Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Simon Henriksson wrote: Forslund hade även den speeden i SIK. Ruskigt bra i J20 och J18, körde ifrån allt och alla. Synd att han inte fick förtroendet, förståeligt att han lämnade.
Jag håller med dig Simon.
Lite bättre magkänsla av tränare och ledare så hade SIK haft en riktigt go spelare i truppen några år.
Att Emil sedan skulle lämna och prova sina vingar högre upp i seriesystemet så småningom är ju en självklarhet, men man lät honom gå allt för tidigt.

Senare idag blir det till att bänka sig framför TV:n och se hockey.
Ja, vem f*n har sagt något om att hockey säsongen är över bara för att SIK har barmarksträning nu mer... :mrgreen:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Simon Henriksson wrote: Forslund hade även den speeden i SIK. Ruskigt bra i J20 och J18, körde ifrån allt och alla. Synd att han inte fick förtroendet, förståeligt att han lämnade.
Jag håller med dig Simon.
Lite bättre magkänsla av tränare och ledare så hade SIK haft en riktigt go spelare i truppen några år.
Att Emil sedan skulle lämna och prova sina vingar högre upp i seriesystemet så småningom är ju en självklarhet, men man lät honom gå allt för tidigt.

Senare idag blir det till att bänka sig framför TV:n och se hockey.
Ja, vem f*n har sagt något om att hockey säsongen är över bara för att SIK har barmarksträning nu mer... :mrgreen:
Emil Forslund fick visst förtroende och det var absolut inte så att Skövde misskötte sin del på något sätt. Tvärtom, Emil trivdes förträffligt och gillade Skövde bra!

Det var en agent som lockade upp Emil till Leksand och där fick han nya kontakter som hjälpte till att placera honom i Tingsryd. Konstigare än så är det inte.
Det finns inte tillstymmelse till skugga över Skövde IKs agerande i Emils fall.

Källan kan inte vara mycket säkrare än den jag frågade 8-)
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Simon Henriksson »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Simon Henriksson wrote: Forslund hade även den speeden i SIK. Ruskigt bra i J20 och J18, körde ifrån allt och alla. Synd att han inte fick förtroendet, förståeligt att han lämnade.
Jag håller med dig Simon.
Lite bättre magkänsla av tränare och ledare så hade SIK haft en riktigt go spelare i truppen några år.
Att Emil sedan skulle lämna och prova sina vingar högre upp i seriesystemet så småningom är ju en självklarhet, men man lät honom gå allt för tidigt.

Senare idag blir det till att bänka sig framför TV:n och se hockey.
Ja, vem f*n har sagt något om att hockey säsongen är över bara för att SIK har barmarksträning nu mer... :mrgreen:
Emil Forslund fick visst förtroende och det var absolut inte så att Skövde misskötte sin del på något sätt. Tvärtom, Emil trivdes förträffligt och gillade Skövde bra!

Det var en agent som lockade upp Emil till Leksand och där fick han nya kontakter som hjälpte till att placera honom i Tingsryd. Konstigare än så är det inte.
Det finns inte tillstymmelse till skugga över Skövde IKs agerande i Emils fall.

Källan kan inte vara mycket säkrare än den jag frågade 8-)
Det är väl en definitionsfråga då antar jag. Personligen tycker jag att han fick mycket dåligt förtroende medan du Per-Erik tycker Skövde skötte situationen bra.
Det tog 14 omgångar innan Emil var med i laguppställningen i grundserien. Han fick vara med i 1a kedjan två gånger, 3e kedjan tre gånger, 4e kedjan fem gånger och uppsatt som extra forward tre gånger. Så av de 27 omgångarna grundserien spelas i så fick han "förtroende" i hela fem matcher.

I Allettan så fick han vara med ifrån omgång 5-14, och det uppdelat i 1a kedjan två gånger, 4e kedjan sex gånger och extra forward två gånger. Här fick han chansen utöver extra forward och 4e linan i 2/14 matcher.

Notera även att Kristian Frisk lämnade Siken efter 23 omgångar i grundserien och ersattes mer eller mindre av inköpta Rasmus Schelin som spelade sista grundseriematchen och hela Allettan. Rickard Palmberg lämnade Skövde för förorten efter 6 spelade matcher i Allettan. Återvändaren Andreas Jensen skulle dra stort lass på forwardssidan, men han gjorde bara 17 matcher det året, alla i grundserien. Tre givna luckor att låta talanger ifrån juniorleden kliva fram och en utav dessa ersattes med nyförvärv. Två luckor "över" och han fick ändå spela så lite som han gjorde. Dessutom blev laget tidigt avhängda i Allettan och raka motsatsen till Forslund, "Emil betongfundamentet Mårtensson" fick mycket speltid. Ja du Per-Erik, jag tycker att Skövde skötte situationen dåligt, enligt mig så borde man ha en helt annan syn på talanger.

Inte konstigt som sagt att agenten lyckades få med Emil till Leksand, någon som såg potential i honom. 30 mål på 21 matcher i J20 gav nog avtryck.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Definitionsfråga?
Hur mycket tycker du Simon att en junior skall matchas första säsongen han får göra matcher i A-laget?
Emil hade dessutom en mycket viktig position i J20.
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Simon Henriksson »

Per-Erik Odh wrote:Definitionsfråga?
Hur mycket tycker du Simon att en junior skall matchas första säsongen han får göra matcher i A-laget?
Emil hade dessutom en mycket viktig position i J20.
Jag tycker att man ska spela så mycket man förtjänar, enligt mig mer än vad han fick. Det är olika självklart från individ till individ, men Forslund var lite utöver det vanliga och man märkte direkt att han klarade av seniorspel utan problem. Sen tycker jag att man ska få chansen när tre spelare försvinner. Det sänder signaler till hela juniorleden om man vågar lyfta upp egna spelare. Dessutom ska man våga peta nyförvärv eller mer rutinerade spelare om de inte presterar, för att sedan ersätta med hungriga juniorer.

En fast plats i 3e linan borde han ha haft med tanke på omständigheterna.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Simon Henriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Definitionsfråga?
Hur mycket tycker du Simon att en junior skall matchas första säsongen han får göra matcher i A-laget?
Emil hade dessutom en mycket viktig position i J20.
Jag tycker att man ska spela så mycket man förtjänar, enligt mig mer än vad han fick. Det är olika självklart från individ till individ, men Forslund var lite utöver det vanliga och man märkte direkt att han klarade av seniorspel utan problem. Sen tycker jag att man ska få chansen när tre spelare försvinner. Det sänder signaler till hela juniorleden om man vågar lyfta upp egna spelare. Dessutom ska man våga peta nyförvärv eller mer rutinerade spelare om de inte presterar, för att sedan ersätta med hungriga juniorer.

En fast plats i 3e linan borde han ha haft med tanke på omständigheterna.
Jag håller med dig till fullo där Simon!
Våga ge dem chansen att lyckas och misslyckas!
Det är så man plockar ut kornen från agnarna.

Man måste faktiskt låta skörden skördas först innan man sätter en stämpel på vilken kvalitet skörden har i bärighet.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Simon Henriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Simon Henriksson wrote: Forslund hade även den speeden i SIK. Ruskigt bra i J20 och J18, körde ifrån allt och alla. Synd att han inte fick förtroendet, förståeligt att han lämnade.
Jag håller med dig Simon.
Lite bättre magkänsla av tränare och ledare så hade SIK haft en riktigt go spelare i truppen några år.
Att Emil sedan skulle lämna och prova sina vingar högre upp i seriesystemet så småningom är ju en självklarhet, men man lät honom gå allt för tidigt.

Senare idag blir det till att bänka sig framför TV:n och se hockey.
Ja, vem f*n har sagt något om att hockey säsongen är över bara för att SIK har barmarksträning nu mer... :mrgreen:
Emil Forslund fick visst förtroende och det var absolut inte så att Skövde misskötte sin del på något sätt. Tvärtom, Emil trivdes förträffligt och gillade Skövde bra!

Det var en agent som lockade upp Emil till Leksand och där fick han nya kontakter som hjälpte till att placera honom i Tingsryd. Konstigare än så är det inte.
Det finns inte tillstymmelse till skugga över Skövde IKs agerande i Emils fall.

Källan kan inte vara mycket säkrare än den jag frågade 8-)
Det är väl en definitionsfråga då antar jag. Personligen tycker jag att han fick mycket dåligt förtroende medan du Per-Erik tycker Skövde skötte situationen bra.
Det tog 14 omgångar innan Emil var med i laguppställningen i grundserien. Han fick vara med i 1a kedjan två gånger, 3e kedjan tre gånger, 4e kedjan fem gånger och uppsatt som extra forward tre gånger. Så av de 27 omgångarna grundserien spelas i så fick han "förtroende" i hela fem matcher.

I Allettan så fick han vara med ifrån omgång 5-14, och det uppdelat i 1a kedjan två gånger, 4e kedjan sex gånger och extra forward två gånger. Här fick han chansen utöver extra forward och 4e linan i 2/14 matcher.

Notera även att Kristian Frisk lämnade Siken efter 23 omgångar i grundserien och ersattes mer eller mindre av inköpta Rasmus Schelin som spelade sista grundseriematchen och hela Allettan. Rickard Palmberg lämnade Skövde för förorten efter 6 spelade matcher i Allettan. Återvändaren Andreas Jensen skulle dra stort lass på forwardssidan, men han gjorde bara 17 matcher det året, alla i grundserien. Tre givna luckor att låta talanger ifrån juniorleden kliva fram och en utav dessa ersattes med nyförvärv. Två luckor "över" och han fick ändå spela så lite som han gjorde. Dessutom blev laget tidigt avhängda i Allettan och raka motsatsen till Forslund, "Emil betongfundamentet Mårtensson" fick mycket speltid. Ja du Per-Erik, jag tycker att Skövde skötte situationen dåligt, enligt mig så borde man ha en helt annan syn på talanger.

Inte konstigt som sagt att agenten lyckades få med Emil till Leksand, någon som såg potential i honom. 30 mål på 21 matcher i J20 gav nog avtryck.
Du har helt klart en poäng i det du skriver Simon....
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Anders Spaak får lämna jobbet som tränare för A-laget.
http://skovdeik.se/skovde-ik-forandrar-pa-tranarsidan/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Anders Spaak får lämna jobbet som tränare för A-laget.
http://skovdeik.se/skovde-ik-forandrar-pa-tranarsidan/
Felaktigt beslut anser jag!
Nu vill det jävlar i mig till att man hittar en tränare som kan skapa guld av sand till nästa säsong för annars blir det uppenbart att beslutet är fel!

Tack Anders Spaak!
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Anders Spaak får lämna jobbet som tränare för A-laget.
http://skovdeik.se/skovde-ik-forandrar-pa-tranarsidan/
Felaktigt beslut anser jag!
Nu vill det jävlar i mig till att man hittar en tränare som kan skapa guld av sand till nästa säsong för annars blir det uppenbart att beslutet är fel!

Tack Anders Spaak!
Kunde inte hålla med mer, extremt förvånad!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Är också förvånad..
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Anders Spaak får lämna jobbet som tränare för A-laget.
http://skovdeik.se/skovde-ik-forandrar-pa-tranarsidan/
Felaktigt beslut anser jag!
Nu vill det jävlar i mig till att man hittar en tränare som kan skapa guld av sand till nästa säsong för annars blir det uppenbart att beslutet är fel!

Tack Anders Spaak!
Kunde inte hålla med mer, extremt förvånad!
Oj!
Det där var oväntat för mig att så skulle ske! :shock:

Håller verkligen med dig i detta Perka, men frågar mig hur f*n det kan vara möjligt att trolla fram en sådan utan at det kommer kosta skjortan.

Man kanske skall sikta in sig på Panterns nuvarande tränare, Stefan "Lillis" Lund.
Men då får man nog ha vunnit på eurolotto först tror jag. :roll:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Ska man gissa på vilka som kan bli aktuella som ny tränare för A-laget så skulle jag gissa på någon av dessa.

Urban Prytz
Fredrik Ljunggren
Anders Lundström
Daniel Henryson

Men jag hoppas på någon som inte vart i klubben tidigare.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Hitta någon ny utifrån, så man kan få nytt blod i båset, det tror jag har varit felet i flera år, dock trodde jag på Spaak, han är en duktig tränare.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1843
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:Ska man gissa på vilka som kan bli aktuella som ny tränare för A-laget så skulle jag gissa på någon av dessa.

Urban Prytz
Fredrik Ljunggren
Anders Lundström
Daniel Henryson

Men jag hoppas på någon som inte vart i klubben tidigare.

Du glömde Hasse Ljunggren och Lasse Lundström! :oops:
Silly season is just another season!
Post Reply