma i en högre division är ettan.

Inga stora förändringar på backsidan, en ny rightback i förstafemman brevid Niklas Lindmark. Petter Runesson (Vimmerby) eller Kim Lennhammer (Kongsvinger) hade tagits emot med öppna armar. Skulle vi inte få behålla Lindmark eller Appel så ser jag gärna, Jens Andersson (Västervik), Fredrik Lindström (Tranås), Carl Ackered (Östersund) eller Isak Pantzare (Piteå, personlig favorit) som lämpliga ersättare.

På forwardssidan så vill jag ha fyra nya spelare, David Lilleström Karlsson (Östersund), Jesper Ylivainio (Asplöven), Jimmy Hellström (Lindlöven) och Filip Forsmark (Örebro), alternativt Albin Storm (Växjö). Storm bör vara lite svårare att knyta till sig och kanske lite dyrare, men blir inte förvånad om han ligger under radarn hos Hasse. Hade gärna sett Rundqvist kvar, men jag tror att han är förlorad.
Något i stuk med detta:

1: Daniel Marmenlind
2: David Persson-Thorsell

1: Petter Runesson (Vimmerby)/Kim Lennhammer(Kongsvinger)
1: Niklas Lindmark
1: Oskar Back
1: Tomas Wallgren
1:Carl Johan Sjögren

2: Oskar Niklasson
2: Jesper Appel
2: Alexander Henriksson
2: David Lilleström Karlsson (Östersund)
2: Jesper Ylivainio (Asplöven)

3: Albin Andersson
3: Anton Karlsson
3: Filip Forsmark (Örebro)/Albin Storm (Växjö)
3: Oskar Forsmark
3: Jimmy Hellström (Lindlöven)

4: Axel Abrahamsson
4: Johan Wiklund
4: William Frödelius
4: Alexander Johansson
4: Erik Dahné

Detta skulle vara utan tvekan det skridskostarkaste lag Skövde ställt upp med på år och dagar. Lilleström Karlsson, Hellström och Ylivainio är riktiga rivjärn som är ruskigt bra på rören och trots sin
storlek är jobbiga att möta, bjuder även på mycket finess och poäng. Ingen jättestor skillnad på kostnader kontra de spelare man tappar. Extra spelare lyfts upp ifrån de egna leden såklart.
Älskar Silly Season!
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Simon Olsson »

Marcus Lundgren wrote:
Oscar Soljamo wrote:Yacob har ju -17 i +/- statestiken. Trodde inte det va så mycket.

Va Martin Karlsson värvad målskytt?? Tycker han har spelat bra i slutet. Gjort skitjobbet bra.
Han har kommit mer och mer, men jag är tveksam till om han kommer tillräckligt för att ta en plats i någon av de högre linorna, och gör man inte det är det knappt värt att ha kvar.. (killen är ju dock bara 20 år så han kan ju givetvis bli bra).

Tom Lundgren och Forsmark d.y vore två bra underskrifter till nästa säsong!
Har ju pratats i två veckor om att Lundgren redan är klar, bara att klubben valt att inte presentera honom under brinnande alletta/playoff.
Vet inte den exakta sanningshalten i detta, men har hört det från två oberoende personer som brukar ha rätt info ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Tom Lundgren var väl rätt tydlig när han var här och spelade att han var mer än öppen för SIK.

Sedan tycker jag det är skit att inte bröderna Lindgren spelar i SIK. Någon annan stans om det innebär uppåt men egna okej backar skall inte spela för en annan klubb på samma nivå!

Anton Karlsson har fått bägge axlarna opererade nu. Han skall inte spela i någon annan klubb i ettan än Skövde IK heller. Ger Brandin tummen upp så är han självklar.

Opps, det är ju fyra backar..... Viklund, Niklasson och Albin Andersson har ju fortsatt kontrakt av backarna.
/Perka
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Stefan Larsson »

kontraktlösa spelare
Spelarna som saknar kontrakt med Skövde IK nästa säsong:

David Persson Thorsell, målvakt,
Axel Abrahamsson, back,
Jesper Appel, back,
Anton Karlsson, back,
Anton Knutsson, back,
Niklas Lindmark, back,
Alexander Johansson, forward,
Viktor Jörnevik, forward,
Martin Karlsson, forward,
Adam Rundqvist, forward,
Victor Tillander, forward,
Tomas Wallgren, forward,
Alexander Yakob, forward.


Av dom så hoppas jag att 6 spelare skriver på 3backa o 3 forward
Post Reply