Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Backen Johan Wiklund har skrivit på ett tvåårsavtal.
http://skovdeik.se/ung-back-forlanger-m ... m=facebook
Vad bra!
Kanske blir en blivande storback av Johan.
Lycka till!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker så oerhört synd om Anton Karlsson :cry:

Jag tror att det är svårt att föreställa sig hur tufft det är på det personliga planet just nu. Axeln åt helvete i slutet på förra säsongen. Anton rehabar och tränar hårt för denna säsong och när laget börjar spela träningsmatcher skiter det sig med en gång. Operation, rehab och stenhård träning för att göra comeback under säsongen. Anton har ju varit enormt motiverad och taggad och kommer tillbaka ordentligt och fick känna på match ihop med juniorerna. Allt kändes som jag förstår det helt okej och så går den andra axeln sönder på måndagens träning. Fy satan så tungt, så tråkigt :(

Jag har gått och väntat hela vintern på Antons comeback eftersom han för mig varit en av de spelare som jag gillar mest och nu hoppas jag för allt i världen att han skall orka ta sig tillbaks ytterligare en gång så han kan få hela nästa säsong i SIK.
Jag lider med dig Anton. Krya på dig!

Kempe har ett flertal gånger denna säsong blivit tillfrågad om statusen på Anton men varit väldigt försiktig i sina svar. Det känns nästan som att han har haft en föraning. Kanske är det så? Jag tänker att Kempe efter en lång och framgångsrik spelar och tränarkarriär byggt upp en enorm och omätbar kompetenskälla, en sådan som man kan beskriva som en känsla för saker och tings tillstånd. Faan trot men tänker man bakåt så säger åtminstone min känsla det. Skall man se något positivt i detta om det nu skulle vara så att det är ju fantastiskt med en tränare som samlat på sig så mycket erfarenhet att han mer eller mindre omedvetet känner olika tillstånd. I vilket fall, det känns som att Skövde IK är priviligerade som har Kempe i båset!
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote:Jag tycker så oerhört synd om Anton Karlsson :cry:

Jag tror att det är svårt att föreställa sig hur tufft det är på det personliga planet just nu. Axeln åt helvete i slutet på förra säsongen. Anton rehabar och tränar hårt för denna säsong och när laget börjar spela träningsmatcher skiter det sig med en gång. Operation, rehab och stenhård träning för att göra comeback under säsongen. Anton har ju varit enormt motiverad och taggad och kommer tillbaka ordentligt och fick känna på match ihop med juniorerna. Allt kändes som jag förstår det helt okej och så går den andra axeln sönder på måndagens träning. Fy satan så tungt, så tråkigt :(

Jag har gått och väntat hela vintern på Antons comeback eftersom han för mig varit en av de spelare som jag gillar mest och nu hoppas jag för allt i världen att han skall orka ta sig tillbaks ytterligare en gång så han kan få hela nästa säsong i SIK.
Jag lider med dig Anton. Krya på dig!

Kempe har ett flertal gånger denna säsong blivit tillfrågad om statusen på Anton men varit väldigt försiktig i sina svar. Det känns nästan som att han har haft en föraning. Kanske är det så? Jag tänker att Kempe efter en lång och framgångsrik spelar och tränarkarriär byggt upp en enorm och omätbar kompetenskälla, en sådan som man kan beskriva som en känsla för saker och tings tillstånd. Faan trot men tänker man bakåt så säger åtminstone min känsla det. Skall man se något positivt i detta om det nu skulle vara så att det är ju fantastiskt med en tränare som samlat på sig så mycket erfarenhet att han mer eller mindre omedvetet känner olika tillstånd. I vilket fall, det känns som att Skövde IK är priviligerade som har Kempe i båset!

Jag tycker också att det är riktigt tråkigt för Anton jag gillar honom och hans spel en oöm spelare som ger allt i varje byte för sitt lag men iom en sådan här knepig och komplicerad skada som axlar kan vara så hade jag om JAG varit sportchef inte erbjudit honom kontrakt nästa säsong och det enbart på skaderisken !!! Vågar man verkligen att riskera att skadan åter igen slås upp och vara utan en spelare ytterligare en säsong ??? jag hade inte gjort det iaf !! jaja vi får se hur det blir......... :roll:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Inte 16/17 utan 17/18 och 18/19 och det ska vi vara glada över :)
Bra Oscar och Albin!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Inte 16/17 utan 17/18 och 18/19 och det ska vi vara glada över :)
Bra Oscar och Albin!
Detta gillas att det skrivs på 2 år :D
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Perfekt. Bygg nu vidare på detta. I mina ögon har vi en bra backuppsättning. Behövs en lite tuffare back. Om Lindmark också kan krita på :D
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Ytterligare tvåårskontrakt! Denna gången Henriksson och det är ju alldeles strålande :D

Det finns en ganska lång film på Youtube från när vi hade invasion Borås. Kring fem minuter in i filmen ser man en liten Skövdekille som har det roligt. Är det Alexander Henriksson?
Om så, kan det ha varit då som han lärde sig hur publiken bara älskar en aggressiv spelstil ;)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Underbart med ännu en påskrift.
"Henke" har ju haft en sådan utvecklings kurva uppåt.
Bara hoppas att det fortsätter i samma stil!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Förbaskat bra påskrift, bra jobbat! :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

1. Helt rätt att skriva med just Henriksson!
2. Helt rätt att skriva ett antal tvåårs avtal.
3. Helt rätt att skriva med ett antal spelare så här tidigt!

Kan inte komma ihåg när jag varit så här nöjd med både spelet på isen och hur saker sköts samtidigt.. kul!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Intressant! Inte var dag man får se en så stor talang i SIK-dressen! Nu mår man ju ännu sämre över att missa kvällens match :(
Lars Danling
Reactions:
Posts: 88
Joined: 13 Aug 2014, 17:24

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Lars Danling »

Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
Spännande! Känns onekligen som ett rykte med substans när det kommer från Lars.
10 till 10.50 är det lördagsträning om man inte kan behärska sig 8-)
/Perka
Post Reply