Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Ska vi inte satsa uppåt känns det fel att spendera pengar på dyra spelare,ut och scouta unga lovande spelare som kan utvecklas under Spaaks ledning.Känns som vi behöver ett nytänk i föreningen,vårat spel känns lättläst och det saknas spelare som kan bryta mönstret.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote:Känns egentligen lite tidigt att snacka silly innan det är färdigspelat eller?
Silly season Perka håller alltid på ;)
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Magnus Hallberg »

peter johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Känns egentligen lite tidigt att snacka silly innan det är färdigspelat eller?
Silly season Perka håller alltid på ;)
P-R kan tyvärr också vara förlorad. Pratade med en som känner honom idag, och han lutar visst åt att lägga skridskorna på hyllan.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Målvakterna tycker jag inte alls har varit dåliga, så jag vill behålla båda. Andersson och Melin, Melin kan ju utvecklas ännu mer.

Jag hoppas Gummi spelar kvar och att Rosen blir kvar, jag skulle vilja ha bort Blomqvist, in med Abrahamsson istället.

Forwards då. Skulle vilja se honom i SIK tröjan : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14656
Tror inte han skulle va så dyr, han har spelat i mitt favorit lag i Finland med platsade inte rikgit, sen hamnade han i allsvenskan men lyckades inte helt där. Ersättare för PR?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14792
En annan som jag velat se i SIK tröjan.

En center till Wänghult och Henriksson, kan bli en vass kedja Wänghult gjorde framsteg och jag tror att de två kan utvecklas ännu mer, dock inte med Örnskog som center, Erkgärds vill jag tyvärr inte ha kvar pga alla skador, tycker verkligen om honom och han är en skicklig spelare,
men blir han kvitt alla skador så tycker jag han ska va klar, Back, Klasson, Johansson, en bra checkingkedja, 4 kedjan kan man ha uppe juniorer som får känna på spelet, även
möjlighet att flytta runt om man märker att någon är bra,

Rundqvist spelade bra i playoff, Jörnevik sätter jag ett frågetäcken, bra början men i slutet tycker jag han va en besvikelse, Tihlander kan utvecklas, Yacob ett frågetecken.

Ersättare för Erkgärds? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4187

Vet inte hur deras kontarkt är, men tror alla dessa går ut, det ekonomiska då? Jo jag har försökt att hitta eller byta ut en dyr mot dyr eller en dyr mot billig, Ericsson lär va dyr
men som Sandvik och Tallberg, de är nog inte så dyra.


Så här skulle det kunna se ut.

Sandvik Rundqvist Tallberg
Henriksson Center (Erkgärds eller Ericsson?) Wänghult
Back Johansson Klasson
Thilander Forsmark Yacob

Green extra

Rosen Lindgren
Gummi Niklasson
Abrahamsson Karlsson
Andersson Lundh

Melin och Andersson

Ytterligare spelare då? En som hittar målet: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9714
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2615


Melin
Andersson
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Tror knappast att Robin Andersson blir kvar i Skövde. Hoppas att Marcus Melin blir kvar och att David Persson-Thorsell blir hans målvaktskompis.
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Simon Olsson »

Gunwaldh Johansson wrote:Tror knappast att Robin Andersson blir kvar i Skövde. Hoppas att Marcus Melin blir kvar och att David Persson-Thorsell blir hans målvaktskompis.
För att Robin skall stanna så behöver ju SIK lämna ett kontraktsförslag, och det kommer SIK inte att göra. :mrgreen:

Sätter en öl (på VIPen i seriepremiären 16/17) på att David Persson-Thorsell är får den platsen.
Någon som sätter emot? ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Simon Olsson wrote: För att Robin skall stanna så behöver ju SIK lämna ett kontraktsförslag, och det kommer SIK inte att göra. :mrgreen:

Sätter en öl (på VIPen i seriepremiären 16/17) på att David Persson-Thorsell är får den platsen.
Någon som sätter emot? ;)
Jag bjuder dig på en öl ifall du presenterar orsaken till varför Robin Andersson inte skulle få ett kontraktsförslag.
Ja, jag lovar dig två öl om du här redovisar vad du vet varför Robin inte spelat i SIK längre!

Jävla trams!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1846
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:
Simon Olsson wrote: För att Robin skall stanna så behöver ju SIK lämna ett kontraktsförslag, och det kommer SIK inte att göra. :mrgreen:

Sätter en öl (på VIPen i seriepremiären 16/17) på att David Persson-Thorsell är får den platsen.
Någon som sätter emot? ;)
Jag bjuder dig på en öl ifall du presenterar orsaken till varför Robin Andersson inte skulle få ett kontraktsförslag.
Ja, jag lovar dig två öl om du här redovisar vad du vet varför Robin inte spelat i SIK längre!

Jävla trams!
Nu triggade han igång dig va? :lol:

Är han inte "sjuk" alltså :shock:
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5332
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Det ser ju onekligen ut som att PR avslutar för en civil karriär då :(

Lyckat till och tack säger jag då :!:

Vem vet, han kanske gör en Hultman efter grundserien nästa säsong 8-)
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Bara att tacka PR för tiden i SIK tröjan, synd att det inte blev fler år men allt har sin tid.

Vi minns väl detta :D

https://www.youtube.com/watch?v=i9BSrwfkmKQ
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Simon Olsson »

Anders Åstebro wrote:
Simon Olsson wrote: För att Robin skall stanna så behöver ju SIK lämna ett kontraktsförslag, och det kommer SIK inte att göra. :mrgreen:

Sätter en öl (på VIPen i seriepremiären 16/17) på att David Persson-Thorsell är får den platsen.
Någon som sätter emot? ;)
Jag bjuder dig på en öl ifall du presenterar orsaken till varför Robin Andersson inte skulle få ett kontraktsförslag.
Ja, jag lovar dig två öl om du här redovisar vad du vet varför Robin inte spelat i SIK längre!

Jävla trams!
Även om jag inte är den som tackar nej till gratis öl, så känner jag att jag inte tänker säga mer än så i detta ämne, tills nästa säsongs målvaktspar är presenterat.
Och även när det är presenterat så tänker jag inte skriva det här.

Bjud du mig på öl i premiären xoogman, så kanske vi får se om du kan lirka ut det ur mig då ;)
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Magnus Hallberg »

Gummi kommer inte heller fortsätta... Tyvärr. Tycker han gjorde det riktigt bra under dom matcher han var med!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Simon Olsson wrote: Bjud du mig på öl i premiären xoogman, så kanske vi får se om du kan lirka ut det ur mig då ;)
Jag bjuder dig gärna på en hel tunna öl Simon är på humör och har vunnit på triss vid det tillfället. ;)
Och det är inte för att "lirka" ut något av dig då jag redan vet ungefär varför denna Robin inte har spelat för SIK den senaste tiden.
Det var jus därför jag kalla dessa spekulationer för trams tidigare.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Magnus Hallberg wrote:Gummi kommer inte heller fortsätta... Tyvärr. Tycker han gjorde det riktigt bra under dom matcher han var med!

Det var väl faktiskt inte speciellt oväntat eller hur Magnus....
Post Reply