Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Som svar till Göran.

Det händer ingenting eftersom han inte brutit mot forumreglerna.
Sen att du och jag tycker det är tråkigt att han håller på som han gör spelar ju inte så stor roll då.

En väluppfostrad människa ber väl åtminstone om ursäkt när han inser att han var fel ute!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Som svar till Göran.

Det händer ingenting eftersom han inte brutit mot forumreglerna.
Sen att du och jag tycker det är tråkigt att han håller på som han gör spelar ju inte så stor roll då.

En väluppfostrad människa ber väl åtminstone om ursäkt när han inser att han var fel ute!
Perka, det jag tänkte på var närmast innehållet i det mail du själv valt att redovisa här och dess slutklämm "är det uppenbart ni har ett förtalsärende på rebellernas forum". Du måste ju ha tyckt att mailet hade något att tillföra frågan om pladdret och beskyllningen om den saltade fakturan? Jag tycker därför det var befogat att ställa frågan. Men ok, då vet vi vad som gäller i detta fall.

Sedan tycker jag att det finns ett visst fog för att sätta in den påstått saltade fakturan i sitt sammanhang och det är skitpratet om Skövdes ekonomi i förhållande till det faktiska läget. 1+1=3 liksom. Klart som korvspad, det är SÅ det ligger till och så rullar snöbollen på. Som om inte ett ansträngt ekonomiskt läge i sig skulle vara tillräckligt och att folk sliter som djur för att få det hela att gå ihop? Att då dessutom beskyllas för det ena efter det andra som helt saknar grund visar på de allra värsta skuggsidorna av massmedia i allmänhet och ett forum i synnerhet.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote:Som svar till Göran.

Det händer ingenting eftersom han inte brutit mot forumreglerna.
Sen att du och jag tycker det är tråkigt att han håller på som han gör spelar ju inte så stor roll då.

En väluppfostrad människa ber väl åtminstone om ursäkt när han inser att han var fel ute!
Perka, det jag tänkte på var närmast innehållet i det mail du själv valt att redovisa här och dess slutklämm "är det uppenbart ni har ett förtalsärende på rebellernas forum". Du måste ju ha tyckt att mailet hade något att tillföra frågan om pladdret och beskyllningen om den saltade fakturan? Jag tycker därför det var befogat att ställa frågan. Men ok, då vet vi vad som gäller i detta fall.

Sedan tycker jag att det finns ett visst fog för att sätta in den påstått saltade fakturan i sitt sammanhang och det är skitpratet om Skövdes ekonomi i förhållande till det faktiska läget. 1+1=3 liksom. Klart som korvspad, det är SÅ det ligger till och så rullar snöbollen på. Som om inte ett ansträngt ekonomiskt läge i sig skulle vara tillräckligt och att folk sliter som djur för att få det hela att gå ihop? Att då dessutom beskyllas för det ena efter det andra som helt saknar grund visar på de allra värsta skuggsidorna av massmedia i allmänhet och ett forum i synnerhet.
Jag har varken kunskap, ork eller tid och inser dessutom att det inte skulle leda någonstans med en anmälan Göran. Tror inte att någton av oss andra admin skiljer sig där. Då är det bra mycket bättre att lägga Rebellernas pengar på supporterverksamhet än att bränna iväg dem på advokatkostnader.
Det man hoppas är att personer som på Rebellernas forum kastar obefogad skit på SIK bemöts av de andra här.
Själv blev jag bara triggad av Anders dumma påstående om att det fanns belägg i offentliga handlingar för hans beskyllning och sedan att han påstår att det bara är för oss andra att kontrollera. När jag dessutom fick mailet så triggade det ändå mer och jag tog med det för att visa hur inihelvete fel ute han är Anders. Nu blev det ju liksom svart på vitt att han går igång på skitsnack runt SIK och älskar att spinna vidare på sådant.

Det bästa vi kan göra nu är att inte riva i Anders uppförande och hoppas att han drar lärdom.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Jag har definitivt inte förväntat mig att någon skulle gå vidare med detta utanför forumets kammare! Däremot hade jag nog tyckt att åtminstone en varning varit befogad. Slut från mig i denna fråga.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Jag skrev ett relativt långt inlägg tidigare till dig Perka men det kom visst inte in pga att det laggade

Men du trycker så hårt på att jag är så helt fel ute när jag skrev om detta så jag upprepar en del av det borttappade inlägget.

Har inget att be om ursäkt för mer än att jag upprörde dig och Göran S med det jag skrev.
Jag är medveten om att jag stack ut hakan genom att skriva om något från en källa jag aldrig skulle röja mycket du eller någon annan önskar.

Om du sedan tror att du fått klarhet i allt genom att pratat med damerna tre på Kommunen så har du inte en blekaste aning om vad som sägs, tycks och tänks på nämnda plats runt det "runda bordet" vid sidan om protokollet, över en kopp kaffe, eller ute i korridoren.

När det gäller förtroende så har jag fortfarande ett stort sådant för Kronberg, då han är den enda ordförande sedan jag kom tillbaks till hockeyn som har vågat, kunnat och haft orken att sätta ner foten för att få ordning på ekonomin.

Dock finns det klara indikationer om att löften om järnkoll, beredande för eget kapital, öppenheten inte har infriats efter rekonstruktionen.
En klar sådan är att inte högra handen vet vad den vänstra gör, läs VIP bygget.
Det är ju bl.a. sådana saker som gör att det utgifterna har varit okontrollerade tidigare med ett allt för stort släp.

Det finns mer att säga om saken men sätter punkt för tillfället.
Konstaterar bara att din anonyma brevvän visar sig som så många andra svenskar vara världsbäst på, nämligen att anmärka på hur andra uttrycker sig.
Post Reply