Skövde IK 2017/2018

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Göran Strid »

Nu börjar det bli allvar på riktigt. Många skarpa uttalanden. När krubban är tom bits hästarna. Då gäller det att tänka efter innan man uttalar sig. Dessutom mitt under brinnande säsong. Inte alls bra det här. Nu önskar jag som alla andra supportrar att ansvariga - inklusive coachen! - sansar sig och tar det kollektiva ansvar som vi alla förväntar oss. :evil:

Knorret och bråket får man ta efter säsongen. Skärp er och tänk på laget bland annat! :evil:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kämpe antyder också att klubben har ekonomiska bekymmer.

– Jag är mycket konfunderad för klubben. Det känns inte heller som att likviditeten är bra. Det verkar vara ebb i kassan också. Jag vet inte vart det är på väg. Det är löner och sådant som inte är utbetalda men det säger jag för att man ju är orolig för klubben. Det är min moderklubb och man blir fundersam. Sedan pratar man om heltidsanställningarna. Du förstår ju att man funderar som Sikare. Jag är inte ute efter att sänka klubben på något sätt men man blir ju fundersam, säger han.

:roll: :oops: :shock: :o
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote:Kämpe antyder också att klubben har ekonomiska bekymmer.

– Jag är mycket konfunderad för klubben. Det känns inte heller som att likviditeten är bra. Det verkar vara ebb i kassan också. Jag vet inte vart det är på väg. Det är löner och sådant som inte är utbetalda men det säger jag för att man ju är orolig för klubben. Det är min moderklubb och man blir fundersam. Sedan pratar man om heltidsanställningarna. Du förstår ju att man funderar som Sikare. Jag är inte ute efter att sänka klubben på något sätt men man blir ju fundersam, säger han.

:roll: :oops: :shock: :o
Jag tycker detta är så dåligt av Kämpe. Hämnd? Han må ha rätt, men just nu detta uttalande mitt under brinnande säsong? Mycket besviken och överraskad av det bristande omdömet. Det hade jag inte trott. Jag själv har av olika skäl haft anledning att vara fruktansvärt besviken under mina år i föreningen för taskig och rent oförskämd behandling av mig personligen, men jag hade aldrig gått ut så här och tänker inte gå ut med det nu heller. Punkt.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Kämpe antyder också att klubben har ekonomiska bekymmer.

– Jag är mycket konfunderad för klubben. Det känns inte heller som att likviditeten är bra. Det verkar vara ebb i kassan också. Jag vet inte vart det är på väg. Det är löner och sådant som inte är utbetalda men det säger jag för att man ju är orolig för klubben. Det är min moderklubb och man blir fundersam. Sedan pratar man om heltidsanställningarna. Du förstår ju att man funderar som Sikare. Jag är inte ute efter att sänka klubben på något sätt men man blir ju fundersam, säger han.

:roll: :oops: :shock: :o
Jag tycker detta är så dåligt av Kämpe. Hämnd? Han må ha rätt, men just nu detta uttalande mitt under brinnande säsong? Mycket besviken och överraskad av det bristande omdömet. Det hade jag inte trott. Jag själv har av olika skäl haft anledning att vara fruktansvärt besviken under mina år i föreningen för taskig och rent oförskämd behandling av mig personligen, men jag hade aldrig gått ut så här och tänker inte gå ut med det nu heller. Punkt.
Heder till dig!
Hatten av!
Trots att jag är Boisare!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Har du inte lyssnat på intervjun på Radio Skaraborg då Anders, där det ges en del luddiga svar, bla hur de ska ha råd med att finansiera en heltidsanställd tränare! :roll:
Har du en länk?
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Har du inte lyssnat på intervjun på Radio Skaraborg då Anders, där det ges en del luddiga svar, bla hur de ska ha råd med att finansiera en heltidsanställd tränare! :roll:
Har du en länk?
Här tyvärr ingen länk men intervju sändes strax innan kl 9 i förmiddags.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Har du inte lyssnat på intervjun på Radio Skaraborg då Anders, där det ges en del luddiga svar, bla hur de ska ha råd med att finansiera en heltidsanställd tränare! :roll:
Har du en länk?
Jag har letat men inte hittat den?
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by peter johansson »

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/10 ... gramid=344


Cirka 1timme och 21minuter in i sändningen så kan ni höra på Fornsjö och ja det låter som det gör inga klara besked direkt !!!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Jani Eriksson »

skönt att få lite info som inte mörkas som de brukar göras.. :D
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Urban Stahel »

Undrar om Skövde jagar någon/några spelare nu när det frigörs bra spelare?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde HF har en dansk tränare och IFK Skövde en norsk. Om Skövde IK ska följa den modellen när man byter tränare borde väl det bli en finsk tränare eller ? :-D
Post Reply