Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Först och främst vill jag säga tack Anders Spaak !! Jag blev otroligt glad när jag såg att Spaak blivit våran nya tränare till kommande säsong och trodde att han var den perfekta tränaren för våran "budgettrupp" och trodde att han skulle kunna bygga ett hungrigt lag som med den trupp som vi förskansar oss över ändå är ganska bra för att vara division ETT och att vi definitivt skulle vara ett av lagen i allettan som vi brukar ;)

Det blev inte så utan det blev ett lag som hade höga berg och djuuupa dalar tyvärr alldeles för ofta vilket ledde till fortsättningsettan vilket samtidigt ledde till PO :D :D som vi inte har varit i på mången dag det tråkiga i det hela var ju att vi gick dit på andras misstag för vi hade en massa tur att vi gick dit om vi ska vara ärliga men tur ska man ha i bland eller hur ;)

Jag tycker att Spaak har coachat lite konstigt under säsongen så som timeout för sällan gått på för mycket folk så att det ledande "bästa spelarna" inte varit så ledande som jag velat iaf !! tycker inte att den rätta gnistan för att vinna matcher inte funnits där....jag kanske har fel men det är MIN känsla iaf.

Jag kommer säkerligen få skit från en del för att jag skriver och tycker som jag gör men det är min personliga åsikt och den står jag för och kommer inte att fortsätta denna diskussion från min sida utan ville bara säga vad jag tyckte i detta fallet !!! summa summarum så hade säkerligen klubben och Anders Spaak en vision den gånga säsongen som inte infriades och därmed så går man skilda vägar vilket jag tycker är synd då jag tycker Anders Spaak är skön snubbe med glimten i ögat men det räcker inte alltid tyvärr !! Vill samtidigt säga att jag respekterar klubbens beslut i frågan vilket säkert inte var lätt !!

Lycka till Anders Spaak i framtiden !!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Måste säga att det är lite överraskande att Spaak lämnar. Men men så är det nu.
Sen är det instämmande i vad många andra säger. Ta någon helt ny tränare utifrån som inte har någon tidigare koppling till klubben. Känns som att det är något som kan ge resultat i förlängningen.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

En kille som gärna står på värvningslistan för nästa säsong. Tyvärr tror jag väll inte att det kommer att ske med ekonomin och med tanke på hur det sett ut för honom denna säsong i nu varnade klubb men önska går ju alltid.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33439
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Tony Söderman från sundsvall vore något. Samma sak oskar holst. Tingsrydd/mörrum nu under året. Båda spelat i förorten.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jyrki Sarlomo »

Tomas Kempe som tränare igen kanske?
Jonas löf
Reactions:
Posts: 26
Joined: 29 Jan 2014, 17:18

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jonas löf »

Tomas Kempe vore en bra tränarlösning! Sen tror jag att det är dags för en ny klubb/sportchef, klubben har stått och stampat på samma ställe i bra många är nu, tycker jag!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Edman »

Ny tränare utifrån och in med lite finsk sisu i form av ett par spelare skulle göra susen för siken till nästa säsong. Samt att man bestämmer sig för vilken nivå man vill vara på. Och med det menar jag, vara ett etablerat div 1 lag som spelar Allettan varje för att sen avsluta säsongen i feb ? Eller ett stabilt div 1 lag med Allettan som mål och att även nå en bit i play-off ? Eller dra upp riktlinjer för hur man sk kunna nå allsvenskan inom t.ex 2-3 år ? Tydliga mål, nåbara mål, så att alla vet vad som gäller !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote:Ny tränare utifrån och in med lite finsk sisu i form av ett par spelare skulle göra susen för siken till nästa säsong. Samt att man bestämmer sig för vilken nivå man vill vara på. Och med det menar jag, vara ett etablerat div 1 lag som spelar Allettan varje för att sen avsluta säsongen i feb ? Eller ett stabilt div 1 lag med Allettan som mål och att även nå en bit i play-off ? Eller dra upp riktlinjer för hur man sk kunna nå allsvenskan inom t.ex 2-3 år ? Tydliga mål, nåbara mål, så att alla vet vad som gäller !
Kan bara hålla med dig...Sportchefs rollen bör nog också ses över,vi måste börja scouta hit andra typer av spelare om vi nu ska ta in spelare utifrån!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Ska man vara orolig eller är det bara bra att inga uppdateringar sker på spelar fronten?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Urban Stahel wrote:Ska man vara orolig eller är det bara bra att inga uppdateringar sker på spelar fronten?
hänger nog ihop med att dom inte har tränare.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Dom har fram till augusti på sig så lugn bara lugn ;)
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Mattias Sjöberg »

Har Hasse ett ess i rockärmen när det kommer till ny tränare? Om inte, så känns beslutet att kicka Spaak rätt märkligt.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Ingvar Persson »

Mattias Sjöberg wrote:Har Hasse ett ess i rockärmen när det kommer till ny tränare? Om inte, så känns beslutet att kicka Spaak rätt märkligt.
Tycker nog att SIK skulle ge Spaak chansen ett år till. Med det unga laget som SIK hade så får jag nog ge honom godkänt. Kommer ihåg vad han gjorde Kiruna.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Ingvar Persson »

Ingvar Persson wrote:
Mattias Sjöberg wrote:Har Hasse ett ess i rockärmen när det kommer till ny tränare? Om inte, så känns beslutet att kicka Spaak rätt märkligt.
Tycker nog att SIK skulle ge Spaak chansen ett år till. Med det unga laget som SIK hade så får jag nog ge honom godkänt. Kommer ihåg vad han gjorde Kiruna.[/quote?(7

Jag tror dessutom att kalla in en erfaren coach utifrån är säkert ganska kostsamt. Att ersätta honom med en billig oerfaren tränare är inte ett bra alternativ. Jag känner absolut inte till Spaks kontrakt men eftersom han hade ett år kvar på sitt kontrakt så skulle det förvåna mig om han avbröt kontraktet utan någon form av ersättning. Vanligtvis brukar det inte vara gratis att focka en tränare innan kontraktet gått ut.
Last edited by Ingvar Persson on 12 Mar 2016, 21:29, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Tror inte att Spaak var så dyr. Han var ju deltidsanställd av klubben. Tycker att Spaak gjorde ett ok jobb med den truppen som Skövde hade denna säsong. Skövde hade inte haft mycket sätta imot i allettan.
Post Reply