"RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Här finner du information om Rebellernas anordnade supporterresor & aktiviteter. Du har även möjlighet att ragga medresenärer om du åker i egen bil. Men tänk på att det är både roligare och oftast billigare att vara medlem och följa med Rebellernas Hockeybuss
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Johan Nykvist wrote:Så var det dags för RTHL hockeyn med vinterns endags dubbel turnering igen
Detta lördag 17e december med start klockan 12:00 i klubblokalen på Timmervägen i Ryd.

Denna gången ska vi köra en dubbel på spakarna dvs 2 mot 2 i matcherna.
Det kommer att bli lite annorlunda upplägg i år med att du behöver inte leta upp någon partner utan allt kommer att bli slumpmässigt med lottning vem du får spela med av alla som anmäller sig. Detta på plats denna dagen.

Varje deltagare betalar 100 kr i avgift och då är du anmäld samt att vi kommer att servera pizza buffe under dagen då vi håller på ett par timmar. Som vanligt finns det även kaffe dricka och annat smått och gott att köpa på plats i kiosken i lokalen.

Är du intresserad så är det bara att höra av sig med din anmälan. Antingen här på forumet via mail till johan.nykvist@Rebellerna.com.

Alla är som sagt hjärtligt välkomna i gemenskapen för en hel dag i Rebellernas goda anda så tveka inte att anmäla dig.
Glöm inte av detta.
Ni är fortfarande välkommna att anmäla er
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Anmäl mig om jag inte redan är anmäld!
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Anmälda till turneringen 17e december.

1 Perka
2 Simon
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Stefan Larsson »

Är det en hel dag
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Stefan Larsson wrote:Är det en hel dag
Det beror ju på hur många som anmäller sig. Tanken var ju en turnering med dubbel som vi hade förra året men det kanske blir en singel turnering bara för en dag. Det är i alla fall samling vid 12 på lördag i lokalen.

Anmälda just nu 4 stycken.
Perka
Simon
Stoffe
Spock
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Stefan Larsson »

Jag är ju tyvärr inte hemma då :-(
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Stefan Larsson wrote:Jag är ju tyvärr inte hemma då :-(
Somliga hittar på allt möjligt för att slippa däng. Tacka vet jag Simon som kommer att förlora som en..... ;)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Anmälda just nu 7 stycken till lördag.
Perka
Simon
Stoffe
Spock
Jonna
Helen
Daniel
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Anmälda just nu 9 stycken till lördag.
Perka
Simon
Stoffe
Spock
Jonna
Helen
Daniel
Nadja
Tobbe
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Johan Nykvist wrote:Anmälda just nu 9 stycken till lördag.
Perka
Simon
Stoffe
Spock
Jonna
Helen
Daniel
Nadja
Tobbe
Gött Nykan. Undrar vem som har tur och och blir lottad med mig? ; )
/Perka
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Stefan Larsson »

Per-Erik Odh wrote:
Stefan Larsson wrote:Jag är ju tyvärr inte hemma då :-(
Somliga hittar på allt möjligt för att slippa däng. Tacka vet jag Simon som kommer att förlora som en..... ;)
Haha haha
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Anmälda just nu 10 stycken till lördag.
Perka
Simon
Stoffe
Spock
Jonna
Helen
Daniel
Nadja
Tobbe
Jani
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Det blev ju rätt okej ändå tillslut. Kul! :D

Undrar om Simon hoppas på att ha tur med lottningen eller om han förlikat sig med tanken på stryk? :twisted:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Då var årets Jul RTHL avklarad då!

Alla matcher spelades i dubbelmöten som varade i två gånger fem minuter vardera. Eftersom vi dessutom hade två olika hockeyspel som hade lite olika egenskaper så spelades dubbelmötena även på olika hockeyspel. Grundserien spelades i två olika grupper om tre lag i varje och det innebar alltså att maximal poäng i grundserien var 12. Matcherna fick sluta oavgjort. I semifinal och finalspel var det sammanlagda resultatet från de två matcherna som gällde.

Lagen lottades från start och de blev som följer:
I grupp A var det lag ”Ass” med Helen och Robban, lag ”Målvakten” med Tobbe och Spock samt lag ”Du & Jag” med Jonna och Perka. I grupp B var det lag ”Vem faan är Perka” med Benny och Stoffe, lag ”Bakis” med Jani och Simon samt lag ”Vet ej” som bara bestod av en spelare, Daniel.
I grupp A placerade sig lag ”Du & Jag” överst med maximala 12 poäng. Därefter följde lagen ”Ass” och ”Målvakten” på samma poäng vilket krävde särspel för att avgöra vilket lag av dem som skulle spela semifinal. Där vann lag ”Målvakten”
I grupp B vann ”Vem faan är Perka” på 9 poäng och därefter följde lag ”Bakis” och sist lag ”Vet ej”
Gruppspelet innehöll dessutom en trevlig paus där deltagarna åt en god och näringsriktig pizzabuffe.

I semifinal 1 spelade således ”Du & Jag” mot ”Bakis”. Där blev det väldigt spännande då den första matchen slutade 1-1 och i den andra matchen tog ”Bakis” ledningen med 1-0 i början av den andra halvleken. Mot slutet av matchen kvitterade ”Du & Jag” och vann sedan genom att matchvinnande sent mål och kvalificerade sig därmed för finalspel.

I semifinal 2 möttes ”Vem faan är Perka” och ”Målvakten”. I den första matchen gjorde ”Vem faan är Perka” processen kort och segrade med övertygande 4-0. Den andra matchen blev jämnare och där vann de ”bara” med uddamålet.

I finalen möttes ”Du & Jag” samt ”Vem faan är Perka” i två riktiga hatmatcher av hög derbykarraktär. Den första matchen slutade 5-3 till ”Du & Jag” och i returen blev resultatet 3-3 och turneringen vanns därmed av ”Du & Jag” Det var två mycket glada vinnare varav den ena visade prov på att dessutom vara en helt odräglig vinnare och förlorande ”Vem faan är Perka” var utomordentligt slokörade efter finalförlusten. :lol:

Den fina pokal som inhandlats som vandringspris till Rebellernas Table Hockey League har därmed två inteckningar av Stefan Larsson samt Per-Erik Odh och en inteckning av Kenneth Olin samt Jonna Porath Kristiansson.
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Nu planeras det för säsong 3 med singel spel av Rebellernas bords hockey liga RTHL.

Denna kommer att spelas på söndagar i klubblokalen i Ryd med start söndag 21a maj kl 18:00.

Uppläget är som vanligt med att det först spelas en grundserie med möten hemma och borta efterföljt av slutspel med speldagar på eftermiddag söndagar i klubblokalen. Anmällningsavgiften är som tidigare år 20 kr.

Vill du antaga utmaningen och är intresserad så skicka ett mail till mig på johan.nykvist@Rebellerna.com med ditt namn och lag namn eller svara här på forumet så skriver jag upp er.

Hjärtligt välkommen med dein anmälan och en kul aktivitet med social samvaro.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Post Reply