Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 14/15

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:Vi har ju mött honom som spelare i både Mariestad, Kumla och Forshaga samt att han har väl spelat ihop med någon i laget under sin tid i Skara så välscoutad borde han ju vara ;)

Vore kul med ett utlåtande från någon Boisare som ju av naturliga skäl borde känna honom rätt bra?

Välkommen till Skövde IK och det blir spännade att se denna storvuxna kille i rött och vitt!
Tänkte bifalla din önska Perka! Chris skolades om från forward rätt sent och har därför av naturliga skäl sina främsta styrkor i offensiven. Han har ett bra dragskott och en fin teknik, skridskoåkningen kanske lämnar en del i övrigt att önska dock. Är användbar i powerplay då han också är lugn och trygg med pucken. Kan ha lite problem med positionsspelet i egen zon (se ovan) och skulle kunna använda sin tyngd betydligt oftare. Är för snäll på isen. Enda gången jag sett honom riktigt fysisk är när han höll på att åka på en riktigt ful boarding som lyckligtvis missade med en hårsmån. Chris blev dock rejält förbannad och nitade killen så han stöp i isen som en klubbad säl! Därav fick han smeknamnet Criss-Kross, (dom flesta är kanske dock för unga för att komma ihåg det bandet?!).
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Bra med en stor back. Välkommen Christopher!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:Vi har ju mött honom som spelare i både Mariestad, Kumla och Forshaga samt att han har väl spelat ihop med någon i laget under sin tid i Skara så välscoutad borde han ju vara ;)

Vore kul med ett utlåtande från någon Boisare som ju av naturliga skäl borde känna honom rätt bra?

Välkommen till Skövde IK och det blir spännade att se denna storvuxna kille i rött och vitt!
Tänkte bifalla din önska Perka! Chris skolades om från forward rätt sent och har därför av naturliga skäl sina främsta styrkor i offensiven. Han har ett bra dragskott och en fin teknik, skridskoåkningen kanske lämnar en del i övrigt att önska dock. Är användbar i powerplay då han också är lugn och trygg med pucken. Kan ha lite problem med positionsspelet i egen zon (se ovan) och skulle kunna använda sin tyngd betydligt oftare. Är för snäll på isen. Enda gången jag sett honom riktigt fysisk är när han höll på att åka på en riktigt ful boarding som lyckligtvis missade med en hårsmån. Chris blev dock rejält förbannad och nitade killen så han stöp i isen som en klubbad säl! Därav fick han smeknamnet Criss-Kross, (dom flesta är kanske dock för unga för att komma ihåg det bandet?!).
Tack Krister :)
/Perka
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 14/15

Post by Stefan Larsson »

Välkommen Christopher gött med en back in o sen hoppas jag på att rosen är hel ,och sen jobbas det mycket på hansen ska komma till oss i allettan ja det kan bli en bra alletta detta
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Hur blir det med Hansen? Han har väl inte fått så mycket speltid och varit bänkad match i SSK nu?
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Edman »

Jag är också nyfiken på hur läget är med Hansen ?
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 14/15

Post by Stefan Larsson »

Ja han skulle vara klar för SIK till 70% innan jul så nu hoppas jag snart till 100 % :D :D :D :D
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: Skövde IK 14/15

Post by Simon Olsson »

Vad jag hört så ligger SIK på för fullt, men beslutet är ju Södertäljes. Och vad jag förstått så vill Södertälje själva förstärka med en back innan de "släpper" Hansen till SIK.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Oscar Soljamo wrote:Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6073927
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 14/15

Post by Kristian Eriksson »

Oscar Soljamo wrote:Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,
Varför ska man ta det med en nypa salt? Jag ser ingen anledning till att Ljunggren ska sitta och ljuga i radion om det här!? Vad är det för vinning i det?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Kristian Eriksson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,
Varför ska man ta det med en nypa salt? Jag ser ingen anledning till att Ljunggren ska sitta och ljuga i radion om det här!? Vad är det för vinning i det?
Jag tror det är ganska standard att topplag i ettan får erbjudanden om att låna spelare som inte platsar i de allsvenska lagen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 14/15

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6073927
Skövde IK har tackat nej till en allsvensk spelare. Man har gjort det därför att det är inte bara att tacka "ja", utan det måste vara rätt spelare på rätt plats. Det var det inte.
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 14/15

Post by Benny Wallin »

Göran Strid wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Min pappa hade hört från en annan, som hade hört på radio att ljungren hade tackat nej till en allsvensk spelare, ett lag ville låna ut
spelaren till SIK men Ljungren tackade nej.

Dock vet jag inte vad det är för en spelare och vilket lag, så man ska ta detta med en nypa salt,

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6073927
Skövde IK har tackat nej till en allsvensk spelare. Man har gjort det därför att det är inte bara att tacka "ja", utan det måste vara rätt spelare på rätt plats. Det var det inte.
Skönt att vi har vår trogna vän Göran här på plats som enkelt och snabbt reder ut problemen, tack för svaret innan denna diskussion ballade ur totalt 8-) misstolka mig rätt!
Det är jävligt gött att ha dig här inne som ändå kan och framförallt vågar stå pall för vissa frågor och som ändå kan klargöra en hel del, det gillar jag starkt!

Stor eloge till dig och ditt arbete Göran!

Skönt att få lätta hjärtat lite :P
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

AntonTano lämnar Skövde och flyttar hem till Kiruna. Ett mycket tråkigt besked.
http://www.svenskalag.se/KirunaIF/nyhet ... atervander
Post Reply