"RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Här finner du information om Rebellernas anordnade supporterresor & aktiviteter. Du har även möjlighet att ragga medresenärer om du åker i egen bil. Men tänk på att det är både roligare och oftast billigare att vara medlem och följa med Rebellernas Hockeybuss
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Tjena alla. 
Nu återupptar vi RTHL hockeyn för en endags turnering lördag 12e december.

Tanken är att vi denna gången ska köra en dubbel på spakarna dvs 2 mot 2 i matcherna så om du och en partner är sugna på att anta utmaningen så är det bara att höra av sig med en anmäla. Antingen här på forumet via mail till johan.nykvist@Rebellerna.com.. Anmälan behöver var inne senast en vecka förre lördag 5e december.

Varje deltagare betalar 100 kr i avgift och då är du anmäld samt att vi kommer att servera pizza buffe under dagen då vi håller på ett par timmar.

Vi startar med samling kl 10.30 i klubblokalen där lottning för grupper och alla matcher kommer att ske innan turneringen börjar kl 11.00.

Det kommer att finnas ett fint pris till det paret som senare går vinnande ur turneringen.

Som vanligt finns det kaffe dricka och annat smått och gott att köpa på plats i kiosken i lokalen. Då det närmar sig jul kommer vi också att ha glögg och pepparkaka till försäljning till den som är sugen.

Alla är som sagt hjärtligt välkomna i gemenskapen för en hel dag i Rebellernas goda anda så tveka inte att anmäla dig.  
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Anmälda för dubbel turneringen den 12e december än så länge.

1 Nykan
2 Helen
3 Perka
4 Spock
5 Simon
6 Adam

Kom igen med fler anmälningar nu och sprid detta för en jävligt kul dag.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Tjena alla.
Lite angående RTHL hockeyturneringen lördag 12e december.

Anmälana skulle var inne senast en vecka förre lördag 5e december. Dock så fnns det fortfarande platser kvar då vi just nu är preliminärt 7 anmälda vad jag vet.

Nykan Helen Kenneth Perka Spock Simon Adam.
Medela i fall jag har missat någon anmälning här


Tanken är att vi denna gången ska köra en dubbel på spakarna dvs 2 mot 2 i matcherna så om du och en partner är sugna på att anta utmaningen så är det bara att höra av sig med en anmäla. Antingen här på forumet eller via mail till johan.nykvist@Rebellerna.com.

Varje deltagare betalar 100 kr i avgift och då är du anmäld samt att vi kommer att servera pizza buffe under dagen då vi håller på ett par timmar.

Vi startar med samling kl 10.30 i klubblokalen där lottning för grupper och alla matcher kommer att ske innan turneringen börjar kl 11.00.

Det kommer att finnas ett fint pris till det paret som senare går vinnande ur turneringen.

Som vanligt finns det kaffe dricka och annat smått och gott att köpa på plats i kiosken i lokalen. Då det närmar sig jul kommer vi också att ha glögg och pepparkaka till försäljning till den som är sugen.

Alla är som sagt hjärtligt välkomna i gemenskapen för en hel dag i Rebellernas goda anda så tveka inte att anmäla dig.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

En rolig eftermiddag med många härliga bataljer och som vanligt skratt gliringar och prestige fighter.

I slutändan så stod segern till laget KÅS med Perka och Kenneth efter en förkrossande seger med 7-2 i finalen mot Gnaget Backslick.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Kenneth Olin
Reactions:
Posts: 9
Joined: 31 Jan 2014, 15:58

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Kenneth Olin »

En fantastiskt kul eftermiddag där det blott 104 åriga laget kunde besegra ungdomarna, underskatta aldrig KÅS att vi sedan var så nederlagstippade som vi var gör bara saken ännu roligare eller hur Stefan och Simon :) ....... Tusen tack för igår :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Det finns en sak som är värre än en dålig förlorare och det är en dålig vinnare. Jag har inga som helst problem med att tillhöra bägge kategorierna och igår tillhörde jag tillsammans med Kenneth absolut den senare kategorin.
Satan vad ölen på idrottsgalan kommer att smaka bra Simon :lol: :roll: :twisted: 8-)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Så har planeringen för sommar säsong nummer 2 börjat.

Förra året var en lyckad säsong med många härliga skratt och roliga matcher och nu är det återigen dags att anmäla ditt lag för att vara med att kämpa om bucklan i RTHL ligan med bordshockey.

Uppläget är likvärdigt det från förra säsongen beroende på åter hur pass många lag anmällningar som kommer in men det kommer att bli en grundserie med möten hemma och borta efterföljt av slutspel med speldagar på eftermiddag söndagar i klubblokalen. Anmällningsavgiften är som förra året 20 kr.
Vill du antaga utmaningen och är intresserad så skicka ett mail till mig på johan.nykvist@Rebellerna.com med ditt namn och lag namn. Sista anmälningsdag onsdag 25 maj vart efter spelschema görs i ordning och sedan är premiär omgången söndag 5 juni.

Två lag från förra säsongen har redan anmält intresse.

Iron Maiden Hockey och Rekonstruktioneras IK och flera är hjärtligt välkommna att deltaga så jag inväntar mer anmälningar.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Klara lag för säsongen 2016

Iron Maiden Hockey
Rekonstruktioneras IK
SanBen
Puck Out HC
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Klara lag för säsongen 2016

Iron Maiden Hockey
Rekonstruktioneras IK
SanBen
Puck Out HC
A-Laget
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Anders Åstebro »

Detta är par-lagspel va i bordshockey ller har jag fel där?


Om det är det är det så söker jag en fingerfärdig lagspelare som tillsamans med mig klå er alla... :mrgreen:
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Kristian Eriksson »

Anders Åstebro wrote:Detta är par-lagspel va i bordshockey ller har jag fel där?


Om det är det är det så söker jag en fingerfärdig lagspelare som tillsamans med mig klå er alla... :mrgreen:
Denna gången spelar man själv. Dubbelspel var fruktansvärt kul, och personligenser jag gärna att denna spelform kommer åter vid ett senare tillfälle.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Klara lag för säsongen 2016

Iron Maiden Hockey
Rekonstruktioneras IK
SanBen
Puck Out HC
A-Laget
Kempes IK
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Kristian Eriksson wrote:
Anders Åstebro wrote:Detta är par-lagspel va i bordshockey ller har jag fel där?


Om det är det är det så söker jag en fingerfärdig lagspelare som tillsamans med mig klå er alla... :mrgreen:
Denna gången spelar man själv. Dubbelspel var fruktansvärt kul, och personligenser jag gärna att denna spelform kommer åter vid ett senare tillfälle.
Vi har prata om att få det traditionsmässigt 2 gånger per år.
Singel under sommar veckorna.
Dubbel för en eller två dags turnering under vintern. Typ i december kring lucia/jul.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Per-Erik Odh »

Johan Nykvist wrote:Klara lag för säsongen 2016

Iron Maiden Hockey
Rekonstruktioneras IK
SanBen
Puck Out HC
A-Laget
Kempes IK
Anmäler Billingetrollens HC :mrgreen:
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: "RTHL" Rebellerna Table Hockey League

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:
Johan Nykvist wrote:Klara lag för säsongen 2016

Iron Maiden Hockey
Rekonstruktioneras IK
SanBen
Puck Out HC
A-Laget
Kempes IK
Anmäler Billingetrollens HC :mrgreen:
Jag väntade bara på det Perka! :D
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Post Reply