Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

Rickard Dahl wrote:Enligt eliteprospects är Hultman klar på lån till Östersund ... vad fan händer? :o

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7967
Blir mer och mer fars av alltihop...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Robin Klasson kan komma bli avstängd i några matcher. Han har dragit på sig ett matchpenalty för spark på spelare i den avgörande kvalmatchen mot Lund.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 13/14

Post by Rickard Dahl »

Gunwaldh Johansson wrote:Robin Klasson kan komma bli avstängd i några matcher. Han har dragit på sig ett matchpenalty för spark på spelare i den avgörande kvalmatchen mot Lund.
Oj då! :o Tungt för Tibro, jag tycker han var överlägset bäste TIKare på plan i gårdagens match, han behövs verkligen om de nu går vidare!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Rickard Dahl wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Robin Klasson kan komma bli avstängd i några matcher. Han har dragit på sig ett matchpenalty för spark på spelare i den avgörande kvalmatchen mot Lund.
Oj då! :o Tungt för Tibro, jag tycker han var överlägset bäste TIKare på plan i gårdagens match, han behövs verkligen om de nu går vidare!
Det lär inte bli någon mer match för Tibro i po. Man ligger under med 4-2 när det är 2 min kvar av 3:e perioden.
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

http://lhcidag.se/rattan-atervander/

Va fan!? Är det här ett jävla skämt eller!? Vad är det som händer med Skövde IK!? Länken verkar krångla, men det påstås att Robin Johansson bryter sitt kontrakt för att återvända till Tranås...
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Skövde IK 13/14

Post by Kristoffer Bennemyr »

Jaha då försvinner en av i mitt tycke säsongens bästa backar då...
Hoppas att Lappalainen har fel om detta!
För Rebellerna I Tiden!
Jonna Bennemyr-Porath
Reactions:
Posts: 14
Joined: 29 Jan 2014, 22:53

Re: Skövde IK 13/14

Post by Jonna Bennemyr-Porath »

Om man tittar på elite prospects -----> http://www.eliteprospects.com/team.php?team=328 <----- så har han skrivit på för nästa säsong också...

Tror det bara är ett rykte...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 13/14

Post by Urban Stahel »

Undrar om Sjögren fick förslag att gå till andra klubbar,han om någon har ju ett spel många klubbar borde vara intresserade av!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Magnus Hallberg wrote:http://lhcidag.se/rattan-atervander/

Va fan!? Är det här ett jävla skämt eller!? Vad är det som händer med Skövde IK!? Länken verkar krångla, men det påstås att Robin Johansson bryter sitt kontrakt för att återvända till Tranås...
Lappalainen skrev ju om detta vid jul eller nått sådant oxå. Jag frågade Hasse den gången och han svarade att det var tråkigt med sådana rykten som förstörde det för Robin samt att Robin har ett kontrakt med Skövde IK som han har för avsikt att fullfölja.
Det är ju som Jonna skriver att hans kontrakt sträcker sig över nästa säsong och då skall man väl lita på det och Skövde IKs sportchef betydligt mer än Lappalainen anser jag. Lappalainen har påstått helt felaktiga saker förut. Bland annat att Robin skulle bryta kontraktet vid jul.

Satan vilken käftsmäll det var igår när Hultman försvann. Det var det sista jag hade trott. Men det är bara att hoppas att SIK sparar stora pengar på detta och att det därmed blir ett överskott i kolumnen för spelarbudget när siffrorna presenteras vid årsmötet.

Nu är det som det är och det är bara att önska killarna lycka till vare sig man gillar det eller inte. Välkomna tillbaka när försäsongsträningen drar igång :D

Sen en liten känga. Inte för att jag var med och åkte till Grästorp med Rebellerna när det begav sig. Jag tyckte det var fel. Men jag vet varför det var Rebeller som åkte dit och jag ställde mig upp och försvarade deras engagemang för att lyfta Grästorp till ettan. Samma argument används för att försvara Gummi och Selles spel för Grästorp nu och det av en del som tyckte det var riktigt dåligt av Rebellerna när de gjorde det.
Jag kan när man funderar över det tycka att det borde vara lite tankeväckande hos både de som nu kritiserar övergångarna till Grästorp och de som kritiserade Rebellerna som åkte till Grästorp.
Bägge parter gjorde och gör det ju för att hockeyn i Skaraborg ska må bra!
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Denna gången hade Lappalainen rätt :shock:

http://tranas-posten.se/kategorier.php?article_ID=1434 :o :o
/Perka
Jonna Bennemyr-Porath
Reactions:
Posts: 14
Joined: 29 Jan 2014, 22:53

Re: Skövde IK 13/14

Post by Jonna Bennemyr-Porath »

Per-Erik Odh wrote:Denna gången hade Lappalainen rätt :shock:

http://tranas-posten.se/kategorier.php?article_ID=1434 :o :o

Jag tror fortfarande att det är ett rykte, men det återstå att se när väl säsongen börjar igen.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Jag avundas inte dom som får arbetet att pussla ihop en trupp till nästa säsong. Tror på en mycket ung trupp säsongen 14/15.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Jonna Kristiansson Porath wrote:
Per-Erik Odh wrote:Denna gången hade Lappalainen rätt :shock:

http://tranas-posten.se/kategorier.php?article_ID=1434 :o :o

Jag tror fortfarande att det är ett rykte, men det återstå att se när väl säsongen börjar igen.
Kanske du har rätt Jonna. Sportchefen i Tranås dementerar. Robin skall jobba i Tranås men det.är inte sak samma som att spela för Tranås.

Fortsättning lär följa!
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 13/14

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Magnus Hallberg wrote:http://lhcidag.se/rattan-atervander/

Va fan!? Är det här ett jävla skämt eller!? Vad är det som händer med Skövde IK!? Länken verkar krångla, men det påstås att Robin Johansson bryter sitt kontrakt för att återvända till Tranås...
Lappalainen skrev ju om detta vid jul eller nått sådant oxå. Jag frågade Hasse den gången och han svarade att det var tråkigt med sådana rykten som förstörde det för Robin samt att Robin har ett kontrakt med Skövde IK som han har för avsikt att fullfölja.
Det är ju som Jonna skriver att hans kontrakt sträcker sig över nästa säsong och då skall man väl lita på det och Skövde IKs sportchef betydligt mer än Lappalainen anser jag. Lappalainen har påstått helt felaktiga saker förut. Bland annat att Robin skulle bryta kontraktet vid jul.

Satan vilken käftsmäll det var igår när Hultman försvann. Det var det sista jag hade trott. Men det är bara att hoppas att SIK sparar stora pengar på detta och att det därmed blir ett överskott i kolumnen för spelarbudget när siffrorna presenteras vid årsmötet.

Nu är det som det är och det är bara att önska killarna lycka till vare sig man gillar det eller inte. Välkomna tillbaka när försäsongsträningen drar igång :D

Sen en liten känga. Inte för att jag var med och åkte till Grästorp med Rebellerna när det begav sig. Jag tyckte det var fel. Men jag vet varför det var Rebeller som åkte dit och jag ställde mig upp och försvarade deras engagemang för att lyfta Grästorp till ettan. Samma argument används för att försvara Gummi och Selles spel för Grästorp nu och det av en del som tyckte det var riktigt dåligt av Rebellerna när de gjorde det.
Jag kan när man funderar över det tycka att det borde vara lite tankeväckande hos både de som nu kritiserar övergångarna till Grästorp och de som kritiserade Rebellerna som åkte till Grästorp.
Bägge parter gjorde och gör det ju för att hockeyn i Skaraborg ska må bra!

Jag var en av de som inte tyckte att det var okej av Rebellerna att heja upp en blivande konkurent och att dom är i från skaraborg spelar ingen som helst roll för isf tycker jag att ni ska göra likadant för bois och stötta dom i kvalet :roll: nä detta är det nog bara Rebellerna som tycker det är ok jag menar skulle AIK åka och hjälpa till och heja på Djurgården bara för att dom är i från Stockholm knappast !!!!! och sedan när det gäller Gummi så tycker jag att det var riktigt dåligt med tanke på att han är Kapten och enbart därför för vi spara ju en massa pengar på övriga som lånas ut och det är bra men kaptenen skall stanna så är det bara !!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 13/14

Post by peter johansson »

Har frågat Hasse om Robin Johansson och det är inget han känner till !!!
Post Reply